Seriöst, jag är utomlands o väntar samtal ifrån Air Portugal om ett jobb, då märker jag att jag inte har nån mottagning mer? Jag pratar med 3 via nätet o får reda på att jag ringt för mycket o dom tror att min telefon har blivit stulen?... seriöst, efter 2 veckor skulle jag nog ha anmält att min telefon blivit stulen...
Försökte få nån hjälp av 3's online kundtjänst, detta är va dom sa:
19:52:29, Theodor säger:
Hej, hur kan jag hjälpa er?
19:52:33, Du säger:
Hej mitt abonemang blev spärrat i torsdags för att jag hade "onormalt" högt användande när jag nu är i Bryssel på utbildning. Jag vill att ni öppnar mitt abonemang omedelbart. Jag vill veta vem som godkände att telefonen skulle spärrars utan att ni informerade mig på något sätt. Den personen har troligtvis orsakat att jag missat chansen till ett pilot jobb i Portugal. Mitt telefon nr är XXXX-XXXXXX
19:53:56, Theodor säger:
Ok, det som måste ske är att ni betalar in ett förskott belopp för att vi skall kunna öppna upp nummret igen, ni behöver ringa in till oss och tala med vår ekonomiavdelning som kan ta betalt via visakort och på såvis släppa upp nummret direkt
19:54:15, Du säger:
hur ska jag kunna ringa till er när min telefon är spärrad?
19:54:53, Theodor säger:
har ni möjlighet att ringa via en annan telefon?
19:54:56, Du säger:
nej
19:55:19, Theodor säger:
då får ni nog be någon annan ringa in till oss och betala den åt er
19:55:30, Du säger:
hur ska jag kunna be någon annan göra det?
19:55:37, Du säger:
det går ju inte att ringa ifrån min telefon?
19:56:38, Du säger:
Seriöst nu, ni har spärrat min telefon utan att informera mig först och troligtvis redan kostat mig ett jobb som jag spenderat nästan 1,5 miljoner kr i utbildning för att få... lås upp min telefon omedelbart...
19:56:43, Theodor säger:
jadu kan inte hjälpa dig, finns många sätt
19:57:18, Du säger:
det här är inte mitt problem, ni verkar troligtvis inte vilja tjäna pengar på mig så jag kanske borde häva mitt abonemang hos er omedelbart...
19:57:55, Du säger:
jag vill gärna ha telefon nr till eran chef...
19:59:16, Theodor säger:
ok, det kan ni gärna få, som jag nämnde tidigare så är det bra om ni ringer in till oss, vilket du sat att du inte kunde, har du den möjligheten kan vi lösa problemet direkt
19:59:33, Du säger:
ja, jag har den möjligheten om ni låser upp min teleofn
19:59:37, Du säger:
telefon...
20:00:00, Du säger:
jag betalar för att kunna ringa med min telefon och ni har nu utan att jag begärt det fråntagit mig den tjänsten...
20:01:19, Du säger:
ni nämner dessutom ingenstans som jag kunde hitta på er support sida att ni låser telefonen när summan överskrider ett visste belopp
20:01:53, Theodor säger:
problemet är ju att det är förbjudet för oss att spärra upp ett nummer som blivit spärrat för vid högt användande, dvs om någon stjäl din mobil och ringer för den skulle ni nu varit tacksam, och problemet som vi ställs inför är att jag inte har någon alls aning om vem jag ens talar mer varav vi ber er att ringa in till oss
20:02:23, Du säger:
om någon stal min mobil skulle jag ringt in o spärrat den samma dag, inte låta nån använda den i 2 veckor utan att säga till er...
20:03:04, Theodor säger:
Ok men skulle du då ha den möjligheten så har du samma möjlighet nu att ringa in och få den uppspärrad.
20:03:16, Du säger:
ge mig numret till din chef tack
20:03:47, Du säger:
och berätta gärna för mig hur jag ska kunna ringa till er när min telefon är spärrad och jag befinner mig utomlands i minst 2 månader till?
20:05:08, Theodor säger:
ok då är det ju jobbigare men ni nämnde nyss att om mobilen blev stulen skulle ni gjort just detta så det finns många möjligheter för er att nå in till oss om nu så vill.
