2618
Sök

fortkörning + fartkamera. När kommer böterna hem?

712 Inlägg
20 september 2007
R-Design skrev:
Konstigt sånt här, En enkel fråga: När kommer bötern hem? Omvandlas till "Vad tycks om min fortkörning?"  Ett enkelt svar går annars bra, Har tyvär inget själv, En kompis fick hem sitt efter 3 veckor..

Instämmer.. försökte smyga in en likande fråga här men verkar ju omöjligt att få svar roll

Långtradarchaufför
282 Inlägg
20 september 2007
när man sticker upp mot tråkkameran när den ser så ligger lappen redan i lådan efter ca 2-3 dagar, för det har hänt här när de gick i 81 km/h på en 70 väg, för när mr blå ser att nu  kan dom få in pengar till statskassan så är det såklart jättebråttom att de får in dem och hur långt räcker 1000 spänn egentligen i statskassan??

Svar: inte ens till morgonkaffe för hela riksdagen på en vanlig måndag;b
        så med andra ord, varje gång man glider förbi en kamera och den inte blinka till så har man blåst hela riksdagen på sitt morgonkaffe för en dag och med tanke på antal bilar som går förbi kamerorna oskyldigt så blir det utan kaffe en ganska lång tid franmöver, så inte undra på att dom höjde böterna förra året för dom blir väl så sura om dom inte få sitt kaffe.....
Senast redigerat av bmwmannen (20 september 2007)

BMW - Det stavas som det låter:)

111 Inlägg
20 september 2007
bmwmannen skrev:
när man sticker upp mot tråkkameran när den ser så ligger lappen redan i lådan efter ca 2-3 dagar, för det har hänt här när de gick i 81 km/h på en 70 väg, för när mr blå ser att nu  kan dom få in pengar till statskassan så är det såklart jättebråttom att de får in dem och hur långt räcker 1000 spänn egentligen i statskassan??

så med andra ord, varje gång man glider förbi en kamera och den inte blinka till så har man blåst hela riksdagen på sitt morgonkaffe för en dag och med tanke på antal bilar som går förbi kamerorna oskyldigt så blir det utan kaffe en ganska lång tid franmöver, så inte undra på att dom höjde böterna förra året för dom blir väl så sura om dom inte få sitt kaffe.....

Hahahaha, Där satt den, Tror du har löst hela frågan kring höjningen..
Jag blir så förbannad när jag tänker på att dom på riksdagen går och käkar lunch varje dag på en lyxresturang där lunchen kostar typ 500 spänn, kusinen jobbar där och hon ser dom minst 3 ggr i veckan, Dom får börja betala för sig själva tycker jag.. Som alla andra

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

Teddan
2 495 Inlägg
20 september 2007
R-Design skrev:
bmwmannen skrev:

Hahahaha, Där satt den, Tror du har löst hela frågan kring höjningen..
Jag blir så förbannad när jag tänker på att dom på riksdagen går och käkar lunch varje dag på en lyxresturang där lunchen kostar typ 500 spänn, kusinen jobbar där och hon ser dom minst 3 ggr i veckan, Dom får börja betala för sig själva tycker jag.. Som alla andra

klart dom måste äta ordentligt....
inte bra att jobba med tomma magar..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
20 september 2007
Bike skrev:
har en fråga när ja läste här ang fortkörningar
har man rätt o köra fort o kan komma undan me böter om ex det är akut säg tjejen ska föda eller någon är skadad eller sjuk o är med i bilen
kanske låter dumt men tror de flesta här håller me mig att man vill inte ligga i 90 på 90 väg om någon håller på o dö i baksätet eller ens tjej ska föda,

men om skulle va så otur så fart cam skulle ta en eller polis se en kan man slippa böter då för de finns ju endå vettig anledning till det då,

för vanligtvis ska man ringa 112 men säg att man inte hade mobil den dagen eller något,
vet någon hur de blir i detta läget

Med fartkamera går det nog inte att säga att si och så var det! Man om du har en havande kvinna/skadad person i bilen och polisen tar dig i 150 på 90-väg så lovar jag dig nästan att de eskorterar dig i 200 till sjukhuset! Jag körde när en av mina kompisar råkade illa ut Ambulansen var full och polisen sade följ efter ambulansen.Om de kör för fort då? Följ efter bara! OK!!

-Mike-

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
24 mars 2011
Hellu!

Väcker den här gamla tråden till liv lite!

En kamera knäppte mig när jag uppe i Stockholmstrakterna och körde för något tag sedan. Var på "dejt" och jag fick köra p.g.a det taskiga väglaget. Saken var bara den att det inte ens var tjejens bil, utan hennes farsas. Han fick ett brev, ringde in och sa mitt namn och i vilken stad jag bodde men att han inte visste något mer.

Någon som vet om det kommer att trilla ner en böteslapp ändå? Det har gått iaf 2 - 3 veckor sedan han ringde in. Hur lång tid brukar det vanligtvis ta för lappen att komma, OM den nu kommer?

Och sedan; Vet ni om det följer med bild per automatik när dom skickar ut lappen (det gjorde inte det när dom skickade brevet till hennes farsa)? Det förekom nämligen aningens intima aktiviteter samtidigt som jag körde, och ja... är lite spänd på bilden!
big_smile

5 198 Inlägg
24 mars 2011
bild kommer att bifogas OM det kommer nån räkning.

908 Inlägg
24 mars 2011
tror inte du får ngn. min pappas kompis lånade hans bil och blev tagen med kamera och min pappa fick hem foto och dem frågade vem de var som körde. han skrev vet ej över hela fotot och skickade tillbaka. dem hörde inte av sig igen :p

5 198 Inlägg
24 mars 2011
davidklang skrev:
tror inte du får ngn. min pappas kompis lånade hans bil och blev tagen med kamera och min pappa fick hem foto och dem frågade vem de var som körde. han skrev vet ej över hela fotot och skickade tillbaka. dem hörde inte av sig igen :p

Självklart kan dom inte skicka nåt till han då ägaren skrev att han inte visste vem det va.,,men i Hexenhammers fall har ju fordonsägaren talat om vem det va.

7 398 Inlägg
193 Inlägg
25 mars 2011
Så jag skulle jag kunna blåsa förbi en fartkamera med rånarluva utan att dom kan sätta dit mig?

3 354 Inlägg
25 mars 2011
Stennert skrev:
Så jag skulle jag kunna blåsa förbi en fartkamera med rånarluva utan att dom kan sätta dit mig?

ingen uppmuntran men ja.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

193 Inlägg
25 mars 2011
Seth skrev:
Stennert skrev:

ingen uppmuntran men ja.

Nej självklart, men intressant att veta.

Sök