2803
Sök

Byte av topplockspackning cosworth-92

3 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
hallå!
jag har hittat en fin cosworth med trasig topplockspackning, är det något man kan klara av själv även om man inte är "expert" ?
nån som har något bra tips hur man går till väga?  mvh// johan

607 Inlägg
17 maj 2007
Jag skulle snarare undra varför den "gått", är ju inte säkert att bilen går bra bara för att du byter den.

Mvh

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

3 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Ckosworth skrev:
Jag skulle snarare undra varför den "gått", är ju inte säkert att bilen går bra bara för att du byter den.

Mvh

Jag har snackat med killen och han säger att: Troligen har topplockspackningen gått då bilen går upp i temp väldigt fort och man får ingen värme till cupén.
Bilen går i övrigt bra.
Senast redigerat av joh4n (17 maj 2007)

607 Inlägg
17 maj 2007
Annars är det ett vanligt fel på cossiena att kylfläkten lägger av och det är därför den går upp i temp.

Mvh

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Skaune
17 maj 2007
Finns det vatten i expansionskärlet? Är det olja i vattnet? Bubblar det i kärlet om det finns vatten? ryker bilen vitt vid körning?

Finns många sätt o kolla, ang. bytet så är det lätt om man har lite vana, men allt är ju relativt, manual och momentnyckel är nog ett måste!

Rakapparat
301 Inlägg
17 maj 2007
joh4n skrev:
Ckosworth skrev:

Mvh

Jag har snackat med killen och han säger att: Troligen har topplockspackningen gått då bilen går upp i temp väldigt fort och man får ingen värme till cupén.
Bilen går i övrigt bra.

personligen så tycker jag att det låter mer som att vattensystemet har luft i sej.
speciellt eftersom att det inte kommer nån värme till cupen/värmepaketet och att den går upp i temp

3 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
tack för tipsen

Sök