20:05:26, Theodor säger:
Cheferna har inga privata nummer utan du kan ringa in till vår Kundservice och be att få tala med en
20:05:34, Theodor säger:
46
771735300
20:06:36, Du säger:
Jo men lilla du, om mobilen blir stulen är det ju en helt annan situation. Den här spärren är säkert jättebra för nån 12 åring som inte har nån koll på kostnader eller pengar. Men för mig som är 26 och har ett yrke som innebär att jag måste resa oerhört mycket utomlands är den spärren ett rent hinder.
20:07:40, Theodor säger:
Jag förstår verkligen ert problem men vi har ju de regler vi måste följa, därav kan vi enkelt hjälpa er om ni får tag i en telefon och ringer in till oss och betalar det överbelopp som tillkommit, sedan vi högra återkommande användning kommer problemet inte uppstå igen
20:08:18, Du säger:
det ni kunde gjort var att skicka ett sms till min telefon och sagt till mig att jag hade högt användande o att jag hade tex x timmar på mig att kontakta er annars spärrar ni numret. Då hade jag ringt direkt. Men att bara spärra numret helt utan förvarning gjorde mig extremt förbannad. Samt att jag dessutom väntade samtal ifrån flygchefen på Air Portugal som troligtvis inte fått tag i mig nu tack vare detta har gjort mig riktigt arg...
20:08:48, Du säger:
Det är ju även jättebra att ni informerar kunderna om dessa regler, eller du kanske kan visa mig på er hemsida där man kan läsa om dessa?
20:09:26, Theodor säger:
Jag förstår att ni tycker det och att det är frustrerande, men situationen ligger nu till hands och då kan jag hjälpa er med information om hur ni skall gå tillväga
20:09:52, Du säger:
så det är mitt fel att jag inte får använda min mobil mer?
20:09:59, Theodor säger:
nuvarande fakturan ligger på 4925 kronor. och det krävs att ni betalar in 3000Kr i förväg
20:10:09, Theodor säger:
vilket vi kan göra med ett visakort etc
20:10:40, Du säger:
och hur ska jag kunna göra det när jag inte kan komma i kontakt med er ekonomi avdelning?
20:11:06, Theodor säger:
hur menar ni nu, ni kan ju göra det, jag är säker på att det finns många telefoner ni kan låna etc
20:11:51, Theodor säger:
r det något annat jag kan bistå med nu som jag kan hjälpa er med omgående?
20:12:30, Du säger:
Seriöst. Tror du att nån lånar ut sin telefon till mig för att jag ska ringa en kundtjänst o sitta i telefonkö till utlandet i kanske 15 min för att be dom låsa upp min telefon som jag spärrat...?
20:12:48, Du säger:
på grund av att ringa för mycket?
20:13:16, Theodor säger:
jag har nämnt vad ni kan göra
20:13:41, Theodor säger:
om det inte är något annat så kan jag inte hjälpa er, ett tips är att du loggar in här så kan jag se kön åt er och bedömma möjligheterna att komma fram
20:13:45, Du säger:
Du kan skicka en e-faktura till mig med summan så betalar jag in den...
20:13:50, Theodor säger:
idag har det varit noll i kö hela dagen
20:14:26, Du säger:
Jag loggar in på er hemsida direkt
20:14:33, Theodor säger:
tyvärr inte nu, vet ej ens om det är möjligt, kundtjänsten stängde klockan 20.00 så ni får återkomma imorgon så kan vi kolla upp det med ekonomi avdelningen om det är möjligt
20:14:51, Theodor säger:
ni får ha en bra kväll och jag hoppas att probleemt blir löst snabbt
20:15:02, Du säger:
Jag vill häva mitt abonemang omedelbart
20:15:04, Theodor säger:
Hej då
20:15:09, Du säger:
Hej
20:15:21, Theodor säger:
Då får ni skriva in en reklamation till oss skriftligen
20:15:26, Theodor säger:
skickas till vårat huvudkontor
20:15:31, Du säger:
och det går inte längre att logga in på 3 eftersom mitt nr är spärrat
20:15:32, Theodor säger:
Hi3G access AB, BOX 30213, Lindhagensgatan 98, 104 25 Stockholm
20:15:55, Theodor säger:
ni får ha en trevlig kväll
20:15:56, Theodor säger:
hej då
Försökte få nån hjälp av 3's online kundtjänst, detta är va dom sa:
19:52:29, Theodor säger:
Hej, hur kan jag hjälpa er?
