4591
Sök

Smitning från Polisen.. Vad händer sen ? Vem vinner i rätten?

LillNaisarn
12 september 2007
Paddee636 skrev:
Kalle kanske skulle provat med en smitning från rättegången också? Kanske lyckas utan att nån ser han denna gången wink

@ 2000:- i Vite eller hämtad av Farbror blå och om ej Herr blå kan hitta han så blir det nytid och fortfarande 2000:- i vite.

Ang att "Kalle" åker dit på Mened vid åtal om han ljuger stämmer EJ, Däremot kan "Chefen" åka dit på det. men den åtalade svär aldrig ngn "ed" om att enbart tala sanningen. (aldrig vad jag varit med om iaf!)
Senast redigerat av LillNaisarn (12 september 2007)

Sleeper
3 084 Inlägg
12 september 2007
ganska dumt att köra ifrån en mc polis med bil O,o han har ganska stor fördel..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Solfilmsmontör
949 Inlägg
12 september 2007
Smitning kan man få skaka galler för... Om polis mannen redan sett KALLE så tror jag att polisens ord väger lite tyngre faktist...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

586 Inlägg
13 september 2007
punkarjocke skrev:
Hur vet du det? Du har väl ingen aning om hur han kör. Man blir ju knappast en bättre förare för att man har körkort. Kolla runt om dig i trafiken så ser du vad jag menar.

Där har du en poäng. Finns enormt stora puckon ute på våra vägar med körkort. Men tycker att en normal bilförare inte smiter ifrån polisen.. Jag skulle aldrig göra det iaf. Då tar jag hellre smällen att åka dit för något än att försöka smita och få det fan så mycket värre om jag blir tagen.

143 Inlägg
13 september 2007
Jag hoppas alla åker dit på livstid, han som körde bil och hans kompisar. synd att ni inte bodde i Afghanistan..

993 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Haha, tack för alla svar..

Men alla svar jag fick var fel och en massa hitte på av er..
Snacka med min advokat idag, dom har lagt ner fallet pga inga starka bevis..

se, nu mister inte kalle sitt lämp... ibland är det bra och ta lagen i egna händer..

ADMIN: lås tråden.

mvh.

881 Inlägg
13 september 2007
Kungen-EssE skrev:
Haha, tack för alla svar..

Men alla svar jag fick var fel och en massa hitte på av er..
Snacka med min advokat idag, dom har lagt ner fallet pga inga starka bevis..

se, nu mister inte kalle sitt lämp... ibland är det bra och ta lagen i egna händer..

ADMIN: lås tråden.

mvh.

... roll

993 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
ja men ärligt,
vem e så dum att dom erkänner när dom inte blir tagna?
-de precis som du ska svartjobba, sen bara lämna in pengarna till polisen ?
"här varsegod, sätt stämpel i mitt register"

ibland tänker inte människor innan dom börjar kakkla ut massa skit ifrån sejj

1 827 Inlägg
13 september 2007
HAHAHAHAHAHA!!!

Snackade med "min" advokat idag... Var det inte KALLE som behövde rättslig hjälp?

Esse, du är lite väl förutsägbar. Och åker du fortfarande utan körkort? Du var ju ute och körde hela kvällen igår igen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

993 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Eisenhut:

nu pratar du om mig big_smile, inte om kalle..
jag och kalle har inte samma advokat tongue

Eisenhut:
haha, hur många kör lagligt där vi brukar vara? nu ska du inte leka ängel

321 Inlägg
13 september 2007
Kungen-EssE skrev:
Eisenhut:

nu pratar du om mig big_smile, inte om kalle..
jag och kalle har inte samma advokat tongue

Eisenhut:
haha, hur många kör lagligt där vi brukar vara? nu ska du inte leka ängel

Får man fråga varför du blev av med kortet från första början?
Sen får man väl nästan säga grattis tongue Även om det hela inte är något jag själv skulle gjort om jag hade blivit av med kortet.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
1 878 Inlägg
13 september 2007
kalle har varken rätt att köra en bil, och bör sitta av tiden bakom galler enligt mitt tycke, och sedan för att ta om kortet. och hålla sig till lagens långa arm. den tar oss alla nångång. sen finns de juh dom som har flyt oxå. hade en gubbe här i min ort, han hade kört utan körkort i 33 år. när polisen tog honom. så låter som ingen kommer undan. och Kalle är allmänt dum i huvvudet och bör sitta av tiden!

160 Inlägg
13 september 2007
Kungen-EssE skrev:
ja men ärligt,
vem e så dum att dom erkänner när dom inte blir tagna?
-de precis som du ska svartjobba, sen bara lämna in pengarna till polisen ?
"här varsegod, sätt stämpel i mitt register"

ibland tänker inte människor innan dom börjar kakkla ut massa skit ifrån sejj

Jamen ärligt, vem är så stupid att han blir stoppad av polisen som går fram, kikar in i bilen och säger ”goddag” och sedan försöker att smita. Stolpskott. Det är ju sådana som du drar ner ungdomarnas status i trafiken.

2 911 Inlägg
14 september 2007
4 sidor humor, jag hajjar inte hur folk ens kan tro det är samma sak att lura tingsrätten med ungefär samma argument och hållfasthet du lurar till dig en gratis bärkasse på ICA för att bära hem sexpacket folkbärs.

DFFL
9 020 Inlägg
14 september 2007
Smitning = Fängelse i vissa fall
Mened = GARANTERAT fängelse för både dig och din kompis.

EDIT:
Men ha så skoj...
Senast redigerat av FireTraXX (14 september 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

346 Inlägg
14 september 2007
Ja vafan hur kan du få för dig att försöka smita efter att polisen  kommit fram till rutan till och med sagt hej till dig.  låt tiden i fängelse bli en läxa för dig.  och är det som Eisenhut säger att du fortfarande kör bil utan körkort efter allt detta så måste jag nog påstå att du har en väldigt begränsad moral och tankeverksamhet.  När får du nog av att göra dumma saker? När du kört ihäl någon? vad krävs det egentligen för att du ska ta ditt förnuft till fånga??

321 Inlägg
14 september 2007
Tycker det är rätt komiskt att folk tjafsar om mened för han som smitit. Ni framhäver det som att alla som ljuger i rätten blir fällda för mened. Så med andra ord så blir alla våldtäksmän, mördare, rånare osv. som blir fällda för de brott de är åtalade för även fällda för mened om de hävdar i rätten att de inte gjort något? Snälla kom med ett motargument här nu, ska bli fruktansvärt intressant att höra! Håller dock med om att någon försöker vittna till hans fördel och sedan blir han fälld riskerar åtal för mened.
Senast redigerat av HardCore (14 september 2007)

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
14 september 2007
Även om tråden nu redan är torskad så blir man ju tamefan shockad!
Jag menar...Inte nog med att Kalle kör som en berusad ökenråtta så stannar han och hälsar på polisen för att sedan dra därifrån! HAHAHHA! Herregud, ja det stämmer verkligen som man brukar säga 'den siste idioten är inte född ännu'.

Vad händer härnäst? Hälsa på Bush och duskutera koldioxidutsläppen för att nästa dag förklara krig mot landet i väst och enbart skicka in hemvärnet?

Sweet lord...You ponied you'r sister.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

DFFL
9 020 Inlägg
15 september 2007
HardCore skrev:
Tycker det är rätt komiskt att folk tjafsar om mened för han som smitit. Ni framhäver det som att alla som ljuger i rätten blir fällda för mened. Så med andra ord så blir alla våldtäksmän, mördare, rånare osv. som blir fällda för de brott de är åtalade för även fällda för mened om de hävdar i rätten att de inte gjort något? Snälla kom med ett motargument här nu, ska bli fruktansvärt intressant att höra! Håller dock med om att någon försöker vittna till hans fördel och sedan blir han fälld riskerar åtal för mened.

Det jag menade var att eftersom att hans kompis ska vittna om att han var och jobbade så kommer de garanterat bli fällda för mened eftersom att polisen har varit framme vid rutan och sett hans ansikte.
Killen skjuter ju sig själv i foten...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök