2878
Sök

Blåst ut innehållet i ljuddämparen

191 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
När jag gasade ifrån ett rödljus för några veckor sen sa det POFF och det mesta av de där glasfiberaktiga fluffet i ljuddämparen flög ut. Det sitter en del kvar men det täpper nog till avgasutblåset från motorn. Bilen går numera assegt. Typ 0-100 på 30 sek... Har en Fård Sierra ´90. Jag antar att ni tycker jag ska byta hela skiten (alltså avgassystemet). Vart kan jag köpa något som är lite bättre än biltemas, som ger lite mer ööörn???

Skaune
23 maj 2007
Om det är ljud du menar finns det ju gott om så kallade japsblås, annars kanske ett simonssystem? Finns massor, kika annars på Micro eller nått vad dom har.

Offroad tokig
226 Inlägg
24 maj 2007
Ta loss ditt gamla system och lägg det på golvet och kolla vilka böjar och hur många som sitter original.
Sen går du till mekonomen och köper 1-2 simons ljuddämpare i valfri dimension och antal krökar som har samma vinkel som de på ditt gamla system.
Dessa köper du oxå i valfi dimension och med fördel i samma dimension som ljuddämparna. Om du vill ha grövre dimension på systemet så måste du inhandla en steg muff oxå.
lollollol

Du kommer oxå behöva ett antal avgasklammrar. Sen är det bara lägga sig under bilen och börja bygga.
Senast redigerat av skogsvild (24 maj 2007)

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

Sök