3567
Sök

Taxibilar=Maniacs

69 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Asså har tänkt på detta länge nu å tänkte kolla om d finns nån annan än jag som tycker så här.1.Dom e överallt  2.Dom tror dom äger vägarna 3.dom kör hur fort som helst 4.dom är oftast inblandade i bilolyckor i göteborg. vill se vad folk tycker=)

U can not kill what u did not create

165 Inlägg
8 oktober 2007
Malmös taxibilar är kamakazies.. rödljuskörning och allmänt irriterande uppförande i trafiken är min åsikt

50 Inlägg
8 oktober 2007
Taxichaufförer e dem värsta bilförarna även i Jönköping, senast igår stannade jag och släppte ut 5-6 bilar pga högerregeln, taxichauffören bakom blir fly förbannad tutar och mosar sig förbi när han ligger jämsides pekar han finger och lever jävlar i bilen. Va fan ska man göra, bryta mot trafikregler bara för att dem ska fram fortast möjligt.

.......
2 655 Inlägg
8 oktober 2007
här är samma idioti, och ligger å trycker en i röven gör dom å. har nitat ett antal gånger och kan lova att dom håller avståndet efter de mad kör som svin gör dom...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 oktober 2007
dom borde inte få ha körkort när dom bryter mot huvudregeln..: man skall visa hänsyn mot sina medtrafikanter... yikes     jävla svin allihop som uppför sig dåligt i trafiken

jag tycker att alla över 40 ska ta om körkortet: eftersom att så mycke har tillkommit sen de tog körkort och de kan behöva en påminellse om grundregeln! många i den åldern uppför sig fortfarande som 18-åringar.. sjukt! neutral
Senast redigerat av richardoo290 (8 oktober 2007)

9 Inlägg
8 oktober 2007
Kan inte mer än att hålla med er andra. Har fått tvärbromsa ett antal gånger p.g.a. taxichaufförer som inte kan reglerna. Brukar försöka komma ihåg deras registreringsnummer och sen försöka få tag på de ansvariga på deras företag men det är sällan man lyckas komma fram.

Borde vara bättre koll på alla som kör taxi

Smålänning
7 883 Inlägg
8 oktober 2007
I kalmar kör dom skapligt, t.om för sakta ibland...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 oktober 2007
undrar om dom kör lika jävligt när de har passagerare i bilen?

26 Inlägg
8 oktober 2007
jag tycker taxichaffisarna i götet alltid ligger å luskör i vänsterfilen mellan götet och borås, skitjobbigt..

fick förra veckan dessutom nästan en taxibil in i passagerarsidan av min bil eftersom muppen satt och skrev sms :@

Meister
6 763 Inlägg
8 oktober 2007
Verkar som om taxichaffisarna är värst i varenda stad förutom i Örebro för där är cyklisterna värst och mödrar med barnvagn är med i toppstriden.

Servicetekninker
70 Inlägg
9 oktober 2007
Jaha, ska man våga sticka fram huvvet här eftersom man är gammal taxi chaffis. smile

Jag kan tyvärr inte mer än hålla med er som klagar på taxi bilar, det är väldigt många taxi förare, inkluderat mig, som hatar vissa taxi chaffisar.

Vissa tror, som ni har på pekat tidigare i tråden, att de äger vägen och tar sig fram aldeles för fort och farligt.
Man har oftast endast tio minuter på sig att ta en körning, och fuskar man och säger att man är ledig i ett annat område, då gäller det att stämpla för att hinna ta körningen.

Lönesystemet bygger helt på provision, och har man inte många körningar har man inte mycket i kassan i månadsslutet, så att jaga körningar blir ju tyvärr att köra för fort och ta sig till ställen där körningarna finns, och att vara först.

Tyvärr så är de flesta skitförare ute på natten, och då har man en massa andra faktorer som ökar olycks faktorn.

Jag kan intyga att det finns en massa BRA förare ute på vägarna också, så alla taxi förare är inte skit. (iofs jag har ju slutat, så...) smile

_B

_b

69 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Tack för alla svar nu vet jag att ja inte är ensam:D

U can not kill what u did not create

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 oktober 2007
VV är mycket väl medvetet att det finns ett problem med taxiförare därför dom kommer att innföra nya regler när det gäller taxikort.
det verkar som att i störe städer dom är mer stressade på grund av konkurans i olika bolag. alla vill vara best och ((glömmer?)) att det finns andra traffikanter.

När det gäller att tag om körkort när man är 40 är lite väl, men det finns alltid möjligheter att själv uppgraderar sig med nya teori. finns böker och dvd att köpa, men vem vill göra detta?.
jag har haft B kort i 36 år och tag för en och en halv månad sen BE kort, det gick mycket bra i båda teori och uppkörning och var välligt glad att läsa om den nya teorie, jag lärde mig lite nytt och nyttig.
jag grattar mig själv.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 436 Inlägg
9 oktober 2007
Här tycker jag de kör ungefär som "alla" motorburna tonåringar, dvs full gas från rödljus, knuffa sig in längst fram när filer går ihop, köra fort fort och att stanna för fotgängare finns inte.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 oktober 2007
camaro67 skrev:
Verkar som om taxichaffisarna är värst i varenda stad förutom i Örebro för där är cyklisterna värst och mödrar med barnvagn är med i toppstriden.

Hur kan cyklister och mödrar med barnvagn jämställas med galna taxichaufförer?
De har inte direkt mycket att sätta emot vad gäller skydd (mer än att de har laglig "förkörsrätt").

Angående taxichaufförer så kör många ungefär som ungdomar med keps (läs ungdomar som fick körkortet i flingpaketet av Hin håle himself)... dvs
Caffe skrev:
full gas från rödljus, knuffa sig in längst fram när filer går ihop, köra fort fort och att stanna för fotgängare finns inte.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök