3681
Sök

Börjar ju nästan gråta när ja läser om folk...

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
3 augusti 2007
Min bil har nu ståt ett tag, är satans dammig, men nu ska den repareras, och sen blir man nog pedant igen.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 661 Inlägg
3 augusti 2007
3000Gt: 1 gång i veckan om den används, annars kan det dröja månader.

Alton: 1 gång om året

1 396 Inlägg
3 augusti 2007
Novan står i garaget och går för tillfället inte att köra med eftersom att motorn inte sitter i så den behövs inte tvättas.

740:n har jag aldrig tvättat och kommer aldrig att göra det heller.
Senast redigerat av NiclasT (3 augusti 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 augusti 2007
tvättar en gång i veckan för det mesta, även på vintern smile

Jonas

Körv
3 535 Inlägg
3 augusti 2007
Det kan ju vara såhär att det är lite mer "slit-å-släng-bilar" i norrland också smile

Statistik går inte alltid att lita på.

Man kan ju vinkla hela historien till att norrlänningar sparar vatten liksom..

äh, you get me wink

Truckdriving Man

519 Inlägg
3 augusti 2007
1ggr veckan även på sommaren är kanske lite mycket om man inte är pedant enligt mig...då jag tvättar bilen är när det regnar och då ut på landsväg och gasar på...har inte tvättat på ett halvår men bilen ser ändå ut att vara ren........

2 594 Inlägg
3 augusti 2007
kör inte så ofta eftersom jag åker buss till  jobet men varannan mån eller när den blir skitig eller alltid innan en bilträff

FreddeK
3 augusti 2007
Lite ot nu men stod det inte på aftonbladet för några månader sedan att man inte behövde tvätta nya bilar så ofta och att det var helt onödigt att skölja av dom under då man kan tvätta bort rostskydd etc..

vet att jag har läst det och det var dåren Collin som skrev det!

Någon som minns den artikeln?

jag tvättar min i snitt varannan vecka. mår dåligt när den är skitig.

40 Inlägg
7 100 Inlägg
3 augusti 2007
typ en gång i veckan

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 594 Inlägg
4 augusti 2007
tror nog inte man ska överdriva sin tvättning kan ju inte va bra för lacken men att skölja av den innan skiten sättersig är en fördel

red daddy
4 augusti 2007
colt czt skrev:
Typ 2-3GÅnger i veckan vilket inte är för lite...Läste en artikel i aftonbladet där det står att typ dom flesta tycker det är tråkigt att tvätta bilen,och oftast kör dom maskin tvätt på nya bilar vilka jävla spån det finns.Tycker personligen det är kul att tvätta bilen....

Kunde inte sagt de bättre själv! big_smile

2 594 Inlägg
4 augusti 2007
klart det är kul å tvätta bilen sen ju fler man är destå roligare speciellt om man får hjälp av lättklädda damer big_smile

Teddan
2 495 Inlägg
4 augusti 2007
colt czt skrev:
Typ 2-3GÅnger i veckan vilket inte är för lite...Läste en artikel i aftonbladet där det står att typ dom flesta tycker det är tråkigt att tvätta bilen,och oftast kör dom maskin tvätt på nya bilar vilka jävla spån det finns.Tycker personligen det är kul att tvätta bilen....

varför är man ett spån om man kör maskintvätt på en ny bil ?? jag körde in min skoda när den var 3dagar gammal ?? så jag är ett jävla spån då eller??

jag har tvättat alla mina bilar i maskintvätt (dock inte hela tiden) , fy fan va störd jag måste vara då cool

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Proffa
282 Inlägg
4 augusti 2007
3-4 ggr i veckan eller vid behov..vintertid står den i verkstadshallen.

outlaw
106 Inlägg
4 augusti 2007
r-ted skrev:
colt czt skrev:

varför är man ett spån om man kör maskintvätt på en ny bil ?? jag körde in min skoda när den var 3dagar gammal ?? så jag är ett jävla spån då eller??

jag har tvättat alla mina bilar i maskintvätt (dock inte hela tiden) , fy fan va störd jag måste vara då cool

gillar du tvättrepor så är det väl helt ok lol
Senast redigerat av cowboy (4 augusti 2007)

bad ass boys drive bad ass toys

STI TypeR Driver
191 Inlägg
4 augusti 2007
Minst en gång i veckan oavsett årstid.
Ibland kan man blåsa av den varje dag på vinter om man kört långt på saltvägar.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

huh?
10 427 Inlägg
4 augusti 2007
Nu på sommaren tvättas den väl 2-3ggr/månad (beror på väder), står i varmgarage
så blir lätt kalkfläckar om man kört ute i regnet och sen ställer in den.

På vintern blir det väl en gång varje vecka.

(Tur man har tillgång till spolhall i p-garaget).

Wallraff
319 Inlägg
4 augusti 2007
aldrig typ, det är bara drygt och den funkar lika bra ändå! smile

Sleeper
3 084 Inlägg
4 augusti 2007
hehe jag e norrlänning smile vafan det finns ju vattenpölar o annat sen så är det j u sexigt med en dirty bil big_smile liksom kolla på rallybilar så fina.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök