4416
Sök

Någon mer som sökt till polishögskolan?

RS
886 Inlägg
13 oktober 2007
MrTobias skrev:
men polisen behövs ju i trafiken för att ta fast alla fartsyndare.. tänk er hur de skulle sett ut om polisen sket i hur folk körde? du skulle bli omblåst av berra87 i 150km/h i sin ford ka.. smile

Ja och sen skulle trafikolyckorna öka dramatiskt. tongue Inge bra.

Focus RS

94 Inlägg
13 oktober 2007
Railton skrev:
vrf just polis? vrf inte bli nått som dom flästa uppskattar ist?smile typ 98 procent av poliserna idag är ju bara dryga jävlar som tar folk för nått dom inte gjort mer än hälften av alla som sitter inne är oskyldiga tänk nu över detta och bli nått som folk uppskattar ist så ni slipper vara hatade

Helt rätt!!!

141 Inlägg
13 oktober 2007
för i helvete, vissa verkar leva i en jävla dröm värld. klart vi måste ha snutar hur fan skulle det se ut annars, total anarrki.
alla poliser är inte trevliga, alla poliser prioterar inte rätt, och hälften av alla som sitter inne är INTE oskyldiga. visst det finns nog en heldel som inte skulle ha suttit där.
och dom som säger att polisen och domstolar alltid gör rätt kan dra åt h****e.
Sen fredags kväll inte speciellt snyggt skrivet
Senast redigerat av strid_1985 (13 oktober 2007)

Teddan
2 495 Inlägg
13 oktober 2007
mer än hälften är oskyldiga ??? vad baserar ni det på ???

tycker dom flesta poliser man träffar är väldigt trevliga prickar, dock finns det ju rötägg inom alla yrkeskårer..
vakter som har problem med anabola, målare som e bakfull på jobbet, snickare som aldrig gör fel.... bilmekare ja osv.... idioter finns det överallt.

men dom flesta (inom alla yrken) är trevliga människor.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
13 oktober 2007
Braather skrev:
MikeAero skrev:
Railton skrev:
vrf just polis? vrf inte bli nått som dom flästa uppskattar ist?smile typ 98 procent av poliserna idag är ju bara dryga jävlar som tar folk för nått dom inte gjort mer än hälften av alla som sitter inne är oskyldiga tänk nu över detta och bli nått som folk uppskattar ist så ni slipper vara hatade

Snacka om att vara en dryg jävel!Jag uppskattar polisen iaf! Skulle vara roligt att se hur Sverige såg ut som laglöst land! Hmmmm!!
Braather stå på dig och bli polis så ses vi ute på gatorna! Jobbar som OV så jag ligger steget under dig då! :-) Nä måste dra att arbeta nu!

Tackar Mike! Sånt är kul att höra..Och inte bara från dig, utan från en hel del som verkligen förstår vad den svenska polisen gör..i trafiken som på gatorna. Asså, jag vet inte HUR landet hade sett ut, utan poliser.. Varför Polisen är så hatat i Många lägen är ju kanske just för att det snackas om poliser varje dag..man hör alltid något om poliser varje dag..man ser dom nästan varje dag..det skriv om dom varje dag..De finns överallt..Och det är just DET en del folk har missuppfattat..Det är ju så det SKA vara..man ska höra saker från poliser..att de finns och visar vad fan det är som gäller.. Bara för att man råkar åka fast någon gång för fortkörning..så tro FAN att man blir piss sur på polisen..och just DEN polisen..Det hade jag med varit..fastän jag VET att jag gjort fel..Jag jobbar en del med poliser i mitt nuvarande yrke..och kan lova att det finns förjävla idioter till poliser..Men vad fan..de handlar ju om en personlig sak..att just DEN polisen är fuckt i huvudet ja..Men DE gör sitt jobb..fastän de kanske inte alltid kan vara paragraf ryttare.. Lagen är ju som den är...Så det är kanske inte polisen man ska gå på då..utan de som sätter de så kallade "skit" lagarna..
Jaja, nu har jag fått yttra mig om detta.. Tack!

//Jonas

Visst behövs det poliser men dom vi har idag måste skärpa upp sig rejält. för det första måste dom göra av sig med sin sk: kår anda. För det andra så måste det till en civil instans som övervakar poliserna.  Att det tillåts att polisen själv utreder sina "misstag" är vansinnigt.  Och till syvende och sist när en snut har skitit i det "blå skåpet" och ertappats med "fingrarna i kakburken" så ska han naglas lika hårt som en civil för samma brott.

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
Polis Är Inget Yrke.det Är En Psykisk Sjukdom

It Get´s Only Better

(none)
1 725 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
FREE30 skrev:

haha---och du jobbar med? Oj då, skolan inte klar ännu..Kom med din åsikt då du är mer vuxen..

--Lev i går som det vore i morgon--

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
Braather skrev:
FREE30 skrev:

haha---och du jobbar med? Oj då, skolan inte klar ännu..Kom med din åsikt då du är mer vuxen..

vi ses när du är polis smile

It Get´s Only Better

396 Inlägg
13 oktober 2007
såg några poliser stå med laser på en raksträcka med wireräcke häromdagen. får väl hoppas att du väljer att ställa dej vid en skola istället.

Avstängd
92 Inlägg
13 oktober 2007
Tur Man Har Laser Störare

It Get´s Only Better

76 Inlägg
13 oktober 2007
vill man ha dålig lön o vill va en slav till staten:lol:....så blir man polis,dom som blir poliser har väl haft en jävla barndom o vill hävda sig o hoppas folk ska få restpekt:P...

Alltid skit gla.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
13 oktober 2007
Bra att Sverige får fler poliser, så man får ner detta onödiga våld, som håller på att eskalera. Till er som hatar poliser, jag skulle vilja se er min när eran unge blir nerslagen, söndermisshandlad eller rent utav mördad. Och sen har vi dom som tror dom är odödliga i sin bil, men den dan ni sitter i fronten på en lastbil, då kan ni räkna med att eran sista dag är kommen. Fler poliser och till er som söker, hoppas ni kommer in.

Lev livet, det kan ta slut fort

Billackerare
737 Inlägg
13 oktober 2007
Har lite svårt att förstå vart detta polis hatet kommer ifrån. Någon som kan berätta det för mig. Jag hoppas att det blir många fler poliser i Sverige.

Sedan till alla dem med onaturligt polis hat i sig... Vem ringer ni när bilen blir stulen? När ni blir rånade? Misshandlade? Eller blir utsatt för ett brott överhuvudtaget???

Corrado VR6R 3.0 Turbo

(none)
1 725 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
Youngblood skrev:
Har lite svårt att förstå vart detta polis hatet kommer ifrån. Någon som kan berätta det för mig. Jag hoppas att det blir många fler poliser i Sverige.

Sedan till alla dem med onaturligt polis hat i sig... Vem ringer ni när bilen blir stulen? När ni blir rånade? Misshandlade? Eller blir utsatt för ett brott överhuvudtaget???

Där kom den...Kunde inte sagt det bättre själv..Bra sagt!

--Lev i går som det vore i morgon--

blacken
14 oktober 2007
Youngblood skrev:

Enda orsaken att jag ringer länsman när mina bilar blivit snodda är försäkringsbolaget kräver en polisrapport. Och när man gör det så blir länsman skitgrinig för att man stör dom med en sådan "skitsak". jag har varit med om situationer som har varit "ganska" så farliga och länsman har inte ens brytt sig om att dyka upp vid påringning. Så hitintills har jag inte varit så värst behjälpt av den svenska polismakten när det har behövts. OBS! jag vill på  det benägnaste tillägga att jag hyser inget polishat, utan jag har bara gett upp.

509 Inlägg
14 oktober 2007
om poliserna skulle vara mer ute och inte sitta framför skärmen hela dagarna så skulle det inte behövas fler poliser! men dom gör säkert sitt jobb och vet hur det ska vara! lycka till! blir inga kaxiga aspiranter nu bara! smile

DFFL
9 020 Inlägg
14 oktober 2007
Arai75 skrev:
vill man ha dålig lön o vill va en slav till staten:lol:....så blir man polis,dom som blir poliser har väl haft en jävla barndom o vill hävda sig o hoppas folk ska få restpekt:P...

Eller så vill de hjälpa folk, förhindra brott, lösa brott och rent allmänt försöka göra sverige till en bättre och säkrare plats för oss att leva i.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
92 Inlägg
14 oktober 2007

It Get´s Only Better

Biltokig
310 Inlägg
14 oktober 2007

moget...

personligen gillar jag inte heller poliser men det beror mest på mig själv då jag inte alltid håller mig till trafikreglerna men det är ju inte deras fel att dom ska vara på mig.

Utan poliser stannar sverige

Harè bra

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
14 oktober 2007
Jag blir bara mer och mer frusterad av dessa inläggen om polishat! Det var en som skrev tex att de är slavar till staten! Det kan jag säga att det är vi alla som jobbar! Och alla andra som är polishatare! Hoppas innerligt inne att ni inte ringer till dem när ni blir misshandlade eller sitter i knipa! Falska idioter som sitter bakom dataskärmen! Väx upp och inse att hade polisen fått mer resurser och fler poliser så hade det sett annorlunda ut än vad det gör nu! Sitter bakom en dataskärm! Skitsnack! I regel så är det en priosak som sker vad de skall åka på! Våran kommun är det runt 35 000 invånare med 2 poliser i patrullbil på helgen! Hur fan tror ni att de skall kunna vara överallt då! De får prioritera bort hälften av alla samtal de får och får ta det när de har tid! Ringer du tex om att din bil är stulen och det är grov misshandel rapporterad så tro fan du får vänta! Hoppas att ni växer upp snart och inser!

MER POLISER
Senast redigerat av MikeAero (14 oktober 2007)

-Mike-

Sök