Billjud till Volvo 850

swe_skills Hårding
30 september 2007 · 72 Inlägg

Tjena! Söker ett biljud till min 850 men är riktigt osäker för jag kan inte ett piss om biljud hehe.. Jag vill ha ett framsystem men vet inte vad för storlek tror det är 5,25''? sen så 2 rejäla 12:or som slår bra och ett bra slutsteg som man kan driva allt me, vet inte om man behöver kondesorer eller vad det kallas haha big_smile... Prisklassen ska vara runt 5000-6000.. så det skulle vara skitbra om nån kunde plocka fram en lista på bra grejjer som man kan köpa på nån vettig sida. Hade en mutant låda innan med dubbla 10:or men dom var ju helt värdelösa och steget me, sen så hade jag även ett fint alphine 5,25'' framsystem men glömde o ta ur det när jag sålde min förra bil =/... men om nån kunde hjälpa mig me detta så skulle jag vara evigt tacksam /Niklas wink

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!
BilstereoSEX
30 september 2007 · 210 Inlägg

Köp ett bra fram system med ett steg till !
Köp en bra bas med ett bra steg !
Se till att du har rätt låda till basen    som är rätt till din bil !

MVH    B i M

swe_skills Hårding
30 september 2007 · 72 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
Köp ett bra fram system med ett steg till !
Köp en bra bas med ett bra steg !
Se till att du har rätt låda till basen    som är rätt till din bil !

MVH    B i M

Hmm jo det är ju det jag är ute efter.. finns så mycke grejjer men vet inte vad som är bra eller dåligt, skulle vara tacksam o få namn på ljuddelarna och pris /niklas

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!
BilstereoSEX
30 september 2007 · 210 Inlägg

DLS = bra ljud o bra pris      kolla på deras sida   det finns prislissta på allt

RE !  Kolla på www.carbonize.se   priser där med !

MVH     B  i  M

swe_skills Hårding
30 september 2007 · 72 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
DLS = bra ljud o bra pris      kolla på deras sida   det finns prislissta på allt

RE !  Kolla på www.carbonize.se   priser där med !

MVH     B  i  M

Okej tack så mycket!

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!
Fredrik.Gustavsson
30 september 2007 · 2 123 Inlägg

Köp en bra bas istället för 2 halvdanna till att börja med.
Till en 850 skulle jag bygga en portadlåda med basen vänd mot ryggstödet spelandes genom skidluckan.
Jag skulle köpa 1st 12", 1 4kanals slutsteg och ett vettigt framsystem.
Vad gillar du för typ av musik ?

Drönirettab
30 september 2007 · 21 761 Inlägg

Håller med Fredrik.Gustavsson att basarna bör spela mot ryggstödet. Det fungerar också att spela mot bakluckan, men mest tryck blir det med basarna mot rygggstödet. Det som är viktigt är att man får ordentligt tätt mellan basarna och ryggstödet, en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet bör sättas dit.

Jag räknade ut en låda åt en polare som har en 850 sedan och när han först satte basarna mot ryggstödet så fick han inte in trycket i kupen, det blev bättre med basarna mot bakluckan.

Men sedan tätade han riktigt ordentligt mellan baffel och ryggstöd och drog ut rören genom skidluckan, då kom trycket in i kupen riktigt bra. Det gick att få både djupbas och dunk med den monteringen, han var ganska nöjd.

850 är annars ganska knepig att få till bastrycket i, det har flera sagt.

BilstereoSEX
30 september 2007 · 210 Inlägg

Du skulle pröva att sätta lådan bakom ena bakljuset      spelandes i sidled      höger till vänster     eller tvärt om !

MVH   B  i  M

swe_skills Hårding
30 september 2007 · 72 Inlägg

Svar till fredrik::: Jag gillar techno/trance och hård rock... men kan någon säga en prislista och märken på alltihop för 5-6500 /Niklas

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!
scorpio-94
30 september 2007 · 162 Inlägg

Ring & kolla med dom på  Bilsteriobutiken. Sidan är för tillfället under ombyggnad, men dom har bra grejjer och bra priser.     

http://www.bilsteriobutiken.se

lillkjell
30 september 2007 · 185 Inlägg

jag kan ge exempel på vad du kan köpa T.ex MDS, Rockford fosgate, kicker, m.m.m...

Volvo For Life
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
swe_skills Hårding
30 september 2007 · 72 Inlägg

OstkupaN skrev:
jag kan ge exempel på vad du kan köpa T.ex MDS, Rockford fosgate, kicker, m.m.m...

hmm även framsystemet? ska basarna vara 12:er eller 10:er

Känn Dig Efter! Jag Ligger Före!
GK
30 september 2007 · 7 Inlägg

Jag är ny på det här med ljud i bilar, men kan man inte sätta dit en bas i hatthyllan o använda hela bagageutrymmet som bas låda?? roll

Jag kom, jag sågs, jag segrade! (Julius Ceasar)
lillkjell
13 februari 2008 · 185 Inlägg

om du ska spela techno trance funkar 10" och 12"an bra... jag vet iaf att MDS har bra Grejer men jag har aldrig hört KICKERN men alla säger att det är ett jädrans tryck i den baslådan så testa den:D

Framsystem kan du köpa på MDS deras är bra...

Volvo For Life
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
Dream_on
14 februari 2008 · 214 Inlägg

Drönirettab skrev:
Håller med Fredrik.Gustavsson att basarna bör spela mot ryggstödet. Det fungerar också att spela mot bakluckan, men mest tryck blir det med basarna mot rygggstödet. Det som är viktigt är att man får ordentligt tätt mellan basarna och ryggstödet, en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet bör sättas dit.

Jag räknade ut en låda åt en polare som har en 850 sedan och när han först satte basarna mot ryggstödet så fick han inte in trycket i kupen, det blev bättre med basarna mot bakluckan.

Men sedan tätade han riktigt ordentligt mellan baffel och ryggstöd och drog ut rören genom skidluckan, då kom trycket in i kupen riktigt bra. Det gick att få både djupbas och dunk med den monteringen, han var ganska nöjd.

850 är annars ganska knepig att få till bastrycket i, det har flera sagt.

Mina spelar mot luckan.. Har helt felbyggd låda m.m. men får ändå in tryck i bilen.. å snart blir de mycke mycke mer. så de me att 850 är svår att bygga ljud i.. Njäää.. tror inte de smile

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Herr_Nilzzon
14 februari 2008 · 329 Inlägg

Drönirettab skrev:
850 är annars ganska knepig att få till bastrycket i, det har flera sagt.

vem har sagt att 850 är knepig att få tyck i?? tycker det går jätte bra.. har aldrig haft några problem.

scorpio-94 skrev:
Ring & kolla med dom på  Bilsteriobutiken. Sidan är för tillfället under ombyggnad, men dom har bra grejjer och bra priser.     

http://www.bilsteriobutiken.se

skulle säga som så att 2 st impact 15 tummare spelar på som bara den har prövat själv. även dragster har prövat både dom billiga och dom dyrraste och spelar på som bara den.

http://www.bilradiohuset.se/sv/category/33/15 här har du priser på dom olika basarna.

har spelat över 150 db med dom basarna jag har testat...

och framsystem har du ju 5.25 om du ska köra på orginal platsen och här har du länk till bra högtalare http://www.bilradiohuset.se/sv/category/27/5_25

spelade själv med mina orginal högtalare i dörrarna på min 850 kopplade bara på ett steg och fungreade ut märkt var väll 4x100 riktiga watt och inga mds watt..

bifogar lite bilder på mina byggen i 850

nya lådan
http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/181849_kuggmx.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/22707/25036-124990.jpg

gamla bygget

http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/9968/25036-46191.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/25036/9968/25036-47857.jpg

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 760 "V8" (1983)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Lehtinen
14 februari 2008 · 184 Inlägg

ja har svårt att få till bra bas. har en aktiv från GAS vist funkar de. men blir de för mkt låter de som en EPA typ:P "dunkar plåt" HAhA om du förstår hur ja menar.wink

MvH: Johan
Herr_Nilzzon
14 februari 2008 · 329 Inlägg

Lehtinen skrev:
ja har svårt att få till bra bas. har en aktiv från GAS vist funkar de. men blir de för mkt låter de som en EPA typ:P "dunkar plåt" HAhA om du förstår hur ja menar.wink

och du kan inte komma på själv varför det låter illa kanske?????

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Volvo 760 "V8" (1983)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Freddab
31 augusti 2009 · 28 Inlägg

har en keenwood huvudenhet en keenwood 12 bas och ett keenwood 600watts slutsteg till min 850.. spelade 128,3 db och det är uppmätt av sound and style i linköping smile så det går o få basen att trycka på i en 850..

Volkswagen Arteon R-line "Moderna VW Bubblan" (2018)
attityds_problem
31 augusti 2009 · 199 Inlägg

Freddab skrev:
har en keenwood huvudenhet en keenwood 12 bas och ett keenwood 600watts slutsteg till min 850.. spelade 128,3 db och det är uppmätt av sound and style i linköping smile så det går o få basen att trycka på i en 850..

1 år och 6månader sen den här tråden var aktiv. men klart det går att spela högt i alla bilar det mesta sitter i bygget inte i produkterna. och 128,3db är inte mycket

Senast redigerat av attityds_problem (31 augusti 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang