Brända skivor i Saab 9-3 -99 stereo

memnock
12 maj 2007 · 11 Inlägg

Tjenare!

Jag har märkt att jag har problem med att spela brända skivor i stereon i min Saab 9-3 -99, är det nåt som är på alla bilar eller är det något fel på min. Det suger nämligen rätt hårt att behöva ha originalskivor i bilen.

Vissa skivor går inte spela alls medans andra går att spela i början för att sedan bli sämre och sämre i tiden och sedan lägga av helt.
Trodde först det berodde på kvaliten på skivorna med jag provade med Verbatim som ska vara bra skivor och dne funkade inte alls, medans biltemaskivor fungerade lite grann.

Senast redigerat av memnock (12 maj 2007)

johnnyboi
12 maj 2007 · 44 Inlägg

Tjena, det var samma för mig förut vissa funkade och vissa inte aning aning varför det var så... Så det är "antagligen" ett normalt fel. Jag bytte ut steron till slut smile

Mvh johnny

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
12 maj 2007 · 544 Inlägg

Troligtvis är de kanske stereon som börjar ge sig, ett annat vanligt fel folk gör för ofta är att bränna skivorna för fort, bränn på max 4x hastigheten för att bevara både stereon och brännaren:)

V8 - 4 Life
Buskaz
13 maj 2007 · 113 Inlägg

Hmm, när ja hade originalstereon in min funkade brända skivor aldellens utmärkt=S

andrem1988
13 maj 2007 · 129 Inlägg

I mossans 9-3a spelar man brända skivor utan några problem!

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
memnock
13 maj 2007 · 11 Inlägg

Hmm låter ju märkligt det där. Får prova att bränna med lite lägre hastighet då och se ifall det bli någon skillnad. Tack för svaren!

Kettunen
13 maj 2007 ·

Jag bränner i 24X och det funkar kanon o bra kvalite. Men jag kör inte på fullt heller. Aldrig testat att ligga i 52X.

memnock
13 maj 2007 · 11 Inlägg

Funkade inte att bränna långsamt heller. Skit också. sad

memnock
13 maj 2007 · 11 Inlägg

andrem1988 skrev:
I mossans 9-3a spelar man brända skivor utan några problem!

Vet du vilka skivor som fungerar i stereon?

Buskaz
13 maj 2007 · 113 Inlägg

jag brännde alltid på 52x när ja hade originalstereon, hmm märket på skivorna e "platinum", billiga skivor från siba.

//Buskaz

Haglin
10 december 2007 · 9 Inlägg

hallå

Det handlar inte om hur snabbt man bränner skivan, utan det handlar om vilket format det är ni bränner. ni bränner antagligen i MP3 format, men det går inte på saabens orginal stereo  så man måste bränna det i vanligt format  "audio cd"   


(Jag bränner med nero)

Sushikocken Sleeper
10 december 2007 · 3 084 Inlägg

Skiv kvalite spelar stoor roll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
klimpan
10 december 2007 · 2 600 Inlägg

brännda skivor funkar kanon bra i focusen  iallafall men kan ju ha me kvliten att göra på skivorna tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
10 december 2007 · 426 Inlägg

Haglin skrev:
hallå

Det handlar inte om hur snabbt man bränner skivan, utan det handlar om vilket format det är ni bränner. ni bränner antagligen i MP3 format, men det går inte på saabens orginal stereo  så man måste bränna det i vanligt format  "audio cd"   


(Jag bränner med nero)

nej du... bränner vanliga cd i min och den beter sig lika dant. har den blivit varm så är det ofta lönlöst att sätta i en annan cd... den hittar helt enkelt inte spåren.

/Street
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang