Just nu kör jag med ett Magnat Tribal X-One http://www.magnat.de/content/carhifi/pr … &s=183 och mina rådfråga till er, vad ska jag köra med för bas, är ute efter en 12" med dubbla talspolar. hade velat så jag kan driva basen i 1 eller 2 ohm för att kunna utvinna max från steget. Har sökt runt på nätet med inte hittat något lämpligt.. Är väl mest intresserad av prisklassen runt 2000-3000 kr.
Själv kör jag i 1 ohm med min rf power bas men när jag ska sätta i en till blir jag å köra 2 ohm.. får ju ut iaf 900 rms i 2 ohm med mitt steg
Vad kör du för steg ? RF Basar vill ha mkt effekt och jag tvekar till att hans mutantsteg ger den effekten basen verkligen vill ha, bättre att köpa något mer lätt drivet : ) JBL's nya power bas kanske vore något ?
själv kör jag med en med 2 4oms spolar men annars är det jävligt fint ljud i dom, men de ska vara mycket effekt
jag vill väl ha lite av både och verkar ju som en fin bas.. om jag parallellkopplar basen så drivs den i 1 Ohm, steget i 1 Ohm leverar 700 w rms och basen 500 w rms. kan det blir så att basens talspolar bränns isf? den skulle ju få 200 w rms mer än vad den tål, eller tar basen den strömen den behöver ?
tänkte på kicker basarna, har en färdig låda redan som jag använder.. men frågan är om en fyrkantig kicker passar eller inte.. har aldrig sett en kicker irl..
själv kör jag med en med 2 4oms spolar men annars är det jävligt fint ljud i dom, men de ska vara mycket effekt
jag vill väl ha lite av både och verkar ju som en fin bas.. om jag parallellkopplar basen så drivs den i 1 Ohm, steget i 1 Ohm leverar 700 w rms och basen 500 w rms. kan det blir så att basens talspolar bränns isf? den skulle ju få 200 w rms mer än vad den tål, eller tar basen den strömen den behöver ?
Nä, min har inte bränts ner ännu iallafall. trycker i min 650wrms och spela inte ut basen fullt ändå. en bekant till mig har en precis lika dan bas och han stoppar i den 2 x 350 WRMS (2 Ohm) och den funkar utmärkt. alpine ska ha mycket effekt för att låta bra
Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !