2550
Sök

Dyr bensin snart

FreddeK
9 juli 2007
urdrag från aftonbladet.Det talas om ett bensinpris på 20 kronor litern 2020, hur ser du på det?

Men jösses 2020...vem bryr sig nu...

varför blir ni upprörda?

1 893 Inlägg
9 juli 2007
Jag stoppade i tre blanka lappar i röst kuvertet. Det var det enda sättet man kunde visa sitt missnöje på till den här skiten. Moderater eller sossar, det är samma drägg! Lovar guld och gröna skogar innan valet, efter valet får man alla vallöften uppkörda i röven.
Spelar ingen roll vem som vinner val, det finns ingen heder eller moral kvar hos folk som kommer upp i ledande positioner, de har slickat för många rövar för att komma till där de är.
Oavsett vem som sitter vid makten, så kvarstår faktum, vi bilister är den största kassakon staten har, oavsett vilken lugnhals som sitter vid makten.
När de höjer priset på drivmedel, så ökar ALLT i pris. De som sitter vid makten passar på att höja sina löner så de ändå får mer över. Det är resten av oss som får bära lasset.
De som har drygt 50'000:-/mån i ersätning och bor i subvensionerade lägenheter innom promenad avstånd från jobbet drabbas inte lika hårt som resten av os som har flera mil till jobbet, där vi möjligen får ut 15-18'000:-/mån.

Det är inte meningen att vi skall ha mycket kvar, efter räkningarna är betalda. När "köpkraften" ökar, då drar de på lite mer miljö skatt på soppan.
20:-/litern är inte långt borta. Inse det. Spelar ingen roll vem som sitter vid makten, eller vad de lovat innan valet.
Det är aldrig frågan om miljön, det är frågan om PENGAR!
Vi sparar inte miljön genom att staten roffar åt sig mera ur våra tunna plånböcker. Det är fortfarande samma sträcka till jobben. Lika mycket avgaser.
Hade vi mera över, kunde vi köpa en nyare renare bil. En som drar mindre bensin/Diesel, men det skulle inte klirra lika skönt i statens kassa kista.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 juli 2007
Kristian_V skrev:
Jag stoppade i tre blanka lappar i röst kuvertet. Det var det enda sättet man kunde visa sitt missnöje på till den här skiten. Moderater eller sossar, det är samma drägg! Lovar guld och gröna skogar innan valet, efter valet får man alla vallöften uppkörda i röven.
Spelar ingen roll vem som vinner val, det finns ingen heder eller moral kvar hos folk som kommer upp i ledande positioner, de har slickat för många rövar för att komma till där de är.
Oavsett vem som sitter vid makten, så kvarstår faktum, vi bilister är den största kassakon staten har, oavsett vilken lugnhals som sitter vid makten.
När de höjer priset på drivmedel, så ökar ALLT i pris. De som sitter vid makten passar på att höja sina löner så de ändå får mer över. Det är resten av oss som får bära lasset.
De som har drygt 50'000:-/mån i ersätning och bor i subvensionerade lägenheter innom promenad avstånd från jobbet drabbas inte lika hårt som resten av os som har flera mil till jobbet, där vi möjligen får ut 15-18'000:-/mån.

Det är inte meningen att vi skall ha mycket kvar, efter räkningarna är betalda. När "köpkraften" ökar, då drar de på lite mer miljö skatt på soppan.
20:-/litern är inte långt borta. Inse det. Spelar ingen roll vem som sitter vid makten, eller vad de lovat innan valet.
Det är aldrig frågan om miljön, det är frågan om PENGAR!
Vi sparar inte miljön genom att staten roffar åt sig mera ur våra tunna plånböcker. Det är fortfarande samma sträcka till jobben. Lika mycket avgaser.
Hade vi mera över, kunde vi köpa en nyare renare bil. En som drar mindre bensin/Diesel, men det skulle inte klirra lika skönt i statens kassa kista.

AMEN! Killen vet va han snackar om.
De är det där ja menar. Biten med att vi är Sveriges kassakor.
När de höjer priset så pass att vi inte har råd att försöka leva efter systemet så rasar systemet, men eftersom att de är pengarna som räknas så tänker man alltid bara kortsiktigt.

I dagens Sverige ser man inte till folkets bästa mer än det som behövs för att de inte skall vara värt för Svensken att käfta om problemet.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (9 juli 2007)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 juli 2007
Jag sitter och funderar över hur de blir med de nya försäkrings premierna också.
Trafikförsäkrings premiens pris skulle ju chockhöjas.
Någon som vet nått om detta?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

68 Inlägg
9 juli 2007
Det talas om att höja bensinpriset för att antagligen sänka utsläppen av koldioxid. Just för tillfället har om jag minns rätt Norge dyrast bensin i världen på 13 kronor litern. Och billigast är det i Turkmenistan med 13 öre litern.

Någon mer än jag som ser var problemet ligger:/ inte på hemmaplan i alla fall.

Sleeper
3 084 Inlägg
9 juli 2007
hmm man kanske ska uppfinna en motor som går på vatten nu när det regnar så mycket.. hmm en vattenkraftsmotor kanske om man sätter en jättestor tratt på taket samla ihop allt vatten precis som i ett vattenkraftverk, jaa det borde ju funka smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

343 Inlägg
9 juli 2007
Sverige är ett sjunkande skepp enligt mig..

Smålänning
7 883 Inlägg
9 juli 2007
Försäkringen ska redan vara höjd sen 8 dar.

