2998
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

DFFL
9 020 Inlägg
13 december 2008
#321
Caffe skrev:
Hum, känner att jag borde passa in mig själv i den här kategorin... Får väl bjuda på det.

Först kan jag säga att jag inte alls är särskilt kunnig om bilar, men helt dum är man väl inte (förutom ibland då bevisligen).

Är iväg en sväng till grannkommun med en polare och hans S4 och den får väl veta att den lever. Vi kör runt och stannar efter ett tag till hos någon släkting till honom, öppnar huven (där är det varmt ++) och jag lägger handen på bromsvätskebehållaren och kläcker ur mig "Fan så du kört, bromsvätskan är ju helt varm". Det är bara det att det är expanderkärlet till kylaren och jag känner att jag är dummast i länet typ. Förresten blir väl inte bromsvätskan varm på det sättet?

...
Bromsvätskan blir varm tror jag.
En kompis har en gammal Cheva vars bromsvätska kokade när han burnade och nu händer inget när man bromsar längre. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
962 Inlägg
13 december 2008
#322
Klart bromsvätskan blir varm om man misshandlar bromsarna wink

"Hon som utroppade att hon låg bakom en v70 kombi."

Är det så jättekonstigt att säga så eller, bara för den endast finns som kombi? Det tycker inte jag tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 december 2008
#323
go_offroad skrev:
En tjej jag känner skulle kolla oljan i sin saab, när jag kom dit hade hon hunnit fylla på 3 liter!
men grejen va ju den att hon kollat på stickan till vxl lådan och det fattades lite olja trots att hon hinkat i 3 liter! :-P
X2? Nödvändigt..

En kille jag är bekant med hade gett sig FAN på att en 1990 Vectra 2000 hade bredare skärmar fram än min "vanliga" 1989 GL..
Dom är helt identiska. Inte ens när han fick mäta det och såg det själv trodde han på det.. Mytoman eller?

Finns många idiotiska kommentarer från den mannen..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Reparatör
630 Inlägg
14 december 2008
#324
En kille som jobbade hos mig för många år sedan sade en gång att han och hans polare hade satt i en scania v8 i en saab v4 tongue . Jo dom hade allt kvar orginallådan å allt så dom slapp byta koppling å det alltså . åå det bästa av allt va ju att ingen kunde se någonting på bilen när den va klar för det gick PrEEcIIS  å stänga huven .

ja du tjenare. han hade väl antagligen inte sens sett storleken på en scania v8 innan ljuget började lol


2 182 Inlägg
14 december 2008
#325
En kompis som just köpt sig en 850 med turbo

"Den laddar 40 bar orginal"

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

77 Inlägg
14 december 2008
#326
Vet en kille som mena på att femte cylindern i en Audi 5a inte hade nån funktion mer än för ljudets skull?

Samma kille sa att hans fassas MB 200D -88 hade en rak v6a med variabla kamtider!

Han sa också att Bilsport köpte hans brossas Volvo turbo för att den var special med 320hästar orginal.
Att dom köpte den är sant(oranga Turbocontainern om nån kommer ihåg)men det va en vanlig 760 turbo!

En annan kille trodde hans 850 SE va en R bara för att det var en R-kofångare på den?!

Denna är lite skämmig, men iaf min syrra lånade fassans bil en gång o hälsa på mig när jag va ute o gick. Hon stannar bredvid o vi pratar lite. sen kör hon iväg men börjar köra på 2ans växel i uppförsbacke(volvo 740 GL) eldar kraftigt på kopplingen!  ja skrattar såklart o ringer upp o frågar va hon sysslar med? Hon menar då på att hon inte kan starta i 1an då bilen varvar av sig själv då? KOM HIT! sa jag, hon kom o jag åkte med, visa nu sa jag. Då kör vi fram mot en korsning o hon bromsar in, sant bilen varvar ca 4000rpm och hon säger att det är detta hon menar att 1an inte går att starta på för då "sticker" bilen iväg för fort o att hon då startar på 2an istället.
Min syster har nog ingen aning om hur IQ befriad hon är egentligen är för enda felet va att hon tryckte på gasen och bromsen samtidigt!?!

"men bara min åsikt.."

