2269
Sök

BSR PPCtrim Saab 9-3 SS 1.8T 2004

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
#1
Undrar om någon hört nåt om denna PPCn?
Motorn har nu 150hk 240nm och med PPCn får den 204hk 310nm


Acctester enligt BSR
km/h        vxl       original      Steg 1    %
80-120       3           7.2            5.3      27
80-140       4           14.2          11.1     22
100-150     4           13.0           9.1      30

Priset för PPCn är 7900kr inklusive testning av bilen innan och efter.


Blir de nån grym skillnad eller inte? Testade 2.0T med 175hk 280nm och de var inte mkt skillnad på den och min 1.8T jag har.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

73 Inlägg
2 juli 2007
#2
På min VW Passat 1.8T -04 så blev det väldig skillnad

Från ca 150HK & 210Nm till ca 200HK & 320Nm.

Värt priset, Ja enligt mig så är det så.

Lätt att av programmera själv om man vill felsöka, el köra vintertid med lugnare körning.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
#3
Ja de låter ju enbart positivt med allt... Får se om nån annan skriver så man vet vad andra tycker...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 juli 2007
#4
jag har ppc i min bil 1.8t 180hk fick 215 i min efter och fick cirka 100 mer nm.


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
#5
dusty skrev:
jag har ppc i min bil 1.8t 180hk fick 215 i min efter och fick cirka 100 mer nm.
blev de nån märkbar skillnad då? kör du på 95 eller 98? drar den mer bensin?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
2 juli 2007
#6
golfarn_nr1 skrev:
dusty skrev:
jag har ppc i min bil 1.8t 180hk fick 215 i min efter och fick cirka 100 mer nm.
blev de nån märkbar skillnad då? kör du på 95 eller 98? drar den mer bensin?
Ska alltid köras på minst 98-oktan.
Den drar mindre bensin om man kör som man ska, men när högerfoten blir för tung så drar mer än innan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
#7
FireTraXX skrev:
golfarn_nr1 skrev:
dusty skrev:
jag har ppc i min bil 1.8t 180hk fick 215 i min efter och fick cirka 100 mer nm.
blev de nån märkbar skillnad då? kör du på 95 eller 98? drar den mer bensin?
Ska alltid köras på minst 98-oktan.
Den drar mindre bensin om man kör som man ska, men när högerfoten blir för tung så drar mer än innan.
på deras hemsida står de att man kan köra på 95 hu mkt mer kostar 98?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
2 juli 2007
#8
golfarn_nr1 skrev:
FireTraXX skrev:
golfarn_nr1 skrev:

blev de nån märkbar skillnad då? kör du på 95 eller 98? drar den mer bensin?
Ska alltid köras på minst 98-oktan.
Den drar mindre bensin om man kör som man ska, men när högerfoten blir för tung så drar mer än innan.
på deras hemsida står de att man kan köra på 95 hu mkt mer kostar 98?
Inte många ören, typ 30-40 öre/liter mer.
Jag kör alltid på 98-oktan eller V-power och min bil är original.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
#9
FireTraXX skrev:
golfarn_nr1 skrev:
FireTraXX skrev:

Ska alltid köras på minst 98-oktan.
Den drar mindre bensin om man kör som man ska, men när högerfoten blir för tung så drar mer än innan.
på deras hemsida står de att man kan köra på 95 hu mkt mer kostar 98?
Inte många ören, typ 30-40 öre/liter mer.
Jag kör alltid på 98-oktan eller V-power och min bil är original.
kör på 95 nu men måste jag tömma tanken helt från 95 innan jag drar i 98?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
2 juli 2007
#10
golfarn_nr1 skrev:
kör på 95 nu men måste jag tömma tanken helt från 95 innan jag drar i 98?
Nejdå, det är bara att tanka 98, det gör inget att det blandas.
Höjer ju medelvärdet i bensinen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 879 Inlägg
3 juli 2007
#11
Bra tummregel
Vinterdäck = 95 oktan
Sommardäck = 98 oktan

Fotograf på tierpidag.se

658 Inlägg
3 juli 2007
#12
Hamilton skrev:
Bra tummregel
Vinterdäck = 95 oktan
Sommardäck = 98 oktan
Kanske lite dum fråga, men jag måste fråga varför? Själv kör man med E85 sommar som vinter.
Har chippat min bil, dock inte med BSR PPC, men skillnaden mellan orginal och efter lär ju vara ungefär lika oavsett fabrikat, så länge HK/NM är ungefär samma. Tycker det blev en grym skillnad!

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

44 Inlägg
3 juli 2007
#13
Tjena, har en 9-3 ss 1.8t me bsr steg 1 o det ger stor skillnad, mkt bra köp enligt mig.

371 Inlägg
3 juli 2007
#14
golfarn_nr1 skrev:
Undrar om någon hört nåt om denna PPCn?
Motorn har nu 150hk 240nm och med PPCn får den 204hk 310nm


Acctester enligt BSR
km/h        vxl       original      Steg 1    %
80-120       3           7.2            5.3      27
80-140       4           14.2          11.1     22
100-150     4           13.0           9.1      30

Priset för PPCn är 7900kr inklusive testning av bilen innan och efter.


Blir de nån grym skillnad eller inte? Testade 2.0T med 175hk 280nm och de var inte mkt skillnad på den och min 1.8T jag har.
stämmer det verkligen som bsr skriver deras acc test ?

Life is a bitch, then u die

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
3 juli 2007
#15
Min åsikt: KÖP smile    jag har haft lite problem med v70n (och har nog kanske lite nu med) men när den väl fungerar som den ska så är det grym skillnad mot orginal.!!

Borde vara ungefär lika stor skillnad på din bil med då  smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#16
zander skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Undrar om någon hört nåt om denna PPCn?
Motorn har nu 150hk 240nm och med PPCn får den 204hk 310nm


Acctester enligt BSR
km/h        vxl       original      Steg 1    %
80-120       3           7.2            5.3      27
80-140       4           14.2          11.1     22
100-150     4           13.0           9.1      30

Priset för PPCn är 7900kr inklusive testning av bilen innan och efter.


Blir de nån grym skillnad eller inte? Testade 2.0T med 175hk 280nm och de var inte mkt skillnad på den och min 1.8T jag har.
stämmer det verkligen som bsr skriver deras acc test ?
Ingen aning... Tror inte dom ljuger?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#17
dj_aggwa skrev:
Min åsikt: KÖP smile    jag har haft lite problem med v70n (och har nog kanske lite nu med) men när den väl fungerar som den ska så är det grym skillnad mot orginal.!!

Borde vara ungefär lika stor skillnad på din bil med då  smile
Okej vad är de för problem då??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
3 juli 2007
#18
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:
Min åsikt: KÖP smile    jag har haft lite problem med v70n (och har nog kanske lite nu med) men när den väl fungerar som den ska så är det grym skillnad mot orginal.!!

Borde vara ungefär lika stor skillnad på din bil med då  smile
Okej vad är de för problem då??
ja du, min "laddlufttrycksventil" va kass så bilen laddade endast 0,2 fast den ska ladda 0.4 orginal..
sen så har jag haft lite problem troligen med värmen lr nåt som va.. är jag stämplade och höll ner foten så laddade den först som den skulle men sen efter några sekunder så slutade den (ibland) att ladda som den skulle, gick ner till 0.3..  och detta hände bara vid hög temp ute... va tvungen att starta om bilen sen för att den skulle gå som den ska  sad

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
#19
dj_aggwa skrev:
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:
Min åsikt: KÖP smile    jag har haft lite problem med v70n (och har nog kanske lite nu med) men när den väl fungerar som den ska så är det grym skillnad mot orginal.!!

Borde vara ungefär lika stor skillnad på din bil med då  smile
Okej vad är de för problem då??
ja du, min "laddlufttrycksventil" va kass så bilen laddade endast 0,2 fast den ska ladda 0.4 orginal..
sen så har jag haft lite problem troligen med värmen lr nåt som va.. är jag stämplade och höll ner foten så laddade den först som den skulle men sen efter några sekunder så slutade den (ibland) att ladda som den skulle, gick ner till 0.3..  och detta hände bara vid hög temp ute... va tvungen att starta om bilen sen för att den skulle gå som den ska  sad
Okej låter ju inte så kul... Säkert roligare när de funkar? big_smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
3 juli 2007
#20
golfarn_nr1 skrev:
dj_aggwa skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Okej vad är de för problem då??
ja du, min "laddlufttrycksventil" va kass så bilen laddade endast 0,2 fast den ska ladda 0.4 orginal..
sen så har jag haft lite problem troligen med värmen lr nåt som va.. är jag stämplade och höll ner foten så laddade den först som den skulle men sen efter några sekunder så slutade den (ibland) att ladda som den skulle, gick ner till 0.3..  och detta hände bara vid hög temp ute... va tvungen att starta om bilen sen för att den skulle gå som den ska  sad
Okej låter ju inte så kul... Säkert roligare när de funkar? big_smile
nej blev lite förbannad då när man va ute på "cruising" i stan och skulle dra nån bmw lr nåt så sluta den ladda sad

men när det funkar, FY FAN va den går big_smile spinner på 1:a och 2:a på torr asfalt om man är lite hård på kopplingen big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK


Sök