2423
Sök

Dödar basar

2 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Tar upp billljud igen! Lite skämmigt att fråga kanske men min ljudleverantör (överskattat!!!) pillade ihop ett paket med ett dls cad 11 steg och tre magnat xtc 600 basar. gick 2 veckor efter att han ställt in steget så skar 2 av dom. den tredje lever men den vågar jag bara köra på ett gammalt mds "hatthylle"steg. har införskaffat ett till cad 11. har alltså 2 fullt fungerande men vill ha basar där jag kan köra full gain och ändå känna  mig lugn för att basarna håller. har kollat på dls dls sp 12 men vet inte riktigt. kollar bara watt när ja handlar typ. nån som vet nåt annat kul märke med kvalite'? ska kanske nämna att jag slipper momsen hos killen. Han kanske kan ta hem om jag specifierar mig? trodde han kanske kunde något om ljud eftersom han kom 2:a på ELMIA

Auktoriserad bilmekaniker... (Hur fan blev jag det???) Volvo 240 GLT - Gegen Light & Thunder

med lem
1 925 Inlägg
14 juni 2007
varför måste du ha full gain på da ? kanske är därför dom inte håller ? smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

144 Inlägg
14 juni 2007
kan varmt rekomendera soundstream... det har jag i min bil.. spelar skit bra + lite till.. gainen står på minimum... hehe

1 631 Inlägg
15 juni 2007
FULL GAIN? Wow!

Om du läser på lite så kommer grejorna att hålla i fortsättningen. Att bara "kolla Watt" och tro att det blir bra är att underskatta billjudsbyggandet...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

2 201 Inlägg
15 juni 2007
om du måste ha full gain så är det nog inga bra basar. eller ska du bara ha bas?
massa burr burr i bilen bara?
det ska väl låta något bra oxå

Fri fart för ett fritt folk!
14 107 Inlägg
15 juni 2007
hehe full gain..smile

konstig inställning ärligt talat

det är viktigt att hålla koll på vad man gör

börja med att läsa hur steget ska ställas in vill minnas att dls skriver rätt dydligt i manualen till cad11 steget
och ska du ha brutalt högtspelande basar ska du köra sp12:orna
men annars är det nog IRIDIUM basarna du ska kolla på
ska du köra dom i 1ohm går det åt 2st basar på varje steg med iridium basarna som har dubbla 4ohms spolar
har hört hur en 10" kan spela och dom spelar riktigt fint
4st sånna på 2st cad11 steg borde låta skitbra
eller så dockar du stegen då blir det 1x2000watt i 2ohm och det borde finnas effekt till 2st irridum 10" eller 12" och dessutom låta riktigt bra

Kör fort så hinner inget hända...

82 Inlägg
15 juni 2007
Spelar ingen roll om du har en bas för 12 000kr eller 1000kr om du har gainen på fullt. Basen kommer gå isönder. Sen beror det på vilket steg du har. Men köp ett bättre steg där du inte behöver ha gainen så högt för att få den bas du vill ha

2lateuloose
543 Inlägg
15 juni 2007
full gain är lika med att övar varva bilen .. inget man gör eller hur!.. eller har jag missat nån mode grej!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Hewi
571 Inlägg
16 juni 2007
Hmmmm beror väl lite på vad han har för insignal? Har han bara 0.15v in(vilket motsvarar max gain på cad11) blir det nog att gaina max.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök