2235
Sök

Turbo motor eller "stor" motor ?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 juni 2007
-Bergan- skrev:
Jag skulle nog inte köpa en vr6:a. Visst de låter bra o går fint men de kan krabba nåt jävulskt och det kan kosta satan. yikes
Jag jobbade på V.A.G-verkstad innan och det var ofta bilar med vr6:an inne. Allt från småfel till
generalras!!! neutral
Men klart e man bra på att skruva eller bara förbannat tät så kan man ju köpa de big_smile

småfel händer alla bilar.....kosta satan beror på vad man klarar själv och inte ta tex
dom omtalade kamkjedjorna som börjar rassla (Har börjat smått på min)  VAG 
tar mellan 15-20.000....delarna i sig självt kostar 2500kr och i 70% av fallen visar det sig att bara hydral-spännaren/skenorna var sliten/Slitna = 500kr + att motorn kan vara kvar i bilen...

1.8T är nog inte mkt skottsäkrare än en vr6:a skillnaden är att vr6:an låter fan så mycket bättre!...

178 Inlägg
4 juni 2007
MeloveGolf skrev:
-Bergan- skrev:
Jag skulle nog inte köpa en vr6:a. Visst de låter bra o går fint men de kan krabba nåt jävulskt och det kan kosta satan. yikes
Jag jobbade på V.A.G-verkstad innan och det var ofta bilar med vr6:an inne. Allt från småfel till
generalras!!! neutral
Men klart e man bra på att skruva eller bara förbannat tät så kan man ju köpa de big_smile

småfel händer alla bilar.....kosta satan beror på vad man klarar själv och inte ta tex
dom omtalade kamkjedjorna som börjar rassla (Har börjat smått på min)  VAG 
tar mellan 15-20.000....delarna i sig självt kostar 2500kr och i 70% av fallen visar det sig att bara hydral-spännaren/skenorna var sliten/Slitna = 500kr + att motorn kan vara kvar i bilen...

1.8T är nog inte mkt skottsäkrare än en vr6:a skillnaden är att vr6:an låter fan så mycket bättre!...

Hehe, mjo VAG är ju rätt dyra.

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

study
772 Inlägg
4 juni 2007
köp en bmw med en 6:a går grymt bra

93 Inlägg
4 juni 2007
-Bergan- skrev:
herr lilltroll skrev:
lånar din tråd lite smile

jag tycker att det verkar vara dyrare o försäkra en turbo bil än en "vanlig" bil, kan det stämma?

alltså två bilar i samma klass.
den ena har 220 turbo hästar och den andra 220 "vanliga" hästar, är turbo bilen dyrare o försäkra då eller är det jag som är ute o snurrar?

Jag kan ge mej fan på att det blir dyrare att försäkra bilen med turbo. Försäkringsbolagen är totalallergiska mot ord som "turbo" och hojar som har ett "R" med i modellbetäckningen mad

tycker jag inte, betalare ca 2200kr om året för min passat TURBO, och jag har helförsäkring;)
,  har haft nån gti och dom var DYRA, kanske 5000kr ++++ för TRAFIKFÖRSÄKRING:/, det är rååån.mad

Sök