4566
Sök

Ford mondeo -93, Förslag på projekt????

1 237 Inlägg
11 oktober 2007
wohoo du har fått den lackad smile det blev inte riktigt lika färg men det lyckas man typ aldrig med tongue har du använt sprayburk eller? isåfall var det motip? såg även nu att vingen ändå var lite annorlunda än min hehe

161 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Pysslade med bilen idag...fixade grillen lite, detta blev resultatet:
Gamla:
http://img250.imageshack.us/img250/8145/nyagrillen001bk8.jpg

Nya:
http://img250.imageshack.us/img250/4803/nyagrillencv5.jpg

det ska dit en bit under med...men så här ser det ut nu iaf...

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt

161 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Tänkte fixa det sista på vingen vaxa och sådär, hade spacklat över en spricka tidigare, knak, fan sprickan är framme:(, 'Vad göra?' Laga!? sagt och gjort börade laga spricka igen, tog snabb lim på tub, inge bra mot färgen, pröva inte, det var för stort tryck i tuben så det kom för mkt, så det sket sig ju, naturligtvis...så jag ska ta och slipa ner, spackla och lacka IGEN!! men ingen kan då säga att ja inte gör nått...det händer nästan jämt nått med bilen:P

1 237 Inlägg
11 oktober 2007
Fredrik_ax skrev:
Tänkte fixa det sista på vingen vaxa och sådär, hade spacklat över en spricka tidigare, knak, fan sprickan är framme:(, 'Vad göra?' Laga!? sagt och gjort börade laga spricka igen, tog snabb lim på tub, inge bra mot färgen, pröva inte, det var för stort tryck i tuben så det kom för mkt, så det sket sig ju, naturligtvis...så jag ska ta och slipa ner, spackla och lacka IGEN!! men ingen kan då säga att ja inte gör nått...det händer nästan jämt nått med bilen:P

ajdå, otur.. dock sånt som händer ;P kan hända värre saker, bara att tänka positivt big_smile
btw grillen ser nice ut!
Senast redigerat av liquisole (11 oktober 2007)

161 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
jo...jag överlever:P fan nått måste man ju gör innan man ska göra lumpen:P

1 237 Inlägg
11 oktober 2007
Fredrik_ax skrev:
jo...jag överlever:P fan nått måste man ju gör innan man ska göra lumpen:P

hehe japp, dit ska man ju fan in i januari wink

161 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
japp...har ni samma som sverige?

161 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Idag smäller det...rutorna ska tonas...börjar när jag slutat jobba och kommit hem, runt 6 tiden ikväll...det ska bli intressant...nån som har nå tips får gärna höra av sig...

1 237 Inlägg
12 oktober 2007
vad menar du som samma i Sverige? det är nog "lite" värre här wink inget frivilligt precis. Lycka till med fönstertoningen förresten, det är inte så enkelt som man skulle tro ;P

Maskinförare
1 163 Inlägg
12 oktober 2007
Ända tipset som jag har är, var tålmodig.. det är ett jävla pill. Börja på kanske en sidoruta som är mindre, brukar vara lite lättare att få snyggt.. ta en sprayflaska fyll med vatten.. ta ytterst lite såpa. spraya på både film och ruta och sätt dit den. ta sen silicon skrapan och börja i mitten och tryck ut luften mot sidorna.  det är väl dom tips jag kan ge.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

This is me
334 Inlägg
12 oktober 2007
Lättast med sidorutorna är att plocka bort de..
Bakrutan är et helvette på mondeon då dne är stor o vinklad o alla olika håll o kanter. Slutade med att jag lämnade in min, vilket även dom hade massa strul att få det bra.

161 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
liquisole skrev:
vad menar du som samma i Sverige? det är nog "lite" värre här wink inget frivilligt precis. Lycka till med fönstertoningen förresten, det är inte så enkelt som man skulle tro ;P

Vui rycker också in i januari...jag ska börja med sidorutorna...plockar bort dem, har hört att det ska va lättast...bakrutan kommer sen, nån gång

161 Inlägg
12 oktober 2007
Trådstartare
Tiden går för fort nu:8 han it börja tona nå idag, då jag gör det imorrn ist...

161 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Fan, skrapan repar bara plasten, oavsett hur mkt vatten jag har...så jag lägger toningen på is ett tag och fixar klart vingen först, sen kan jag tona....

1 237 Inlägg
15 oktober 2007
hehe det är ganska nerverande att tona tongue, min bromsar gick "sönder" i förrgår så nu står mitt projekt lite stilla igen... troligtsvis bromsklossarna som är slut

161 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
JO...tro mig...:p oj fan inte bra, vad går det på att fixa dem då?

1 237 Inlägg
16 oktober 2007
Fredrik_ax skrev:
JO...tro mig...:p oj fan inte bra, vad går det på att fixa dem då?

jadu, det visade sig att det inte var klossarna heller.. så vet inte ens vad det är nu hmm hoppas på en billig lösning tongue

161 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
jo...man hoppas väl på det...du tonade dina rutor själv eller?

1 237 Inlägg
16 oktober 2007
Fredrik_ax skrev:
jo...man hoppas väl på det...du tonade dina rutor själv eller?

japp men det blev INTE bra tongue ska göra om det med en polare som kan det bättre i nått senare skede

161 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
hehe...okej...jag tror jag gör ett nytt försök på lördag om vädret tillåter:P

Sök