3517
Sök

Stureplansprofilerna, Vilka svin....

Proljece?
1 464 Inlägg
17 augusti 2007
r-ted skrev:
är det någon här som vet hur många våldtäkts fall som leder till fällande dommar ??

vet ni varför det är så få ??
för att väldigt många våldtäkter är efterhandskonstruktioner.

är så många sjuk jävla brudar i vårat land som hittar på va fan som hellst alltså..

men dom som har våldtagit någon på riktigt är fan inte vatten värd ,d et roliga är att dom hamnar på egna anstalter tex skogome eller sin egna jävla pedo avdelning på smälteryd.
dom får inga riktiga fängelse straff som oss vanliga.
har suttit en period på smälteryd (misshandel) då bodde nästan alla pedofiler i en "barack"
och man fick ju absolut inte säga eller göra nått , jag klara mig i 2dagar innan jag sänkte en gubbe som hadde knullat sin dotter .
Idioten hadde mage att komma in när vi satt å spela kort å kalla mig för jävla idiot och att sånna som jag som börjar med kriminalitet i ung ålder aldrig kommer göra annat än att åka in och ut på kåken hela livet.
då fråga jag han om det är bättre å knulla sin dotter... då blev han hysterisk och sa att han skulle döda mig , yeee fine sa jag å spöa skiten ur han.
självklart så fick jag ju  "knall" alltså blev förflyttad redan dagen efter men det var det värt .

ni vet att pedofilerna på skogome och smälteryd åker i grupper till liseberg i terapi syfte fy fan.

men man skall aldrig dömma någon bara för att man är åtalad ! ! ! !

jag har polare som har blivit åtalade för mord och mordförsök men dom har ju absolut inte gjort det, och självklart blev dom friade.

så man skall hålla käft tills dommen är fastställd, inte sitta på ett forum å dömma folk

Word rakt av wink Pedofiler är lägst alltid kvittar om det är kåken eller ute i verkligheten. Hade jag träffat på en människa som sa att han hade gjort något sådant avskyvärt hade jag nog faktiskt gjort mej ganska olycklig på han.
Senast redigerat av haxer (17 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Proljece?
1 464 Inlägg
17 augusti 2007
Evo-Danne skrev:
Bobo skrev:
Här är en tjej som känner dem... som försvarar dem i Expressen

http://www.expressen.se/1.791905

Hon verkar ju jävligt smart lol

CITERAR: Men en sak vet jag: Målar man upp sig själv som tjejen som inte kan säga nej blir man också behandlad därefter.

Det ligger i människans natur att ta chansen då den dyker upp – att ta vara på tillfällen. Jag tror knappast att den häktade tjugoettåringen skulle ha våldtagit mig.

Tror hon ligger på rätt bra nivå....

MONICA JONSSON
Monica Jonsson är skönhetsredaktör och bloggare på Glife.se
Hon studerar också juridik och har nyligen slutat arbeta som nattklubbschef inom Stureplansgruppen.

Teddan
2 495 Inlägg
17 augusti 2007
nej men haxer det är klart hon är dum i huvudet det har användarna på garaget bestämt.

du vet en individ är ganska smart men i flock är mäniskan ganska korkad ... som tex när man läser något på en löpsedel å alla går runt å tror samma sak .

undrar om folk glömmer av att tänka själva ibland.

Jag tycker Monica Jonsson verkar vara en ganska smart tjej som har lyckats ganska bra i livet.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

459 Inlägg
18 augusti 2007
nu tycker ja det börjar bli lite väl mkt påhopp här inne i detta forum bland gorg medlemmar. folk får väl tycka vad dom vill?, och jag tror dom flesta som skriver här inne inte bara syftar på "stureplans profilerna" utan på Våldtäksmän i allmänhet?
har jag fel så rätta mig, men det är iaf vad jag syftar på.

Bobo
18 augusti 2007
r-ted skrev:
nej men haxer det är klart hon är dum i huvudet det har användarna på garaget bestämt.

du vet en individ är ganska smart men i flock är mäniskan ganska korkad ... som tex när man läser något på en löpsedel å alla går runt å tror samma sak .

Jag tycker Monica Jonsson verkar vara en ganska smart tjej som har lyckats ganska bra i livet.

Angående nyheter, jag brukar alltid dubbelkolla på flashback och andra liknande sidor och de flesta saker har verkligen två sidor, var nyligen en artikel om en utbränd kvinna som snyftat ut i Aftonbladet, en person på flashback hade hittat hennes blogg på nätet och där visade sig att hon jobbade i stallet var på utställningar med sina kaniner osv, efter avsöjandet tog hon bort bloggen illa kvickt, detta var bara ett exempel, mycket vinklas  i media.

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2007
Bobo skrev:
mycket vinklas  i media.

Och ingen tidning är bättre på det än Aftonskrönan...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Proljece?
1 464 Inlägg
18 augusti 2007
r-ted skrev:

Jo tycker det stämmer om ganska mycket här tyvär.

Håller med rätt mycket om att saker och ting vinklas det är ju media som bestämmer hur det ska komma ut. Säger kanske inte att dom är mindre skyldiga men det vet ju inte jag.

Tycker också att dom har större chans att bli pressade på grund av att dom vinklas till att vara "stureplan" alla som inte har varit och råkat ut för så mycket som du och jag och vissa andra har "tror" ju att det är värsta stället men det är det ju inte direkt har varit på många "flashigare" ställen än stureplan dock samlas rätt mycket folk där för att det är stockholm heltenkelt.

