Jahopp lägger upp en liten uppdatering på vad som har hänt den senaste tiden, och tro mig, det är inte mycket
Inhandlade en universal mätarhållare från Creatix. Denna skulle visa sig ha en riktigt kass passform, precis som jag hade förväntat mig. Påbörjade därför mitt allra första "plastnings" projekt.
Här har jag klippt till själva hållarna och provmonterat dem med tape, rätt snyggt
Därefter drog jag och min underbara flickvän till Jula och inhandlade lite Båtplast. Vi passade även på att svänga förbi Biltema där vi inhandlade vit träspackel samt slippapper och primer.
Väl hemma påbörjade jag plastningen med hjälp av flickan min. Kanske inte tidernas bästa plastning, men det mesta går att lösa i efterhand. Förövrigt så har glasfiber en tendens att torka fördjävla snabbt
Därefter lät jag hållaren ligga några timmar för att senare under dagen kunna gå på det med träspackel.
Ett första lager spackel, ser nästintill fördjävligt ut men hej vad har man annars slippapper till?
Kattungen Selma visar upp farsans verk Denna bild är tagen efter en halvtimmas slipning.
Blir mycket mer slipning den närmsta tiden, vill nämligen att hållaren ska vara alldeles slät och fin innan jag går på med primern!
Kan bli bra faktiskt, några timmar till bakom slipmaskinen så är saken biff. Hur som helst påbörjade slipningen med så kallat 240 papper, därefter följs det upp med 400 papper. Tror det blir bäst så
Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Tack! Jag hoppas också på det, passade på att testa nya kameran, dåligt ljus i lägenheten dock när jag tog bilderna men klar skillnad från mobilen haha
ser bra ut mannen. du kan använda lite grövre papper om du vill de är lite enklare o få allt rakt då.. sen går du sakta uppåt hela tiden med papprena för bästa resultat.
Håller på att leta runt efter ett avgassystem med katalysator som jag kan låna under registreringsbesiktningen..
Har hittat ett, men långt nere i Skåne och det känns lite väl långt tyvärr.. Skall höra med en kille här i trakterna som kör Evo 3, har rätt bra kontakt med honom, hoppas han har lust att låna ut mot en slant..