2566
Sök

Indraget körkort igår kväll

lackeraren
32 Inlägg
10 juni 2007
tja jag blev av med mitt i två månader för 89 på 50 väg det var iallafall vad dom grisarna hann ta mej för

men det gick betydligt fortare hehe men det dom inte vet har inte med att göra !!!

de e bara att stå ut det går fort !!  shit happends.
Senast redigerat av lurifaxen (10 juni 2007)

lackarn-(lurifaxen)

3 113 Inlägg
10 juni 2007
jag tror förmodligen att det kommer vara 3månader.. en av mina nära o kära åkte lite mindre än 20km/h över.. på en 90-väg då.. och fick 3-månader, han fick dock veta hur länge det skulle vara indraget på plats..

Semper Fi

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
10 juni 2007
cebT skrev:
jag tror förmodligen att det kommer vara 3månader.. en av mina nära o kära åkte lite mindre än 20km/h över.. på en 90-väg då.. och fick 3-månader, han fick dock veta hur länge det skulle vara indraget på plats..

Å hur f-n gick de till?!?!?! Är de inte 31 över som är gränsen på 50 och uppåt?
På 30 är väl gänsen för indragnig 20 över däremot.

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
10 juni 2007
Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Så du kör lagligt hela tiden då? wink

Allt för den där jävla hatten!

Wankel
1 080 Inlägg
10 juni 2007
cebT skrev:

då måste det varit vårdslös körning den personen åkte dit på

MDS Västerås

304 Inlägg
10 juni 2007
THEBADGUY skrev:
Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Så du kör lagligt hela tiden då? wink

Ingen är felfri. big_smile Men det finns gränser. wink

P.S. Har redan fått 4 ettor sedan mitt första inlägg i denna tråd. big_smile Jag undrar bara vad har ett inlägg med bilen att göra? Och vill se kommentarer då vet man vem det var… Annars är det bara fegt. lol

I have my own race...

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
Thony_mannen skrev:
ironhead skrev:
TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

ja du får ta och skylla dig själv lite

Läs frågan!
Han bad om ett svar om hur länge han blir utan körkortet, inte vad man tyckte om att han körde för fort.

han skulle ha saktat ner till 70 då så hade han klarat sig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

167 Inlägg
10 juni 2007
Sir_Ed skrev:

VA?
Är du avundsjuk för att det inte är nått drag i din bil eller?
1,4 som toppar 160.. tar väl 20 sek innan du ligger på 100? tongue

Ne men jag tror inte du är laglig 24/7 heller, eller har jag fel? wink

Ingen minns en fegis

304 Inlägg
10 juni 2007
Efter allt vad folk skriver här och attityd alla visar skall ingen klaga på att trafikförsäkringen höjs! Tacka er själva mina unga och kaxiga vänner. Men en dag får ni barn och ändrar era vanor. Men det kan vara alldeles försent för vissa av oss. De skall nämligen glida rund i sina feta och trimmade rullstolar på samhällets bekostnad… men de hade det så jävla kul ett tag tills… tills det ögonblicket när det blev försent…

I have my own race...

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

har du otur så kanske du måste köra upp igen  men det beror på vad dom tog dig för men men du får köra försiktigare nästa gång

167 Inlägg
10 juni 2007
Det finns ju absolut gränser för hur fort man ska köra.
Men 70 på 50 väg tkr jag inte är så farligt men dom som ligger på typ 120+ på 50 väg borde tänka om!
Men sen om man ligger i 200 blås på 110 väg är inte lika "farligt" smile

http://www.youtube.com/watch?v=bIbqj3pME3M
http://www.youtube.com/watch?v=OcMHWWez … mp;search=
Senast redigerat av krossa (10 juni 2007)

Ingen minns en fegis

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
Thony_mannen skrev:
ironhead skrev:
TobiasLinne skrev:

Läs frågan!
Han bad om ett svar om hur länge han blir utan körkortet, inte vad man tyckte om att han körde för fort.

jo jag läste frågan man ska inte typ skylla på snutarna och såna saker men kör man 106 på en 70 väg ja då får man ju skylla sig själv så är det bara

498 Inlägg
10 juni 2007
ironhead skrev:
Thony_mannen skrev:
ironhead skrev:

Läs frågan!

jo jag läste frågan man ska inte typ skylla på snutarna och såna saker men kör man 106 på en 70 väg ja då får man ju skylla sig själv så är det bara

Det gör han ju INTE INTE INTE!