Tycker också hon Monica verkar ha lyckats.

Makaronborrare
993 Inlägg
19 augusti 2007
Lite off topic kanske men att man lyckats här i livet och har gott om pengar behöver inte nödvändigtvis betyda att man är smart tongue Förövrigt tycker jag att 99,9% av allt som skrivs i kvällspressen är rent skit som man ska ta med en stor nypa salt. Alltför många följer blint medias vinklade skitsnack och tror att det är så verkligheten ser ut

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 augusti 2007
GOLF_TDI_ skrev:
as

Verkligt matnyttigt inlägg. Slipad retorik, vältaliga argument. Man riktigt känner att det ligger timmar, ja veckor av research bakom. roll

http://mds.mdh.se/~pus/byebye.gif
Senast redigerat av pUs (20 augusti 2007)

Administratör
11 937 Inlägg
20 augusti 2007
GOLF_TDI_ skrev:
as

Har du inget vettigt att tillägga diskussionen så skriv inte alls nästa gång.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

?
1 038 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

?
1 038 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Evo-Danne skrev:
Bobo skrev:
Här är en tjej som känner dem... som försvarar dem i Expressen

http://www.expressen.se/1.791905

Hon verkar ju jävligt smart lol

CITERAR: Men en sak vet jag: Målar man upp sig själv som tjejen som inte kan säga nej blir man också behandlad därefter.

Det ligger i människans natur att ta chansen då den dyker upp – att ta vara på tillfällen. Jag tror knappast att den häktade tjugoettåringen skulle ha våldtagit mig.

Tror hon ligger på rätt bra nivå....

MONICA JONSSON
Monica Jonsson är skönhetsredaktör och bloggare på Glife.se
Hon studerar också juridik och har nyligen slutat arbeta som nattklubbschef inom Stureplansgruppen.

Tycker du själv att det är världens bästa uttalande eller???

Mvh Danne

?
1 038 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
r-ted skrev:

Ja tycker hon är dum i huvudet som kläcker ur sig en sån sak som att "målar man upp sig själv som tjejen som inte kan säga nej blir man också behandlad därefter"

Med andra ord tycker hon det är rätt att tjejen i fråga blir våldtagen bara för att hon är den som inte kan säga nej, låter ju väldigt logiskt i mina öron...

Studera juridik kan väl vem som helst gör eller, handlar väl bara om intresse sen vet ju varken du eller ja hur hon blev nattklubbschef....

Mvh Danne

Teddan
2 495 Inlägg
29 augusti 2007
Evo-Danne skrev:
r-ted skrev:

Ja tycker hon är dum i huvudet som kläcker ur sig en sån sak som att "målar man upp sig själv som tjejen som inte kan säga nej blir man också behandlad därefter"

Med andra ord tycker hon det är rätt att tjejen i fråga blir våldtagen bara för att hon är den som inte kan säga nej, låter ju väldigt logiskt i mina öron...

Studera juridik kan väl vem som helst gör eller, handlar väl bara om intresse sen vet ju varken du eller ja hur hon blev nattklubbschef....

nu kan det ju inte styrkas att dom har våldtagit någon.

ja det är väll klart att om hon är en slampa så tror ju alla att dom kan ligga med henne..

du vet en brud som har knullat med en ny kille varje helg.. å sen helt plötsligt har hon blivit våldtagen en helg... ??

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
31 augusti 2007
Evo-Danne skrev:
http://www.aftonbladet.se/stockholm/article661159.ab

Jaha, blir man förvånad  mad

Nej, jag är inte förvånad. Kan inte våldtäkt bevisas kan dom naturligtvis inte dömas för det heller. Och om bevisen dessutom är så svaga att åklagaren inte ens tog upp fallet, då finns det inget att diskutera alls.

?
1 038 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
nu kan det ju inte styrkas att dom har våldtagit någon.

ja det är väll klart att om hon är en slampa så tror ju alla att dom kan ligga med henne..

du vet en brud som har knullat med en ny kille varje helg.. å sen helt plötsligt har hon blivit våldtagen en helg... ??

Bara för att hon knullar en ny kille varje helg så är det fritt fram för vem som helst som har en *** att sätta på henne vare sig hon säger ja eller nej??

Jo ja vet många brudar som knullar med en ny varje helg, men då är det något dom själva valt och dessutom valt vem som ska knulla dom, i detta fall verkar de som killarna valde att henne och inte att hon valde dom...

Mvh Danne

?
1 038 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
pUs skrev:
Nej, jag är inte förvånad. Kan inte våldtäkt bevisas kan dom naturligtvis inte dömas för det heller. Och om bevisen dessutom är så svaga att åklagaren inte ens tog upp fallet, då finns det inget att diskutera alls.

Nä men de va ju inte solklart att dom va oskyldiga heller...

Mvh Danne

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
3 september 2007
Evo-Danne skrev:
pUs skrev:

Nä men de va ju inte solklart att dom va oskyldiga heller...

Det spelar liksom ingen roll. Man kan inte vara "lite" skyldig.

Teddan
2 495 Inlägg
6 september 2007
jag tror dom har haft ltie kul men att hon har haft en baktanke hela tiden.

ni vet knulla med några killar med lite pengar anmäla dom få ett fett skadestånd ...

eller så var hon väll full och gick med på det ena efter det andra och ångra sig sen ...

läste någonstans att hon blivit våldtagen i analen , alltså gick hon med på sex då men inte analsex ????

Man skall inte sitta och dömma någon bara för man har läst vad "offret" säger till tidningarna.

Sök