3100
Sök

Hjälp med japsdämpare!!

187 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Tänkte sätta på en japsdämpare på bilen men ja vill inte svetsa o greja en massa för ja vet inte om ja vill ha den så länge på bilen om man inte gillar det..

Så finns där nåt sätta som man bara kan ta bort den gamla ljuddämpare o bara sätta på japsdämparen istället??

Jätte glad för all hjälp ja kan få !

smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
9 augusti 2007
ja du får ut o leta efter muffar,rör osv vad du behöver..kolla på mekonomen typ

510 Inlägg
10 augusti 2007
Stephane_ skrev:
Tänkte sätta på en japsdämpare på bilen men ja vill inte svetsa o greja en massa för ja vet inte om ja vill ha den så länge på bilen om man inte gillar det..

Så finns där nåt sätta som man bara kan ta bort den gamla ljuddämpare o bara sätta på japsdämparen istället??

Jätte glad för all hjälp ja kan få !

smile

Finns stegmuffar och köpa, se bara till och lägga avgaspasta mellan skarvarna smile Blir aldrig lika tätt som och svetsa, men eftersom det sitter så långt bak borde det bli bra iaf ;D Mvh Johan

187 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
okey tack så mycket.. men är det någon som jag kan göra själv o inte behöver någon som är expert ?

Hur ska man göra någon som kan berätta steg för steg jag e helt väck på sånt här smile
Senast redigerat av Stephane_ (10 augusti 2007)

17 Inlägg
10 augusti 2007
om man kan göra själv eller ta till expert hjälp är ju alltid svårt o svara på...hänger ju på hur mkt man kan själv...

men o byta orginal bakredämpare till en frän polerad sak anser jag själv iaf på skalan 1-10 i svårhet är typ minus 76.

men om du har svårt att ta av ett rör, köpa en muff och 2 st klämmor och är rädd för att bli lite skitig så ska du ta till hjälp absolut!!!

187 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
haha okey näe rädd för att bli skitig är jag inte
bara det att ja vill inte det ska trilla av om man kör på ett farthinder eller nåt sånt
men man ska alltså bara skruva av den gamla ljuddämparen sätta på stegmuffen på det andra röret o sedan fästa det på japsdämparen som man sedan fäster på bilen? eller e jag way out?

187 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
någon som kan hjälpa ?

1 741 Inlägg
10 augusti 2007
låter väl vettigt om det nu går att skruva av gamla dämparen brukar inte dom vara svetsade? då måte du ju kapa.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

217 Inlägg
13 augusti 2007
Stephane_ skrev:
haha okey näe rädd för att bli skitig är jag inte
bara det att ja vill inte det ska trilla av om man kör på ett farthinder eller nåt sånt
men man ska alltså bara skruva av den gamla ljuddämparen sätta på stegmuffen på det andra röret o sedan fästa det på japsdämparen som man sedan fäster på bilen? eller e jag way out?

Jag gjorde så att jag sågade av avgasröret precis innan orginalljuddämparn. Drog sedan av orginaldämparen, den var uppsatt i någon slags gummi-upphängning.

Sedan svetsade jag på en stegmuff på japsen. För att montera ihop avgasröret med stegmuffen på japsen så tog jag ett skarvrör och avgaspasta, skarvröret hittade jag på biltema.

För upphängningen så köpte jag en avgasupphängning på biltema, som jag drog en cykelslang över, dels för att avgasupphängningen var för stor, dels för att inte repa japsen wink

Kan ta en bild på hur det hela ser ut om du vill. smile

G O O G L E .com - Man's best friend.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök