4469
Sök

Någon mer som sökt till polishögskolan?

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Tja!

Hopp, då är det bara två dagar kvar tills ansökningen ska in ..

Som tur är så skickar man den via internet på en sekund... Men sitter fast vid det sista momentet: Att skriva om sig själv och VARFÖR man vill bli polis?? hmm

Det är ingen annan som har sökt som har några goa ideér vad man ska skriva om VARFÖR?
Fan, det är skit svårt ju... Man kan ju inte skriva det klassika liksom "Jag älskar att hjälpa människor och bla bla bla..!" big_smile

Visst ska man vara egen, men lite tips skadar inte smile

För det det personliga brevet som är det mest avgörande om man bli antagen eller ej..

Ideér?!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

low profile
253 Inlägg
13 september 2007
Du vill bli det eftersom att alla poliser idag är okunniga vad gäller bilar, så du får hoppa in o visa dom! skriv det hehe

303 Inlägg
13 september 2007
Braather skrev:
Tja!

Hopp, då är det bara två dagar kvar tills ansökningen ska in ..

Som tur är så skickar man den via internet på en sekund... Men sitter fast vid det sista momentet: Att skriva om sig själv och VARFÖR man vill bli polis?? hmm

Det är ingen annan som har sökt som har några goa ideér vad man ska skriva om VARFÖR?
Fan, det är skit svårt ju... Man kan ju inte skriva det klassika liksom "Jag älskar att hjälpa människor och bla bla bla..!" big_smile

Visst ska man vara egen, men lite tips skadar inte smile

För det det personliga brevet som är det mest avgörande om man bli antagen eller ej..

Ideér?!

//Jonas

Jag söker in nu och jag skrev att jag älskar dyra whisky och dyra cigarrer.. skrev dock en hel del annat OCKSÅ.. men det var ganska ointressant.. Haha

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

289 Inlägg
13 september 2007
Jag håller oxå på med ansökan, dock har jag problem med internetansökan, jag får inte in simintyget eftersom scannern just i bråda dagar har valt att strejka, så måste kolla om jag kan komplettera ansökan genom att snigelposta in den till dem smile

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
haha...Det med att poliser inte förstår dagen ungdomar och dess bilar är en idé smile hehe..Och dyra whiskey.. smile det låter gott de..Men kan man med liksom ?? hehe Undrar dom om man är är med i matchen då..
Jo då Gatzone.. det ska inta vara några probs att skicka dom via brev..Men skicka intyget i mon då

303 Inlägg
13 september 2007
Gatzone skrev:
Jag håller oxå på med ansökan, dock har jag problem med internetansökan, jag får inte in simintyget eftersom scannern just i bråda dagar har valt att strejka, så måste kolla om jag kan komplettera ansökan genom att snigelposta in den till dem smile

Det går men då j---ar skulle ansökan skickats idag. Postens stämel gäller och den ska va inne på lördag (ingen påtgång den dagen) Kirra scannern pronto åsså ser du RoboCop 3ggr så löser det sej wink

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Förresten, skrev Ni i från den mallen som finns PÅ deras ansöknings sida, eller bifogade Ni ett eget prev och länka in till sidan?
För det är väll bara ett A4 man får skriva? Eller får man skriva mer?

303 Inlägg
13 september 2007
Man FÅR säkert skriva mer. De ska ju orka läsa det också. Jag skrev en A4 i word å sen: klippa å klistra in i portalen.  Lätt som kaka big_smile

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Polluxe skrev:
Man FÅR säkert skriva mer. De ska ju orka läsa det också. Jag skrev en A4 i word å sen: klippa å klistra in i portalen.  Lätt som kaka big_smile

Gott! Tack för den välbehövliga infon smile 
Står så lulligt på deras sida.. Förvisso har den blivit lite uppdaterad från förra ansöknings tillfället..Då var det en jäkla röra på VAD man egentligen skulle skicka in.. Jaja smile

303 Inlägg
13 september 2007
Braather skrev:
Polluxe skrev:

Gott! Tack för den välbehövliga infon smile 
Står så lulligt på deras sida.. Förvisso har den blivit lite uppdaterad från förra ansöknings tillfället..Då var det en jäkla röra på VAD man egentligen skulle skicka in.. Jaja smile

Lugna pucks.. om du undrar över något med så är det bara adda på msn. Ad. finns på presentationen. Vore ju kul å följa upp hur det går för dej smile

289 Inlägg
13 september 2007
Fint, jobbar på posten, så deras datumstämpel fixar jag allt med wink

Vad valde ni för orter? jag valde distans först tongue sen umeå, växjö å sist sthlm tongue

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:

Vad valde ni för orter? jag valde distans först tongue sen umeå, växjö å sist sthlm tongue

Får man fråga varför du valde Distans först?
För mig blev det Växjö, Sthlm, Ume och Distans

303 Inlägg
13 september 2007
Gatzone skrev:

Hmm måste fundera.. tror det var 1. Umeå, 2. Distans, 3. Växjö och 4 Stockholm.

Har väll inget emot distans då det blir billigast (bo hemma wink ) men Umeå vore kanon OM jag får tag på bostad. Tydligen kan man bli "tvingad" distans men.. huvudsaken man kommer in.. om inte denna omgång så nästa.. eller nästa.. ELLER NÄSTA.
Senast redigerat av Polluxe (13 september 2007)

(none)
1 725 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Tror du att det är sörre risk om man kommer in om man satsar på distans långt ram som kanske första eller andra val? Men hur funkar det liksom med distansen...Då det är en del praktiska saker man ska göra med?

303 Inlägg
13 september 2007
Distansen gör du i din hemstad. Vissa saker får man i regel åka iväg på andra ställen å göra. I mitt fall skulle självskydd vara i Kalix och skjutprov i Boden.. OM jag nu inte är helt ute å cyklar (är jag säkert) samt att du ska till Sthlm en gång i månaden. Sthlms-svängen blir oavsett vart i vårt avlånga land man bor.

Har ingen aning hur det egna valet av utbildningsplats resulterar i vad som blir neutral
Senast redigerat av Polluxe (13 september 2007)

424 Inlägg
13 september 2007
Har en kompis som går på PHS. Har varit där och jag är mer sugen än någonsin att bli Polis! Ska söka in nästa år!

470 Inlägg
13 september 2007
Är riktigt Sugen på att bli polis men men,

Finns ju vissa saker som måste förbättras

1 Plugga upp betygen

2 skaffa mig bättre kondis

3 Hmm Skäms Lära mig simma sad

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

Leg. Spådam
816 Inlägg
13 september 2007
mjukismagnus skrev:

1 Plugga upp betygen

Betygen är inte det viktigaste. Det viktiga är arbetslivserfarenhet och ett starkt psyke.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

289 Inlägg
14 september 2007
Braather skrev:
Gatzone skrev:

Får man fråga varför du valde Distans först?
För mig blev det Växjö, Sthlm, Ume och Distans

jo eftersom jag hhar tänkt att jobba här i hemtrakterna någonstans sen i livet (om man nu kommer in) sen så har jag mera tid för lite extra jobb och att få umgås med kompisarna om jag pluggar på distans, vilket man missar när man försvinner till högskolorna runt om i landet.

303 Inlägg
14 september 2007
mjukismagnus skrev:

1 Plugga upp betygen

1. Går ju göra. Läser nu Sv.B och Psyk.A pga av IC och 50p för lite! Krav är att du ska ha minst G i Svenska B, Historia A och Samhälls A. Sen ser ju inget IG bra ut på ett betyg.

2. Kondis är det bara å kämpa! Ut å spring varannan dag minst två km. Du ska kunna springa den biten på 9min och 30s. De dagar du inte springer han du mata på boxarsäck. Jävligt tungt efter ett tag med snabba hårda slag.

3. Simma går också lära å det glömmer man aldrig sen. 125m bröstsim, 25m ryggsim utan armar och hämta docka på 1,5m som du bogserar 10m ryggsim. Rekomenderar i så fall du hämtar dockan på djupare vatten. Vi körde 3m efterssom det är det som gäller på PHS.

Före detta somtest hade jag under mina 23 år aldrig vart under vatten mer än 1m, inte haft ögonen öppna och alltid hållt för näsan wink   Så allt går om man bara vill!

Sök