2486
Sök

fortkörning + fartkamera. När kommer böterna hem?

24 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
hejsan ja tänket fråga om någon vet hur lång tid de tar innan bötern kommer hem ?

va ute inatt o blev så gott som tagen av fartkameran hmm och jag undrar om någon vet hur lång tid de tar innan lappen kommer hem ?

mvh matoz

341 Inlägg
2 augusti 2007
Jag har hört tider på runt tre veckor. Beror säkert på deras arbetsbelastning osv, sen har det ju varit semestrar, så det kan nog ta tid.

Beklagar oturen.

24 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
MTR skrev:
Jag har hört tider på runt tre veckor. Beror säkert på deras arbetsbelastning osv, sen har det ju varit semestrar, så det kan nog ta tid.

Beklagar oturen.

ahaa ok tack så mkt , ne men inte mkt o göra åt saken ahha smile

5 Inlägg
4 augusti 2007
jag blev knäppt av en kamera för en månad sen, sen ca 2 km efter står polisen o stoppar mej när jag kör 94 på 50. fick sen hem lappen för kameran efter ca två veckor..  länstyrelsen skulle ha upp till tre månader på sej för att fatta beslut hur länge jag blir av med koret....  dom lär inta vara allt för glad på mej nu

hällre gashäng än rattglapp

3 059 Inlägg
4 augusti 2007
smileface skrev:
jag blev knäppt av en kamera för en månad sen, sen ca 2 km efter står polisen o stoppar mej när jag kör 94 på 50. fick sen hem lappen för kameran efter ca två veckor..  länstyrelsen skulle ha upp till tre månader på sej för att fatta beslut hur länge jag blir av med koret....  dom lär inta vara allt för glad på mej nu

94 på en 50 väg.. jävla pucko, borde inte ha nått körkort överhuvudtaget med det vettet. Det finns en anledning till att det är 50 va..

5 Inlägg
4 augusti 2007
ajjamen tala då om varför det är 50.

71 Inlägg
4 augusti 2007
Räkna med att du blir av med det  minst  6  månader upp till 1 år

Är under styling

5 198 Inlägg
4 augusti 2007
Den anledningen borde du kunna se själv..

Hmm.
4 augusti 2007
94 på en 50-väg, Duktigt

5 Inlägg
4 augusti 2007
Mmm men kl tio på kvällen och inte ett hus så längt man sser..  klart jag fattar jag är väl inte dum

755 Inlägg
4 augusti 2007
hoppas du blir av med kortet längre så du lär dig något....

5 198 Inlägg
4 augusti 2007
smileface skrev:
Mmm men kl tio på kvällen och inte ett hus så längt man sser..  klart jag fattar jag är väl inte dum

Ändå kör du för fort när du nu fattar. Dessutom först blir knäppt,,, borde man inte då lugna ner sej
Senast redigerat av gamlingen (4 augusti 2007)

Troligen galen...
567 Inlägg
4 augusti 2007

6 Inlägg
5 augusti 2007
Hehe jag tycker alla är lite hårda mot smileface här.. alla tycker väl att det e kul å blåsa på lite då å då eller e jag helt ute å seglar då??tongue

Reach for the sky because tomorrow may never come!!

Son Of Murphy
782 Inlägg
5 augusti 2007
Ryck körkortet av han!
Det spelar ingen roll om det är mitt i natten, eller någon annan löjlig bortförklaring! Är det gräns så är det!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

586 Inlägg
6 augusti 2007
Adde20 skrev:
Hehe jag tycker alla är lite hårda mot smileface här.. alla tycker väl att det e kul å blåsa på lite då å då eller e jag helt ute å seglar då??tongue

Håller med! Ibland är det gött att stampa lite på gasen... fast inte på 30 eller 50 väg! Anledningen är för att det oftast är skolar, dagis med mera.. och även om det är sent på kvällen eller så bor ju dessa knattar antagligen i närheten... Ska man dra på så gör det på motorvägen eller liknade.. Dom vägarna är också avsedda för högre hastigheter...

Så tänker jag iaf, Fan om man skulle köra på en unge eller likande.. :S

3 059 Inlägg
6 augusti 2007
Adde20 skrev:

Jo visst, men fan inte på 50 vägar. Då kan man göra de på motorvägen eller nått.

14 Inlägg
6 augusti 2007
håller med inte på 30/50 vägar men har du ingen prövotid kvar så får du nog körkortet efter 3månader en som jag känner gjorde samma fast 105 på 50 o fick de efter 3månader...

jag är vågen som störtar dig av brädan!

124 Inlägg
6 augusti 2007
jaa va fan äre frågan om alla ska låta mogna nu och säga att han inte förtjänar nått körkort alls.. jävla fjantar som att nån av er alldrig kört för fort nån gång

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

23 Inlägg
6 augusti 2007
94 på 50 väg bara. de va ju inte så farligt sj brukar man ju köra i ca 200

Sök