2517
Sök

fortkörning + fartkamera. När kommer böterna hem?

459 Inlägg
17 september 2007
Mjo, men menar det, folk sitter å säger hur dum en person är, när dom själva gjort likadana saker, och ibland mkt värre. tråkigt att han blir av me lappen, men thats life när man kör på d viset, å d tror ja alla är medvetna om också

DFFL
9 020 Inlägg
17 september 2007
TicDemp skrev:
Mjo, men menar det, folk sitter å säger hur dum en person är, när dom själva gjort likadana saker, och ibland mkt värre. tråkigt att han blir av me lappen, men thats life när man kör på d viset, å d tror ja alla är medvetna om också

mmm, men det finns mååååånga moralkärringar och det är en jävla dubbelmoral de besitter...

Ja, det är tråkigt när man blir av med kortet.
Men som du säger så är det ju faktiskt nånting man måste vara beredd på att det kan hända när man kör som man (Jag) gör...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

459 Inlägg
17 september 2007
Mjo exakt, å tror nog inte det bara är som du gör. finns flera tongue. sen vafan ere för fel å sätta på sin mormor??. va kör du bmw?, Jag äger min bil, banken eller pappa äger din wink.

Sj kör jag alltid lagligt     roll

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 september 2007
Håller med. Jag tror inte en sekund på alla som säger att dom aldrig kör fortare än si och så på olika sträckor. Alla bryter vi mot dessa gränser ibland.

Är det för att det är så lätt att vara den perfekte föraren bara för att det är anonymt över internet som alla klankar ner på någon som kört fort?

Kommer själv ihåg när jag smällde audin, ja, det kanske gick fort. Men fick man nån sympati för att man gick tusentals kronor back som fattig tonåring? Nej, man fick skit av alla som samtdigt som de sa hur dum jag var, försökte tävla i vem som kunde få högst hastighet då det gällde att gissa hur fort "dåren bakom ratten" måste kört. Där snackar vi fantasisiffror. Alla bryter vi mot lagar och regler ibland, hur kommer det sig annars att hälften, om inte mer här på garaget trimmar sina bilar såpass mycket, är det för att ni ska kunna komma så fort upp till 50 som möjligt och sedan ligga där?

Så sluta nu klaga på hur fort det gick, alla gör ansvarslösa saker nån gång i livet...
tråden skapades för att han ville ha svar på en fråga, inte hur dum han vart osv.

Braaaaap?

Team Pro5
313 Inlägg
17 september 2007
DoWahDiddy skrev:
Håller med. Jag tror inte en sekund på alla som säger att dom aldrig kör fortare än si och så på olika sträckor. Alla bryter vi mot dessa gränser ibland.

Är det för att det är så lätt att vara den perfekte föraren bara för att det är anonymt över internet som alla klankar ner på någon som kört fort?

Kommer själv ihåg när jag smällde audin, ja, det kanske gick fort. Men fick man nån sympati för att man gick tusentals kronor back som fattig tonåring? Nej, man fick skit av alla som samtdigt som de sa hur dum jag var, försökte tävla i vem som kunde få högst hastighet då det gällde att gissa hur fort "dåren bakom ratten" måste kört. Där snackar vi fantasisiffror. Alla bryter vi mot lagar och regler ibland, hur kommer det sig annars att hälften, om inte mer här på garaget trimmar sina bilar såpass mycket, är det för att ni ska kunna komma så fort upp till 50 som möjligt och sedan ligga där?

Så sluta nu klaga på hur fort det gick, alla gör ansvarslösa saker nån gång i livet...
tråden skapades för att han ville ha svar på en fråga, inte hur dum han vart osv.

Känner igen det där.. åkte av vägen med bilen i februari och parkerade i ett träd.. Alla ville ha det till att jag kört för fort.. men så var inte fallet.. men men.. har juh gasat lite på motorvägen efter det.. 130-140 typ.. fortare orkar fan inte bilen med.. och det räcker bra..

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

459 Inlägg
17 september 2007
wtf min går exakt 160, sen ryker det inne i bilen ;D. ja har vanlig 4 växlad låda.

3 627 Inlägg
17 september 2007
Visst har man kört för fort ett antal ggr, det gör man ju utan att tänka på det wink

TicDemp, 160? Fräsigt tongue

Testat köra 160 med min, har också 4vxlar fast ÖV också wink Varvade bara 4tusen vid 160 smile Fast man vill inte köra så fort med en 740 upptäckte jag tongue Den går lite vingligt wink
Senast redigerat av ToXtreme (17 september 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

459 Inlägg
17 september 2007
äsch vafan, vafan e väghållning för ngt. min varvar 7tusen sen vågar ja ej mer.

820 Inlägg
17 september 2007
matoz skrev:
hejsan ja tänket fråga om någon vet hur lång tid de tar innan bötern kommer hem ?

va ute inatt o blev så gott som tagen av fartkameran hmm och jag undrar om någon vet hur lång tid de tar innan lappen kommer hem ?

mvh matoz

Min pappa och en av hans vänner åkte i två bilar och dom såg bägge två när det blixtrade till i en kamera när dom körde lika fort efter varandra.
Pappas vän fick hem fotot och böter efter 2 veckor ungefär, pappa har inte fått något än och det var över en månad sedan...

820 Inlägg
17 september 2007
Bara för att man är Hypocrit betyder det inte att man har fel...
Ni bilmekaniker som inte vet vad ovanstående ord betyder hänvisas till SAOL.

Iallafall.
Visst, man ska inte köra i över 50 på en väg där 50-gräns gäller.
MEN.

"Låt den som är utan skuld kasta första stenen"
Eller vad det nu var jesus ska ha sagt enligt bibeln.
Så sluta vara så jävla omogna som kommunpolitiker.

ALLA har kört för fort för i helvete.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
17 september 2007
Ja tack.. fan va jävla duktiga alla är..

och ja just de
jag kör inte bara för fort jag laddar ner copyright skyddat material från internet också!..
Yarr!

wh0re skrev:
Bara för att man är Hypocrit betyder det inte att man har fel...
Ni bilmekaniker som inte vet vad ovanstående ord betyder hänvisas till SAOL.

Iallafall.
Visst, man ska inte köra i över 50 på en väg där 50-gräns gäller.
MEN.

"Låt den som är utan skuld kasta första stenen"
Eller vad det nu var jesus ska ha sagt enligt bibeln.
Så sluta vara så jävla omogna som kommunpolitiker.

ALLA har kört för fort för i helvete.
Senast redigerat av Psychotic (17 september 2007)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Alecci's fästmö
708 Inlägg
17 september 2007
whoo vilken diskusion nästan rädd att vända sida här ju tongue

jag kör oftast lagligt sj men kan tänka mig köra 10 mer än va de står på skylten, där e min gräns, dock inte inne i områden osv där kan de hända mycket så....men om man kör vanlig landsväg motorväg osv så kör jag oftast 10 mer...

hm jag har ju gps å de säger att den mäter exakta hur man kör så om detta stämmer så kör jag nästan lagligt helt å hållet big_smile för när jag ligger precis på 90 kör jag i 85 enligt den å när man då e uppe i hundra kör jag 95 så inte så illa isf tongue hihi;)

dessutom tycker jag de e en j*vla press från alla medtrafikanter när man e ute å kör å de gör ju oftast att man omedvetet ökar för att dom ligger som en husvagn efter en...fast de hade ju inte med detta fallet å göra:P tss

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

712 Inlägg
20 september 2007
Min bil blev fotad 1 augusti o o jag fick hem ett brev idag där jag ska uppge vem som har kört bilen vid det tillfället..

Har dom blixt mitt på dagen oxå..? Jag har då aldrig märkt att det blixtrat till

Vet inte om man ska hänvisa till att det var så länge sen så man inte kommer ihåg vem som kan ha kört bilen

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
20 september 2007
Hur i helvete kan du vara så jävla dum och köra så fort på 50-väg!! Det var nog ta mig fan det dummaste jag har hört på länge! Är du helt bäng eller!   

Nämen vänta lite!Det gjorde ju jag också när jag var yngre fast jag åkte inte fast! Det var skillnaden! Då kan jag även lungna ner alla att det kommer förmodligen att bli bra grabb utav honom till slut också! Fast det är jävligt oansvarigt nu när man tänker efter! Lycka till i Liven!

-Mike-

658 Inlägg
20 september 2007
DoWahDiddy skrev:
Alla bryter vi mot lagar och regler ibland, hur kommer det sig annars att hälften, om inte mer här på garaget trimmar sina bilar såpass mycket, är det för att ni ska kunna komma så fort upp till 50 som möjligt och sedan ligga där?

Precis därför jag trimmade min bil. För att snabbt komma upp i tillåten hastighet.
Men visst, jag kör också för fort, så jag ska inte säga något om det. Och vem kör inte för fort ibland? Tror inte det finna NÅGON som inte varit över en hastighetsgräns någonsin..

Och angående fartkamera, brukar ta ca 2 veckor innan det kommer hem, men kan gå både fortare respektive ta längre tid.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Bike
20 september 2007
har en fråga när ja läste här ang fortkörningar
har man rätt o köra fort o kan komma undan me böter om ex det är akut säg tjejen ska föda eller någon är skadad eller sjuk o är med i bilen
kanske låter dumt men tror de flesta här håller me mig att man vill inte ligga i 90 på 90 väg om någon håller på o dö i baksätet eller ens tjej ska föda,

men om skulle va så otur så fart cam skulle ta en eller polis se en kan man slippa böter då för de finns ju endå vettig anledning till det då,

för vanligtvis ska man ringa 112 men säg att man inte hade mobil den dagen eller något,
vet någon hur de blir i detta läget

294 Inlägg
20 september 2007
alla har vi kört lite för fort. till och med min lag lydiga mamma som håller 60 på 90 väg på kvällarna så hon inte ska köra på djur.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

820 Inlägg
20 september 2007
Bike skrev:
har en fråga när ja läste här ang fortkörningar
har man rätt o köra fort o kan komma undan me böter om ex det är akut säg tjejen ska föda eller någon är skadad eller sjuk o är med i bilen
kanske låter dumt men tror de flesta här håller me mig att man vill inte ligga i 90 på 90 väg om någon håller på o dö i baksätet eller ens tjej ska föda,

men om skulle va så otur så fart cam skulle ta en eller polis se en kan man slippa böter då för de finns ju endå vettig anledning till det då,

för vanligtvis ska man ringa 112 men säg att man inte hade mobil den dagen eller något,
vet någon hur de blir i detta läget

Ingen aning. Jag funderade på det själv när jag övningskörde.
Om man var någonstans och ens förälder blev allvarligt skadad och man körde själv till sjukhuset.
Skulle man bli av med lämpet då tro?

Bike
20 september 2007
för kom o tänka på detta var för ca 1 år sedan ja o min far var ute o körde så fick han en njutsten  fick veta de sedan o han fick väldiga smärtor o svårt röra sig mm
o hade körkort då men eftersom de va familj så ville man ju göra allt som gick för rädda läget så trampa på lite o låg i 130 ca på 90 väg  klara mig utan stopp in till sjukhuset men frågan är om blivit stoppad vad hade hänt me mig o mitt körkort,

111 Inlägg
20 september 2007
Konstigt sånt här, En enkel fråga: När kommer bötern hem? Omvandlas till "Vad tycks om min fortkörning?"  Ett enkelt svar går annars bra, Har tyvär inget själv, En kompis fick hem sitt efter 3 veckor..

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

Sök