3641
Sök

Kroatien, tips på vad man borde göra?

Maizer
12 juli 2007
Trådstartare
Ska åka till Kroatien om två veckor, till staden Trogir. Men vad jag förstått är det inte direkt någon party stad? Finns det bra kollektiv trafik till och från trogir-split? Några sevärdheter som man borde se? smile

Hmm.
12 juli 2007
Trådstartare
Kroatien?..

Allt jag vet är att d finns många rum att hyra vid havet.. och att det bästa du kan göra är att bada.. tkr inte om deras stenstränder bara. just den staden.. googla ? ^^
Senast redigerat av Hmm. (12 juli 2007)

Fartdåre
286 Inlägg
12 juli 2007
Ja du, var där får 2 år sen faktiskt med familjen. Ingen partystad som du säger men har du råd kan du nog hyra en bil och sen åka till Split eller något. Jag tror du får räkna med en avkopplande semester istället smile

Däremot till nästa gång kanske ja kan rekommendera, Hvar, Brac, Bol och Makarska wink

Maizer
12 juli 2007
Trådstartare
Hmm. skrev:
Kroatien?..

Allt jag vet är att d finns många rum att hyra vid havet.. och att det bästa du kan göra är att bada.. tkr inte om deras stenstränder bara. just den staden.. googla ? ^^

Det är väl i stort sett bara stenstränder i hela Kroatien? Jo jag har googlat en hel del, men har inte hittat så mycket, söker främst trafik mellan trogir-split då såklart wink

Maizer
12 juli 2007
Trådstartare
SaNelito skrev:
Ja du, var där får 2 år sen faktiskt med familjen. Ingen partystad som du säger men har du råd kan du nog hyra en bil och sen åka till Split eller något. Jag tror du får räkna med en avkopplande semester istället smile

Däremot till nästa gång kanske ja kan rekommendera, Hvar, Brac, Bol och Makarska wink

Åker med mina föräldrar och en kompis, vi bilar ner. Tror dock inte de är sugna på att inte dricka vin/drink för att skjutsa runt mig så jag ska kunna kröka big_smile

Fartdåre
286 Inlägg
13 juli 2007
Maizer skrev:
Åker med mina föräldrar och en kompis, vi bilar ner. Tror dock inte de är sugna på att inte dricka vin/drink för att skjutsa runt mig så jag ska kunna kröka big_smile

Räkna me taxi då istället big_smilecool

Administratör
2 978 Inlägg
13 juli 2007
åk till pula där finns lite ruiner o grejjer och jäkligt schysst klippdykning ! va iofs 15år sen jag va där men det finns nog kvar smile

En kopp av den svarta såsen...

Avstängd
29 Inlägg
13 juli 2007
Jag har varit i pricip överallt i Kroatien eftersom min fru kommer därifrån, och jaghar givetvis varit i Trogir, ganska schysst ställe, gamla stan är riktigt cool med sina små gränder, cafeer och restauranger, betongstrand norr om Trogir med rutshkana, etc...Party blir det - du bestämmer, annars så kan du dra till Makarska riviera eller till Split, gärna ut till Brac, där ska du dra över på andra sidan till Bol, här hittat du Kroatiens modernaste disko (hög Eurostandard), eller givetvis fortsätta med färjan till Hvar, här hittar du "innefolket".

Kör:
Mercedes SLK 55 Kleemann 513 hk
Lotus V8 Biturbo 385 hk
Harley Davidsson Lowrider 130 hk - 2034 cc

2 600 Inlägg
13 juli 2007
ha du sökt på altavista? tro det stavs så tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Maizer
13 juli 2007
Trådstartare
Gronberg skrev:
Jag har varit i pricip överallt i Kroatien eftersom min fru kommer därifrån, och jaghar givetvis varit i Trogir, ganska schysst ställe, gamla stan är riktigt cool med sina små gränder, cafeer och restauranger, betongstrand norr om Trogir med rutshkana, etc...Party blir det - du bestämmer, annars så kan du dra till Makarska riviera eller till Split, gärna ut till Brac, där ska du dra över på andra sidan till Bol, här hittat du Kroatiens modernaste disko (hög Eurostandard), eller givetvis fortsätta med färjan till Hvar, här hittar du "innefolket".

Jaså det finns ställen att parta på i trogir? Har sökt en massa och kollat på officiella sidor etc men bara hittat en nattklubb.. Är det gott om svenskar i därikring? Hur mycket kostar en taxi 3mil, om du har nån koll på ungefärliga priser?

Avstängd
29 Inlägg
13 juli 2007
Maizer skrev:
Gronberg skrev:

Jaså det finns ställen att parta på i trogir? Har sökt en massa och kollat på officiella sidor etc men bara hittat en nattklubb.. Är det gott om svenskar i därikring? Hur mycket kostar en taxi 3mil, om du har nån koll på ungefärliga priser?

Aiii!
Taxi - ingen aning, jag körde sist dit på 15 timmar från Helsingborg, startade 07:00 och satte nycklarna i huset  22:00 - 180 mil på 15 timmar(istrien - Porec) -me 2 färjor !!!!, jag låg aldrig under 200 - big_smile
Gott om alla nationaliterter ,favoriter är Engelsmän, partar alltid!!! dra till närligande ställen som jag beskrev!!!

Kör:
Lotus V8 Biturbo 385 hk

Maizer
13 juli 2007
Trådstartare
Åfan, kanske man kan hålla sig i split då!big_smile Längtar satan nu alltså

Maizer
13 juli 2007
Trådstartare
Några fler med synpunkter och tips?smile

BOZIC
115 Inlägg
13 juli 2007
asså jag åker på söndag:) LÄNGTAR! ett riktigt hett tips är MAKARSKA rivieran, vart där sen barnsben, absolut toppen..
sen är ju SPLIT minst lika bra ställe...
det som är toppen med split är väl att det finns så mycket o se, men i makarska kan du prova o på bergsklättring, inte så jättekul om man inte e intressserad, men nått jag kan LOVA DIG ÄR KUL O INTRESSANT! prova bergsreppelering, FY FAN!
finns massor med skojj, lättast är o leta dig in på någon av alla turistbyråer o fråga efter det du e ute efter, perfekt engelska så d e inga problem...

ha d skitfett o en guldsommar!

Ljuset i tunneln visade sig vara ett tåg....

Avstängd
29 Inlägg
14 juli 2007
Brallisarna i Dalmatien går inte av för hackor, dem kallas Europas Brasilianskor!!!!!! and im married to one of them wink

Kör:
Lotus V8 Biturbo 385 hk

Maizer
14 juli 2007
Trådstartare
Gronberg skrev:
Brallisarna i Dalmatien går inte av för hackor, dem kallas Europas Brasilianskor!!!!!! and im married to one of them wink

I'm gonna screw 'em

Avstängd
29 Inlägg
14 juli 2007
lol
Gnägg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kör:
Lotus V8 Biturbo 385 hk

Sök