257 Inlägg
15 december 2008
#327
Fredrik.Gustavsson skrev:
Charles_ skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:

Nya V70 kommer få en modell med dubbelturbo men dock bara 380hk enligt volvo.
Läs lite på teknikmagazinet killar wink
Vart har ni fått det här ifrån?
Volvos nya V70 kommer komma i en 3.2 liter automat ingen turbo
sen kommer den i T6an och några diselmotorer..
Hörru du lille Charles.
Nu ska jag inte dumförklara dig men Volvo V70 T6 kommer aldrig att finnas, den heter T5.
För det andra så kan du läsa lite här: http://www.teknikensvarld.se/bilspionen … /index.xml
Dock skrev jag teknikmagazinet, kom på att det var teknikensvärld som hade artikeln.
Sen missade jag på 10 hästkrafter men vad fan, även den bästa som jag kan ha lite fel wink
http://www.automotorsport.se/news/13734 … vo-v70-t6/
haha Nu blev du ägd ,  Finns Volvo v70 T6

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

733 Inlägg
16 december 2008
#328
prodrive skrev:
Klart bromsvätskan blir varm om man misshandlar bromsarna wink

"Hon som utroppade att hon låg bakom en v70 kombi."

Är det så jättekonstigt att säga så eller, bara för den endast finns som kombi? Det tycker inte jag tongue
Men någon måtta måste det ju finnas? Hade du hört henne säga det hade du börjat garva. Först säger hon att det var en v70, tar en paus och sedan lägger till att det var en kombi tongue Eller ja, kanske inte så konstigt för henne... Hon tror ju att Golf är en bilmärke. Och det vet väl alla, Volvo, Saab, BMW, Golf... tonguebig_smile

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 december 2008
#329
BeMWe skrev:
Har en historia. Var ingen kompis som sa det. men iaf, Jobbade på en märkes oberoende bilverkstad för ca 5år sen. det kommer in en dam med en Volvo 740 och ville byta olja och filter. tog in bilen i verkstaden o damen skulle iväg för att handla eller nåt så länge. tömmer och byter filter och oljan som hon sa. men tyckte där var ovanligt mycket olja. men hällde iaf på olja som där skulle vara, och bilen var färdig. efter ett tag kommer damen tillbaka och hämtar bilen. efter ca 10minuter kommer hon tillbaka och var så förbannad att jag trodde hon skulle få en hjärnblödning eller nåt. Frågar såklart vad felet är? då berättar hon att hon hade kört bort till macken för att "kolla att jag gjort mitt jobb" och då hade hon upptäckt att jag inte fyllt på olja som hon hade betalat för. Och jag förklara att det hade jag ju såklart gjort. men hon insisterade på att jag skulle betala tillbaka pengarna för olje bytet eftersom hon hade fått köpa flera liter olja för att fylla på motorn ända upp till locket!

Visste inte riktigt hur jag skulle tackla detta, mer än att förklara att det inte ska vara så mycket olja i motorn. men hon tyckte att där skulle vara så mycket olja som där fanns plats till! Chefen kommer ut för att hjälpa till och förklara för henne men hon gav sig inte, utan gick förbannad där ifrån och sa att hon inte skulle rekomendera oss till någon hon kände!! hmmhmm
Ja. Vilket jävla folk det finns alltså. Det är ju bättre att hon gör det själv istället, om hon nu är så duktig och vet allt..


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 december 2008
#330
Holme skrev:
Min jättegulliga och supersnälla syster undrade varför inte bakhjulen vred sig när jag svängde med min Sierra.
"Den var ju bakhjulsdriven?"

smile
HAHAHA! Det där gjorde min morgon i alla fall...


Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 december 2008
#331
BeMWe skrev:
Denna är lite skämmig, men iaf min syrra lånade fassans bil en gång o hälsa på mig när jag va ute o gick. Hon stannar bredvid o vi pratar lite. sen kör hon iväg men börjar köra på 2ans växel i uppförsbacke(volvo 740 GL) eldar kraftigt på kopplingen!  ja skrattar såklart o ringer upp o frågar va hon sysslar med? Hon menar då på att hon inte kan starta i 1an då bilen varvar av sig själv då? KOM HIT! sa jag, hon kom o jag åkte med, visa nu sa jag. Då kör vi fram mot en korsning o hon bromsar in, sant bilen varvar ca 4000rpm och hon säger att det är detta hon menar att 1an inte går att starta på för då "sticker" bilen iväg för fort o att hon då startar på 2an istället.
Min syster har nog ingen aning om hur IQ befriad hon är egentligen är för enda felet va att hon tryckte på gasen och bromsen samtidigt!?!
Vart fick hon sitt körkort? Haha...


