finns det kit så man kan sätta koeniggsegg gångjärn inte vanliga lambo utan sån som koeniggsegg har? finns det även någon som man kan lämna in till o få monterat? tack på förhan
Skulle inte tro det finns sånna kit. Lösningen är patenterad och gångjärnen har värdet av en mindre bil. Utvecklingskostnaden ska man inte tala om. Ta å skicka ett mail till dom å fråga vet ja!
Skulle inte tro det finns sånna kit. Lösningen är patenterad och gångjärnen har värdet av en mindre bil. Utvecklingskostnaden ska man inte tala om. Ta å skicka ett mail till dom å fråga vet ja!
Snälla, ge inga råd som "gör egna" utan egna erfarenheter.. Koenigsegg har special special-dörrar, man får bygga om hela karossen om man ska ha så smidig dörrstängning. Försök istället att få trådskaparen att inse att det är kört och att det är lamboskit som gäller
Dörrarna du tänker på heter Butterfly-doors! Och som många sagt här så är det ett smärre helvete att fixa detta! För att det ska vara möjligt måste du stärka upp hela framvagnen! Sen hur man bygger gångjärnen är ett halvt mysterium som jag inte förstår mig på Men som MilleN, lika bra att lägga ner de planerna direkt, även om det är jävligt ballt
Koeniggsegg's dörrar är speciella för just Koeniggsegg av den anledning att man skall kunna hoppa in och ut ur bilen smidigt och eftersom bilen är så bred kan man inte ha vanliga dörrar, för då skulle man vara tvugnen att parkera på handikappparkeringar varje gång för att dörrarna skall kunna "svinga ut" tillräckligt. Det som är speciellt med koeniggsegg dörrarna however är att sidorutorna vevas ned när man öppnar dörren för att annars skulle rutorna ta i framskrämarna.
Dörrarna du tänker på heter Butterfly-doors! Och som många sagt här så är det ett smärre helvete att fixa detta! För att det ska vara möjligt måste du stärka upp hela framvagnen! Sen hur man bygger gångjärnen är ett halvt mysterium som jag inte förstår mig på Men som MilleN, lika bra att lägga ner de planerna direkt, även om det är jävligt ballt
Om du tog dig lite tid och googlade fram lite bildr på koenigsegg skulle du se hur han menar. Här har du lite bilder:
(Klicka för större bild)
(Klicka för större bild)
För att svara på trådskaparens fråga: Nej det finns inga kit, du måste bygga om rätt mycket för att kunna få liknande dörrar och då snackar vi om att bygga om MYCKET.
tror det mest hade sett fjantigt ut med koenigseggdörrarna på en vanlig bil eftersom vanliga bilar har dörrar stora som flygplansvingar jämfört med koenigseggs 30 cm höga dörrar typ