4645
Sök

Smitning från Polisen.. Vad händer sen ? Vem vinner i rätten?

993 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
trådraderad.
Senast redigerat av Kungen-EssE (13 september 2007)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2007
Det är 50% att vinna o förlora tycker jag.
" Kalles " chef måste ju kunna bevisa att han har jobbat, Inte bara säga. Kalle måste ju vara anställd med för annars är det ju " svartjobb " i princip.
Sen ska det visas papper & arbets timmar ska redovisas.
Förlorar Kalle rättegången åker han på böter. & kan få betala rättegången med. Riskerna finns

C H E V R O L E T <3

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
12 september 2007
Children-Of-Bodom skrev:
Det är 50% att vinna o förlora tycker jag.
" Kalles " chef måste ju kunna bevisa att han har jobbat, Inte bara säga. Kalle måste ju vara anställd med för annars är det ju " svartjobb " i princip.
Sen ska det visas papper & arbets timmar ska redovisas.
Förlorar Kalle rättegången åker han på böter. & kan få betala rättegången med. Riskerna finns

Mened lägger jag till på listan dessutom!

-Mike-

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2007
inte säkert han blir av med lämpet. Men risken finns. Beror på lite hur snäll/arga nämdemänn o domare o shit är.
Han kan ju åka dit för olovlig körning & smitning från polis,
Var bilen laglig? Bes & skatt`?

C H E V R O L E T <3

2 911 Inlägg
12 september 2007
Dedär ser en slipad rätt igenom på en halv sekund, nej, det finns inga större chanser att lyckas överbevisa en polisman, det handlar inte om hur många poliser det är, utan att ord står mot ord.
Fabricerade historier belönas oftast med hårdare straff, för en slipad åklagare vänder historien ut och in så Kalle med vittnen aldrig kan få ihop det.

Det bör isåfall finnas anställningsbevis med klara arbetstider som stämmer in på tiden för gärningen samt minst 2 oberoende vittnen som kan styrka att personen ifråga faktiskt var på arbetsplatsen, gärna ev. kunder på arbetsplatsen också om sådana finns.

"Fuskas" det med anställningspapper så det bara var svartjobb, eller "hjälpa till" som det heter ibland, så ser nog inte rätten det som en trovärdig vittnesuppgift och åtalar istället det påstådda vittnet, såvida det inte finns flertalet vittnen som väger tungt.
(Läs svensk medborgare utan något fuffens bakom sig).

Så nej, Kalle kan nog ställa sig in på att åka buss ett tag till.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 september 2007
Decibel skrev:
Så nej, Kalle kan nog ställa sig in på att åka buss ett tag till.

Min gissning också.

"KALLE" (varför måste du skriva med stora bokstäver föresten?) har brytit ganska bra mot trafiklagar och får då skylla sig själv.
Han kan ljuga hur mycket han vill, det kommer inte fungera. Han har redan gjort bort sig lite för mycket..

Är man så jävla dum så får man ta sitt straff.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 156 Inlägg
12 september 2007
Även om Kalle är anställd och skulle ha jobbat under tiden som han körde bil, så måste arbetsgivaren kunna bevisa att Kalle var på plats och jobbade, inte bara att han skulle vara på jobbet just då...
Det känns som det är ganska så tydligt att mc-polisen kände igen Kalle. Så jag skulle inte ge honom mycket till en chans i rätten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

644 Inlägg
12 september 2007
Hoppas inte kompisen är så otroligt korkad att han riskerar straff för mened för en sketen smitning...

8 886 Inlägg
12 september 2007
Kalles chanser att vinna är lika med 0, sedan att hans "Arbetsgivare" riskerar åtal för mened är ju bara idiotiskt av honom.
Kalles pappa borde även se över sina lås så han har koll på vem som använder bilen.
Blir nog till för Kalle att åka buss, kanske arbetsgivaren kan hjälpa till med ett busskort....

Fotograf på tierpidag.se

3 627 Inlägg
12 september 2007
Ja, "KALLE" verkar ju vara en jävligt smart nisse... NOT!

För att ta allt enkelt från början så är det hans kompis (ja bara där så hör man ju direkt hur liten risken är för att han ska klara sig) som ska vittna, en kompis? Bara en sån sak får ju en att sätta sig i skiten! Hade det varit en oberoende person, som varit arbetsgivare, då hade oddsena nog varit större!

Sen att polisen dessutom känner igen "KALLE" gör ju inte saken lättare för "KALLE"..

I min mening är "KALLE" helt körd, borde i rättegången och i huvudet!

Han får ta sitt straff och gråta över det om så vara, men det är ju hans egna fel wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

306 Inlägg
12 september 2007
Det är inte så att denna KALLE är du själv kanske? smile
mmm

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Avstängd
653 Inlägg
12 september 2007
skumtezz skrev:
Det är inte så att denna KALLE är du själv kanske? smile
mmm

haha

Jag har rätt i vad jag än säger.

4 Inlägg
12 september 2007
Suck....

Second place is First looser !!

Sleeper
3 084 Inlägg
12 september 2007
Är det KALLE som är KUNGEN eller xD (fattar ni.... "kungen") hahaha

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

905 Inlägg
12 september 2007
Pellefax skrev:
Hoppas inte kompisen är så otroligt korkad att han riskerar straff för mened för en sketen smitning...

är väl bara vittnena som i sånna fall kan åka dit för mened?

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
12 september 2007
loffe007 skrev:
Pellefax skrev:

är väl bara vittnena som i sånna fall kan åka dit för mened?

Och KALLE!

-Mike-

12 086 Inlägg
12 september 2007
Alla som ljuger i rätten kan dömmas för meded.
Eftersom polisen redan sätt kalle när han först stoppa honom så är de ganska kört. Polismans ord står starkt. Hade polisman därimot aldrig sätt vederbörande så hade du haft större chanser att klara dig då de inte har, lr har väldigt vaga bevis.

I sverige kan man inte fälla folk utan bevis, men polismans vittnesmål är bevis nog.
OM du lyckas få till ett hållbart alibi kan de inte fälla dig. Min fråga är hur prioriterat en ev rättstvist kommer bli, de lär inte lägga någon stor utredning på fallet. Så du, förlåt kalle, kanske klarar dig.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
12 september 2007
är det sant det han gjorde så hoppas jag bara att han åker dit hårt på det.
Inge snack om saken ju, gjort är gjort och han får ju stå för konsekvenserna.....

Go For It!!

820 Inlägg
12 september 2007
Hoppas polisen ringer Gill Grissom så tar han Fingeravtryck på ratten och växelspaken smile

Varför kör 'kalle' bil utan körkort? Den som ger sig in i leken får leken tåla. idiot-kalle!

Till Trådskaparen: Brukar du köpa kondomer till din 'kompis kalle' också? big_smile

586 Inlägg
12 september 2007
"KALLE" har antagligen inte något på vägen att göra! Skaffa honom en cykel..

Sök