19:52:33, Du säger:
Hej mitt abonemang blev spärrat i torsdags för att jag hade "onormalt" högt användande när jag nu är i Bryssel på utbildning. Jag vill att ni öppnar mitt abonemang omedelbart. Jag vill veta vem som godkände att telefonen skulle spärrars utan att ni informerade mig på något sätt. Den personen har troligtvis orsakat att jag missat chansen till ett pilot jobb i Portugal. Mitt telefon nr är XXXX-XXXXXX
19:53:56, Theodor säger:
Ok, det som måste ske är att ni betalar in ett förskott belopp för att vi skall kunna öppna upp nummret igen, ni behöver ringa in till oss och tala med vår ekonomiavdelning som kan ta betalt via visakort och på såvis släppa upp nummret direkt
19:54:15, Du säger:
hur ska jag kunna ringa till er när min telefon är spärrad?
19:54:53, Theodor säger:
har ni möjlighet att ringa via en annan telefon?
19:54:56, Du säger:
nej
19:55:19, Theodor säger:
då får ni nog be någon annan ringa in till oss och betala den åt er
19:55:30, Du säger:
hur ska jag kunna be någon annan göra det?
19:55:37, Du säger:
det går ju inte att ringa ifrån min telefon?
19:56:38, Du säger:
Seriöst nu, ni har spärrat min telefon utan att informera mig först och troligtvis redan kostat mig ett jobb som jag spenderat nästan 1,5 miljoner kr i utbildning för att få... lås upp min telefon omedelbart...
19:56:43, Theodor säger:
jadu kan inte hjälpa dig, finns många sätt
19:57:18, Du säger:
det här är inte mitt problem, ni verkar troligtvis inte vilja tjäna pengar på mig så jag kanske borde häva mitt abonemang hos er omedelbart...
19:57:55, Du säger:
jag vill gärna ha telefon nr till eran chef...
19:59:16, Theodor säger:
ok, det kan ni gärna få, som jag nämnde tidigare så är det bra om ni ringer in till oss, vilket du sat att du inte kunde, har du den möjligheten kan vi lösa problemet direkt
19:59:33, Du säger:
ja, jag har den möjligheten om ni låser upp min teleofn
19:59:37, Du säger:
telefon...
20:00:00, Du säger:
jag betalar för att kunna ringa med min telefon och ni har nu utan att jag begärt det fråntagit mig den tjänsten...
20:01:19, Du säger:
ni nämner dessutom ingenstans som jag kunde hitta på er support sida att ni låser telefonen när summan överskrider ett visste belopp
20:01:53, Theodor säger:
problemet är ju att det är förbjudet för oss att spärra upp ett nummer som blivit spärrat för vid högt användande, dvs om någon stjäl din mobil och ringer för den skulle ni nu varit tacksam, och problemet som vi ställs inför är att jag inte har någon alls aning om vem jag ens talar mer varav vi ber er att ringa in till oss
20:02:23, Du säger:
om någon stal min mobil skulle jag ringt in o spärrat den samma dag, inte låta nån använda den i 2 veckor utan att säga till er...
20:03:04, Theodor säger:
Ok men skulle du då ha den möjligheten så har du samma möjlighet nu att ringa in och få den uppspärrad.
20:03:16, Du säger:
ge mig numret till din chef tack
20:03:47, Du säger:
och berätta gärna för mig hur jag ska kunna ringa till er när min telefon är spärrad och jag befinner mig utomlands i minst 2 månader till?
20:05:08, Theodor säger:
ok då är det ju jobbigare men ni nämnde nyss att om mobilen blev stulen skulle ni gjort just detta så det finns många möjligheter för er att nå in till oss om nu så vill.
