3735
Sök

Lacksläpp på Saab 9-3 2004!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Skulle tvätta bilen för första gången idag med högtryckarn.... Höll den ca 60-70cm ifrån.
Trycket på högtryckarn är max 25bar.... vet ej om de är mkt eller inte.. Iallafall så släpper lacken på fronten! Helt svart under. Saab säger att de är nån tattare som lackat och att de inte är grundmålat! bilfirman jag köpte den ifrån säger att man får skylla sig själv... Sunt förnuft säger dom! Men fan liksom ibak så är de nån repa och där är de vitt bakom. Men på fronten kommer de bara fram svart! På en annan saab jag kollade på som hade stenskott så var de vitt bakom i fronten. Vad fan ska man göra när bilhandlaren säger att de inte är deras fel o problem utan mitt eget? Ska försöka få in bild på skadan här i forumet om någon förklarar hur man gör tack?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Skulle tvätta bilen för första gången idag med högtryckarn.... Höll den ca 60-70cm ifrån.
Trycket på högtryckarn är max 25bar.... vet ej om de är mkt eller inte.. Iallafall så släpper lacken på fronten! Helt svart under. Saab säger att de är nån tattare som lackat och att de inte är grundmålat! bilfirman jag köpte den ifrån säger att man får skylla sig själv... Sunt förnuft säger dom! Men fan liksom ibak så är de nån repa och där är de vitt bakom. Men på fronten kommer de bara fram svart! På en annan saab jag kollade på som hade stenskott så var de vitt bakom i fronten. Vad fan ska man göra när bilhandlaren säger att de inte är deras fel o problem utan mitt eget? Ska försöka få in bild på skadan här i forumet om någon förklarar hur man gör tack?

nån som vet hur man lägger upp bilder?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Någon?!

Billackerare
737 Inlägg
12 juli 2007
Ska väl gå och få det på lack garantin. Du ska ju inte säga att du har stått med högtrycks tvätten och tvättat. Iallafall, vitt under lacken tyder på en omlackering. Svart under är fabriks grund eller rå plasten..

Corrado VR6R 3.0 Turbo

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Youngblood skrev:
Ska väl gå och få det på lack garantin. Du ska ju inte säga att du har stått med högtrycks tvätten och tvättat. Iallafall, vitt under lacken tyder på en omlackering. Svart under är fabriks grund eller rå plasten..

Kan ju inte stå o ljuga men samtidigt måste man kunna tvätta bilen med en sån! Han inne på Saab bara skrattade när jag berättade vad han på bilaffären hade sagt om högtryckstvättningen. Är de inte tvärtom? Har ju stenskott på huven och nåt märke i dörren o där är de vitt bakom o de är knappast omlackat. Kolla på mina bilder på Saaben så får du se hur de ser ut.

666 Inlägg
12 juli 2007
åk till en lackerar och hör vad de har att säga, för de lär veta vad som har händ, de brukar kunna känna igen ett dåligt gjort lackjobb...
//Silver

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
åk till en lackerar och hör vad de har att säga, för de lär veta vad som har händ, de brukar kunna känna igen ett dåligt gjort lackjobb...
//Silver

Servicekillen på Saab sa att de var ett skitjobb och att de inte var nån grundlack.... Men bilförsäljaren säger att den aldrig varit omlackad.... Väntar på samtal från den första bilfirman som sålde den när den var ny... Får se om dom kan få reda på nå mer. Bra förbannad när man ska tvätta den första gången och nåt sånt här händer.....

"the real jerk"
301 Inlägg
12 juli 2007
25 bar är mycket vi säljer en på jobbet som kan användas till att tvätta bilen den ligger på max 6 bar men sen ser det ut som om att det är bakre stötfångaren eller? om så fallet är tänk på att dagens vattenbaserade lacker inte tar så jätte bra på gummi och hade du en spricka i den innan är det väldigt lätt att den ökar i area men som du beskriver att det var vitt under en annan tycker jag också tyder på omlackering MEN JAG ÄR INGEN EXPERT.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

50 Inlägg
12 juli 2007
Nej fyfan... Lider med dig. Hoppas du får klarhet i vad fan som har hänt!

Det vet du!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
jerky skrev:
25 bar är mycket vi säljer en på jobbet som kan användas till att tvätta bilen den ligger på max 6 bar men sen ser det ut som om att det är bakre stötfångaren eller? om så fallet är tänk på att dagens vattenbaserade lacker inte tar så jätte bra på gummi och hade du en spricka i den innan är det väldigt lätt att den ökar i area men som du beskriver att det var vitt under en annan tycker jag också tyder på omlackering MEN JAG ÄR INGEN EXPERT.

Kollade på en likadan Saab som hade ett stenskott på samma ställe och där var de vitt.. Mina stenskott i fram är svarta.... Ringde dom som sålde bilen nu och dom har inte fått in den på verkstad... har lacken inne på nån provtagning nu för o se om de är orginallack eller inte... De är fronten som den släppte på... Killen på Saab sa också att de var ett dåligt lackjobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
http://aycu18.webshots.com/image/22057/2000822772467716754_rs.jpg

FreddeK
12 juli 2007
hmm ser lite suspekt ut det där. jag tror lätt att det är ett fuskjobb bakom det där tyvärr. lacken ska ju inte flyga iväg.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Toxan skrev:
Nej fyfan... Lider med dig. Hoppas du får klarhet i vad fan som har hänt!

Tack... Haft bilen 3 veckor och de är första *Riktiga* bilen jag köpt förutom första bilen...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Freddeponken skrev:
hmm ser lite suspekt ut det där. jag tror lätt att det är ett fuskjobb bakom det där tyvärr. lacken ska ju inte flyga iväg.

Får fortsätta ta reda på vem som gjort jobbet för nån måste ju gjort de. och de verkar inte vara en Saabverkstad iallafall... Dom har inga rapporter på att den varit inne på lack eller liknande.. Har ingen lust o betala lackkostnad för hela fronten... nån som vet vad de kan kosta hos Saab?

red daddy
12 juli 2007
Fy faan va tråkigt!

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
12 juli 2007
25 bar använder dom på bland annat lastbilstvättar för att TA BORT lack från karosserier :o

#A.Mattisson | Kolla in projektet!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
De står liksom ingenting i böckerna om att man ska vara aktsam med högtryckstvätten eller nånting. Ingen varning alls. Men jag har ju inte ens varit de så.... =/

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
mattisson skrev:
25 bar använder dom på bland annat lastbilstvättar för att TA BORT lack från karosserier :o

Jo men jag höll ju en bra bit ifrån och de är ju inte bara jag som tvättat bilen med den...

FreddeK
12 juli 2007
om du ska få det lackat av saabåterförsäljare så kan det kosta mellan 3000-5000kr skulle jag gissa på! ofta är det ju en lokal firma som lackar åt dom stora bilhandlarna och inte själva saabåterförsäljaren.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
Okej inte så grymt farligt men jag har ändå ingen lust o betala de.... =/

Sök