Raggarmuffin
138 Inlägg
16 december 2008
#332
Den värsta jag vart med om hittils var en polare som frågade mig om han kunde smörja in bromsarna för dom gnisslade så förbannat tongue Han hade tänkt lägga klossarna i olja över natten å skit hahaa..
nöt

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2008
#333
En polares syster va lite rolig..

Vi satt å prata om 4WD, och hon satt å lyssna å till slut så sa hon
"- aammää, alla bilar är väl 4WD..dom har ju 4 hjul..." lol

OEM <3

Eldknast
915 Inlägg
16 december 2008
#334
_Grynet_ skrev:
Den värsta jag vart med om hittils var en polare som frågade mig om han kunde smörja in bromsarna för dom gnisslade så förbannat tongue Han hade tänkt lägga klossarna i olja över natten å skit hahaa..
nöt
Yeah!


Kom att tänka på en sak jag hörde på ett street-race förra året. En Audi A4 1.8T med lite större blås och S4 styling körde förbi och någon i publiken vrålade: "Oooooh, fett, en S4, hör du inte vrålet från V8an?"
Senast redigerat av firefreak (16 december 2008)

Tiden är rolig när det går fort... :)

1 311 Inlägg
16 december 2008
#335
Har en jobbar"kompis" som talade vitt och brett om hur han voltade 14varv framlänges med en 240 och landade på hjulen och åkte därifrån oskadd!

Herregud va folk kan hitta på!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
16 december 2008
#336
Corpze skrev:
Har en jobbar"kompis" som talade vitt och brett om hur han voltade 14varv framlänges med en 240 och landade på hjulen och åkte därifrån oskadd!

Herregud va folk kan hitta på!
Tror han sett för mkt på Cartoon Network..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

42 Inlägg
16 december 2008
#337
Andreashakansson skrev:
TommyGT skrev:
Hörde om en snubbe som kom in på macken o handlade olja till sin bil.. 2L betalade o gick, efter x antal min kommer han in igen o köper en liter till... när han för tredje gången kommer in o hämtar en flaska frågar killen bakom disken om det e ngt han behöver hjälp med.. Ja! svara snubben jag undrar hur mkt olja det ska vara, jag har fyllt på 3 liter igår o 3 idag o ändå syns det inget när man tittar i hålet hmm
Ahahahahahaha snacka om skadad snubbe alltså:D
Haha håller med. packboxarna lär ju läcka efter ett tag..

Dieselskeptiker
12 Inlägg
18 december 2008
#338
Vi satt fast i snön med bilen. En kille med en W124:a kom och försökte dra upp oss. Hans hjul bara spinner, varpå han säger: -Hade jag haft en 300 turbodiesel hade jag lätt dragit loss er.

Nångång på högstadiet hörde jag om någons polare som laddade 7 bar i sin 240 tic. På den tiden hade man inget som helst bilintresse, så det är först på senare år man börjat inse det bisarra i det uttalandet.
Senast redigerat av JDA (18 december 2008)


624 Inlägg
19 december 2008
#339
RouziMotorsport skrev:
dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile
den har jag också hört.. fast från en jag inte kände, det va på en streetrace möte..
och jag hörde någon säga det här lite längre bort än där jag stod

"jo jag brukar växla utan att hålla inne kopplingen!!!"

jag tänkte............va?
det funkar utmärkt?! vad är problemet,har gjort det på sprillans nya bilar likväl som gamla häckar..det var min bilskollärare som visade mig..

tjejens brorsas fd bil (ww vento) gick att växla så utan poblem i vilken fart som helst nästan- helt slut..

men börja pröva att bara lägga ur växeln när ni rullar, kan få gasa till lite, sen är det bara att öva på...

det är absolut inte omöjligt!

who´s the man?

624 Inlägg
19 december 2008
#340
en kompis i skolan för länge sen påstod att deras gamla bmw 730 från 84 hängde ner så i BAKEN pga den stora sexan??

jaha okkeeeeeej, säger såå dåååå.

who´s the man?


Sök