Och alla skattechockar och höjningar mot bilister överhuvudtaget är egentligen hets mot folkgrupp. Snart så måste dom inse att samhället inte fungerar utan bilar, och att det inte går i längden att ha 1500 kronors frakt inom sverige bara för att drivmedlet är så dyrt...
Jag vet att det inte är det nu, men det kan bli...

Inte så konstigt att sverige har europas äldsta medelålder på bilparken, det finns ju ingen som har råd att köpa nya bilar eftersom alla pengar går till skatt...

Undrar om denna regeringen får sitta sina fyra år...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Smålänning
7 883 Inlägg
9 juli 2007
Vi kan vidareutveckla stirlingmotorn, Harijumotorn, ångmaskinen och gengasaggregatet.

Eldrift är inte heller hållbart i längden...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hojmek
748 Inlägg
9 juli 2007
Vart är vi på väg :S dags å flytta snart tror ja.

7 100 Inlägg
9 juli 2007
fan,sälja bilen snart och bara satsa på bmxen!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

.......
2 655 Inlägg
9 juli 2007
dj_aggwa skrev:
fan.. blir inte lite förbannad heller..
Där jag bor har man inget annat val än att ta bilen när man ska nånstanns.. också höjer de bensinpriserna..  VA FAN TÄNKER DOM MED!!!!???????????!!!!!!?????
Alla är inte nå sketna stockholmare i sverige som han tunnelbanor och skit överallt som går en gång i kvarten dygnet runt.. som dessutom inte kostar nåt knappt..

Fan, snartkommer alla som inte bor i storstäderna flytta till norge, finland eller danmark.. det är jag säker på..  dom blir inte sverige nå svärt längre med 3 miljoner invånare..

haha håller me dej, ja e från norge och ja har faan lust att flytta tillbaka tongue...

55 Inlägg
9 juli 2007
moderaterna gör bara det dom sa innan valet att dom skulle göra och hur folk kunde vara så in i helvetes dumma i huvvet och rösta på dom förstår jag inte men, alla har en åsikt, men dom lär ryka direkt vid nästa val! jag ser då ingen extra tusenlapp i månaden jag ser bara höjd a-kassa och dyrare bilförsäking och bensin!

250 Inlägg
9 juli 2007
Regeringen Kan Ju Gå O Knu**a Sig Själva! Avskaffa Dom J*vlarna! Vi Bilintresserade Blir Totalt Överkörda! Fi**or Är Va Dom Är!! Oj Vi I Sverige Bidrar Med 0,5% Av Världens Koldioxidutsläpp, Wow! Stäng Ner Fabriker Som Spyr Ut Sånt Sk!t Istället!! Eller Ska Alla Köra Runt I Vw Lupo Diesel O Krocka Runt Med Alla Långtradare?!?!!?!?

283 Inlägg
9 juli 2007
Fyfan alltså. Har skrivit ett mail till dom nu där dom har fått höra vad jag tycker big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
9 juli 2007
dags att göra norrland självständigt tycker jag!.. börjar vi kapa nere vid gävle eller? Vi klarar ju oss lätt på vår vattenkraft potatis,ägg och surströmming sen kan vi köra på etanol också och fan spriten blir ju billig för den kan vi ju också göra själv. Lite skrattretande att vår landshövding köpte en merca med V8 tror jag det var som uppmanade om miljön sen alla dessa andra dubbelmoraliska politiker som värnar om miljön men har världens fetaste jeep/eller sportbil jaha...  ok alla andra ska ha en fjantig elbil som har ett acc 0-50 på 10sek medan dem ska få köra lambor och ferrarisar världen är fan orättvis men de rika ska förstås göra den orättvisare.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

DFFL
9 020 Inlägg
9 juli 2007
Sushikocken skrev:
dags att göra norrland självständigt tycker jag!.. börjar vi kapa nere vid gävle eller? Vi klarar ju oss lätt på vår vattenkraft potatis,ägg och surströmming sen kan vi köra på etanol också och fan spriten blir ju billig för den kan vi ju också göra själv. Lite skrattretande att vår landshövding köpte en merca med V8 tror jag det var som uppmanade om miljön sen alla dessa andra dubbelmoraliska politiker som värnar om miljön men har världens fetaste jeep/eller sportbil jaha...  ok alla andra ska ha en fjantig elbil som har ett acc 0-50 på 10sek medan dem ska få köra lambor och ferrarisar världen är fan orättvis men de rika ska förstås göra den orättvisare.

Kan man så ska man.

Förövrigt så finns punkten av en anledning.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

310 Inlägg
9 juli 2007
Jag kommer då rakt inte rösta på något av de nuvarande riksdagspartierna i nästa val, min röst ger jag till Sverigedemokraterna då.

Att dom har en hel del minst kontroversiella åsikter och värderingar skiter jag i. Det behövs nytt blod i riksdagen och som det ser ut nu är de det parti som ligger närmast att ta en ny plats i riksdagen.

401 Inlägg
9 juli 2007
det allra dummaste måste vara att dom är just på gotland för att hålla miljömöte, när dom kunde varit på plats i sthlm eller var dom nu än håller till... onödiga utsläp som båten gör eller hur dom nu än kom dit?
Senast redigerat av c0nne (9 juli 2007)

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

401 Inlägg
9 juli 2007
det e sjukt...bara för att de har fin inkomst det har väl inte alla!!!! de underlättar bara för de som e rika...
RIKA bli RIKARE FATIGA bli FATIGARE vad e det för jävla riksdagspartierna för F**

Sök