Alecci skrev:
Kör dragare med trailer mellan Jönköping och Stockholm på eftermiddag/kväll/natt.
Fördelar:
+ Bra chef
+ Jäkligt bra trafikledare
+ Smidigaste lastbilssvängen man kan tänka sig i princip
+ Sällan man behöver lasta (2 ggr/vecka)
+ Man behöver nästan aldrig lossa (2-4 ggr/år)
+ Jobbar tre dagar i veckan
+ Schysst lön med tanke på arbetet
+ Alltid sovmorgon
+ Börjar kl 13:30 så man hinner få många ärenden uträttade på dagarna
+ Lätt att hålla kontakten med folk (mycket telefonsnackande)
+ Man äter inte för mycket
+ Man är inte längre så "pengagirig"
+ Behöver aldrig jobba lördag/söndag
Nackdelar:
- Man är ledig när andra jobbar och vice versa
- Sällan man lyckas se någon bra TV-film eller andra intressanta TV-program
- Segt
- Enformigt
- Ensamt
- Ingen möjlighet till övertid (mer lön)
- Sunkig dragare
- I 9 fall av 10 sunkiga trailers
- Svårt att umgås med folk
- Man äter för lite
- Man rör på sig för lite
- Beroende av körkortet i sitt jobb
- Man är numera "tidsgirig"
- Jobbar varannan fredag och ibland på röda dagar
- Lastbilsjäveln gör inte mer än 89!
That's about it...