20:05:26, Theodor säger:
Cheferna har inga privata nummer utan du kan ringa in till vår Kundservice och be att få tala med en
20:05:34, Theodor säger:
46
771735300
20:06:36, Du säger:
Jo men lilla du, om mobilen blir stulen är det ju en helt annan situation. Den här spärren är säkert jättebra för nån 12 åring som inte har nån koll på kostnader eller pengar. Men för mig som är 26 och har ett yrke som innebär att jag måste resa oerhört mycket utomlands är den spärren ett rent hinder.
20:07:40, Theodor säger:
Jag förstår verkligen ert problem men vi har ju de regler vi måste följa, därav kan vi enkelt hjälpa er om ni får tag i en telefon och ringer in till oss och betalar det överbelopp som tillkommit, sedan vi högra återkommande användning kommer problemet inte uppstå igen
20:08:18, Du säger:
det ni kunde gjort var att skicka ett sms till min telefon och sagt till mig att jag hade högt användande o att jag hade tex x timmar på mig att kontakta er annars spärrar ni numret. Då hade jag ringt direkt. Men att bara spärra numret helt utan förvarning gjorde mig extremt förbannad. Samt att jag dessutom väntade samtal ifrån flygchefen på Air Portugal som troligtvis inte fått tag i mig nu tack vare detta har gjort mig riktigt arg...
20:08:48, Du säger:
Det är ju även jättebra att ni informerar kunderna om dessa regler, eller du kanske kan visa mig på er hemsida där man kan läsa om dessa?
20:09:26, Theodor säger:
Jag förstår att ni tycker det och att det är frustrerande, men situationen ligger nu till hands och då kan jag hjälpa er med information om hur ni skall gå tillväga
20:09:52, Du säger:
så det är mitt fel att jag inte får använda min mobil mer?
20:09:59, Theodor säger:
nuvarande fakturan ligger på 4925 kronor. och det krävs att ni betalar in 3000Kr i förväg
20:10:09, Theodor säger:
vilket vi kan göra med ett visakort etc
20:10:40, Du säger:
och hur ska jag kunna göra det när jag inte kan komma i kontakt med er ekonomi avdelning?
20:11:06, Theodor säger:
hur menar ni nu, ni kan ju göra det, jag är säker på att det finns många telefoner ni kan låna etc
20:11:51, Theodor säger:
r det något annat jag kan bistå med nu som jag kan hjälpa er med omgående?
20:12:30, Du säger:
Seriöst. Tror du att nån lånar ut sin telefon till mig för att jag ska ringa en kundtjänst o sitta i telefonkö till utlandet i kanske 15 min för att be dom låsa upp min telefon som jag spärrat...?
20:12:48, Du säger:
på grund av att ringa för mycket?
20:13:16, Theodor säger:
jag har nämnt vad ni kan göra
20:13:41, Theodor säger:
om det inte är något annat så kan jag inte hjälpa er, ett tips är att du loggar in här så kan jag se kön åt er och bedömma möjligheterna att komma fram
20:13:45, Du säger:
Du kan skicka en e-faktura till mig med summan så betalar jag in den...
20:13:50, Theodor säger:
idag har det varit noll i kö hela dagen
20:14:26, Du säger:
Jag loggar in på er hemsida direkt
20:14:33, Theodor säger:
tyvärr inte nu, vet ej ens om det är möjligt, kundtjänsten stängde klockan 20.00 så ni får återkomma imorgon så kan vi kolla upp det med ekonomi avdelningen om det är möjligt
20:14:51, Theodor säger:
ni får ha en bra kväll och jag hoppas att probleemt blir löst snabbt
20:15:02, Du säger:
Jag vill häva mitt abonemang omedelbart
20:15:04, Theodor säger:
Hej då
20:15:09, Du säger:
Hej
20:15:21, Theodor säger:
Då får ni skriva in en reklamation till oss skriftligen
20:15:26, Theodor säger:
skickas till vårat huvudkontor
20:15:31, Du säger:
och det går inte längre att logga in på 3 eftersom mitt nr är spärrat
20:15:32, Theodor säger:
Hi3G access AB, BOX 30213, Lindhagensgatan 98, 104 25 Stockholm
20:15:55, Theodor säger:
ni får ha en trevlig kväll
20:15:56, Theodor säger:
hej då
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
- www.bmwb.se
0
0
0
0