Han frågar ju bara hur länge han kommer vara utan kortet.

9 108 Inlägg
10 juni 2007
ironhead skrev:

Bra tänkt wink att inte fler gör så? Kanske för att polisens laser tar på ganska långt avstånd? Tror inte att någon kör förbi poliskontroll för fort med flit precis.

Jag skulle gissa på indraget i 3-6 månader i alla fall.

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
mellan 1till 6 månader det beror på hur glada poliserna är

304 Inlägg
10 juni 2007
krossa skrev:
Sir_Ed skrev:

VA?
Är du avundsjuk för att det inte är nått drag i din bil eller?
1,4 som toppar 160.. tar väl 20 sek innan du ligger på 100? tongue

Ne men jag tror inte du är laglig 24/7 heller, eller har jag fel? wink

Jag har inga problem med min 1,4. smile Går lite segare men det funkar än så länge. wink

Det är kanske du som är avundsjuk? Tvingades köpa en BMW bara för att ha en. För att det tycks vara kul att vara en BMW ägare. Då är man manlig! Kanske mår illa när du blir omkörd? lol

Och du borde lära dig läsa innan du skriver. Jag har redan sagt flera gånger att ingen är felfri. big_smile

I have my own race...

9 108 Inlägg
10 juni 2007
ironhead skrev:
mellan 1till 6 månader det beror på hur glada poliserna är

Länsstyrelsen är det som beslutar, inte poliserna.

Angående om han får göra om uppkörning så har det att göra med om han har prövotid eller inte, vilket han inte verkar ha.

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
MilleN skrev:
ironhead skrev:

Oj vad bra tänkt wink att inte fler gör så? Kanske för att polisens laser tar på ganska långt avstånd? Tror inte att någon kör förbi poliskontroll för fort med flit precis.

Jag skulle gissa på indraget i 3-6 månader i alla fall.

hur långt går polises laser då och passera han 70 skyltara i 106 ????? det är där man kan bråka och få rätt

9 108 Inlägg
10 juni 2007
ironhead skrev:
hur långt går polises laser då och passera han 70 skyltara i 106 ????? det är där man kan bråka och få rätt

Upp emot 400 meter räcker dom och givetvis kan man missa att dom står där, åkte själv dit för 87 på 70-väg för ett tag sedan och dom var bra på att gömma sig. Förstår inte vad du får ut av att "bråka" om detta? Du kommer bara skämmas extra mycket om du själv har otur någon gång.

167 Inlägg
10 juni 2007
Sir_Ed skrev:
Jag har inga problem med min 1,4. smile Går lite segare men det funkar än så länge. wink

Det är kanske du som är avundsjuk? Tvingades köpa en BMW bara för att ha en. För att det tycks vara kul att vara en BMW ägare. Då är man manlig! Kanske mår illa när du blir omkörd? lol

Och du borde lära dig läsa innan du skriver. Jag har redan sagt flera gånger att ingen är felfri. big_smile

Ne jag mår inte dåligt av att bli omkört! smile Eller jo av en orginal civic 1,4 tongue
Och varför köpte jag bmw? Ja inte var det för att vara manlig utan för att det är en snygg bil men bra väghållning och bra fart och acceleration, sen har vi också har haft bmw i familjen i flera flera år och pappa är bmw mekaniker så då blir inte "mekningen" lika svårt om det skulle hända något wink
Senast redigerat av krossa (10 juni 2007)

Ingen minns en fegis

Sök