2485
Sök

fort körning kanske av med kortet

265 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
tjaa va  ute köde. så låg jag i vänster filen å köde med trafiken. så bakom mig så såg jag en polis bil som kom i lite högre fart! så jag gasade på för att komma in i en fick längre fram.  men svinen lägger sig bakom mig å stoppar mig å åker på en böter för 30km för fort. dom sa till mig du får två val antingen så tar vi ditt kort eller så får du böten så jag tog ju böten böten så klart jag va lite kaxig å så med  men men... å så damp det ner en lapp i brevlådan från länsstyrelsen omprövning av körkortinnehav å ett dom överväger körkort åter kallese..... jag va av med kortet året innan för fort körning  men sen dess så har jag lättat på gasen ville bara släppa fram dom trodde dom hadde annat ärende blev ju ganska så stressad av allt så jag kanske gjorde fel men hoppas länsstyrelsen gör rätt nu å låter mig ha kvar det  kan fan inte sova på nätterna :S vad tror ni händer ??

nu med 470 hk

Smålänning
7 883 Inlägg
10 oktober 2007
Tycker du ska förklara hur det ligger till, att du trodde att dom hade brottom någonstans, så du ville bara släppa fram dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

265 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
joo jag skrev det i mitt yttrande så får la se hur det blir med det

nu med 470 hk

2 Inlägg
10 oktober 2007
twin_cam skrev:
Tycker du ska förklara hur det ligger till, att du trodde att dom hade brottom någonstans, så du ville bara släppa fram dom.

håller huvudsakligen med

Muttley
10 oktober 2007
30 km/h för fort är ju ändå för fort, och du blev tagen. är väl bara och ta de som en man och helt enkelt ta straffet faktiskt.!

6 Inlägg
10 oktober 2007
Om dom inte hade sirenerna på så hade dom inte bråttom. Du behöver inte särbehandla polisbilar om dom inte har sirenerna på.

265 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
HAHA joo men bli av med jobbet å ha 0 i stålar sen så får man se vilken man man blir å lagenhet å aa allt yeah man va ju inte så att jag köde för fort innan dom dök upp va ju för att släppa förbi

nu med 470 hk

265 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
blev stressad å gasade på :S

nu med 470 hk

Muttley
10 oktober 2007
de är lätt att göra fel. men de ska vara hårda vid straff!

men visst förstår hur du känner.

265 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
joo joo klart dom ska men dom kan ju va lite mogna att förstå behöver ju inte hoppa på för godtänkande

nu med 470 hk

2 Inlägg
10 oktober 2007
Jag förstår din känsla, skulle också vara arg för att ha åkt fast när man tänkte släppa fram dem...

Men +30km/h är mycket och såvitt jag vet undre gränsen för att de ska röka på ditt körkort (ursäkta ordvitsen..) dina medtrafikanter p åsidan borde ha släppt in dig så polisen kunnat köra om, om de hade blåljusen på vill säga...

//offtopic
jag har sett ett antal exempel på poliser som helt klart begått "tjänstefel" (grovt?) i o m att de kört bra mycket fortare än vad vägen är föreskriven, UTAN blåljus  hmm sånna gånger skulle man haft ögonen med och anmält det till befälhavaren (eller vad det nu heter inom polisen) tagit reg nr eller något så att ansvarig polis blivit noterad och varnad, sådant beteende hos polismakten gör just inte annat än uppmuntrar till fortkörning, dessutom är polisbilar precis lika hårda som personbilar att bli påkörd av... roll

ett annat exempel från tiden då JAG övningskörde, kom på en 50-väg mot en korsning, inga vägskyltar alls, således högerregeln!...Jag ska till vänster i densamma, blinkar i god tid, tittar till vänster, ingen bil, till höger ingen bil, väl framme i korsningen så har en polisbil kommit fram till korsningen, från mitt vänstra håll, således kommer jag från polisens högra sida, jag antar att polismannen kan trafikreglerna och gör en ansats till att köra ut i korsningen (bilen rullar hela tiden). men ack så fel jag hade, polisen bara kör på, helt obehindrat, till synes helt utan att ens uppmärksamma mig, så jag får tvärnita och snällt vänta tills polisen åkt förbi...

Borde inte lagens långa arm kunna styra sina ben och fötter så pass att de får stopp på sitt åkdon då de ska? Då önskade jag faktiskt att jag hade saknat allt vad "skrupler" heter och fullbordat min körning så att polisen drämt in i sidan på min bil, det hade känts underbart skönt på ett sätt, att få SÄTTA DIT polisen roll

//END Offtopic

//Kim3n

*edit* enligt miklen nedan så är det tydligen inte ens tjänstefel när polisen kör fortare än tillåtet utan blåljus, det har de rätt till om de behagar/finner lämpligt... *end edit*
Senast redigerat av kim3n (10 oktober 2007)

Miklen
10 oktober 2007
kim3n Det du skriver att polisen kört för fort är enligt länstyrelse å hela maffian helt legalt.. Dom får köra hur f*n dom vill om dom anser att detta är nödvändigt..med eller utan blåljus/sirener.. Däremot får dom inte bryta mot övriga trafikregler såsom rödljus, korsningar osv osv utan att signalera.. Men att dom kör som idioter i trafiken det får vi bara acceptera.. Det va i grovt d svaret ja fick efter att ja kontaktade trafikpolisen i gbg efter en mindre tvärnit..

1 833 Inlägg
10 oktober 2007
men Mackan da ! big_smile Hoopas det löser sig för dig

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

2 Inlägg
10 oktober 2007
Ok, vad surt, jag menar om polisen FÅR köra för fort UTAN blåljus så är ju de en direkt trafikfara, allt som inte har blåljus antar ju jag kör i laglig fart och antar därför att jag hinner över korsningen precis som vanligt innan de hinner köra över mig...

att de får köra utan sirener kan jag gå med på men utan blåljus, då ska jag inte lita på någon polisförare mer... alltid ha en "hastighets-laserpistol" med så jag kan bedöma deras hastighet för att se om jag hinner över innan... en bil som kör i 70 kan vara svår att urskilja på en 50 väg om den är ensam/ligger i ett tåg på ett antal bilar som kör lika fort innan det är för sent och man redan är ute i korsningen...

3 059 Inlägg
10 oktober 2007
X40Mackan skrev:
joo joo klart dom ska men dom kan ju va lite mogna att förstå behöver ju inte hoppa på för godtänkande

Hehehe, var lite mogen själv (i trafiken). Ingen anledning att köra för fort fast att dom kommer bakom.

Måste fråga en sak för att göra det lättare.. Vad gjorde du i vänsterfilen och varför "köade" du där?

Körbar vänsterfil brukar oftast bara finnas på motoväg och ska då bara användas för att komma förbi fordon som ej kan eller får köra upp till maxgränsen.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 oktober 2007
Smajly skrev:
Körbar vänsterfil brukar oftast bara finnas på motoväg och ska då bara användas för att komma förbi fordon som ej kan eller får köra upp till maxgränsen.

Fel fel fel, den är till för dom som vill köra över maxgränsen! wink Det är den filen jag använder mest av alla filer iaf. smile

3 059 Inlägg
10 oktober 2007
FL3JM skrev:
Smajly skrev:

Fel fel fel, den är till för dom som vill köra över maxgränsen! wink Det är den filen jag använder mest av alla filer iaf. smile

wink

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 oktober 2007
så man bäddar får man ligga. Åk till tyskland eller 401 om du vill köra snabbt lagligt

C H E V R O L E T <3

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
11 oktober 2007
Miklen skrev:
kim3n Det du skriver att polisen kört för fort är enligt länstyrelse å hela maffian helt legalt.. Dom får köra hur f*n dom vill om dom anser att detta är nödvändigt..med eller utan blåljus/sirener.. Däremot får dom inte bryta mot övriga trafikregler såsom rödljus, korsningar osv osv utan att signalera.. Men att dom kör som idioter i trafiken det får vi bara acceptera.. Det va i grovt d svaret ja fick efter att ja kontaktade trafikpolisen i gbg efter en mindre tvärnit..

Vad fan e då vitsen me blåljusen?

En gång Volvo, Alltid Volvo

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
11 oktober 2007
du har brutit mot reglerna och det är bara att bita i det sura äpplet.. och jag undrar som någon mer här, varför ligga i vänsterfilen om du nu skulle ha kört lagligt??

Sök