4393
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2007
moose46019 skrev:
var ju bara tvungen att retas lite med firetraxx.

Jag kör inte snabbare än 90 i nerförsbacke eftersom att jag har digital färdskrivare och jag klarar att hålla 89km/h i uppförsbackare eftersom att jag aldrig har mer än ett par tons last och 330hk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

375 Inlägg
16 oktober 2007
Det är mycket man stör sig på men värst är nog folk som är rädda att använda gaspedalen, vid omkörningar, på motorvägs påfarter, i vänsterfil på motorväg mm.
Måste tillägga alla jävla idiotomkörningar. Var tvungen att tvärnita på 90 väg idag för en pappaskalle som körde om en mötande lastbil, att jag mötte honom och klarade väja ca 5m ifrån verkade han inte bry sig om, gubbjävel mad
Fint då fick man avreagera sig efter en dag i bilen också tongue

Skaune
16 oktober 2007
moose46019 skrev:
FireTraXX skrev:
gamlingen skrev:
Man kan köra om i 90km/h och göra ännu fler folk förbannade

Hur retar man upp folk om man kör 1km/h snabbare?

det är grymt skoj att ligga framför lastbilar i 90km/h specielt i en nedförsback och det kommer en uppförsback för då kommer det att gå jätte segt för dem att accerlera igen. alltid lika skoj.

E du allvarlig eller? Vad får du ut av att lastbilen måste sega sig upp igen? Men ok ligg du i 90 framför, de e ändå max för oss, ah jag blir så trött på vardagsbilister...
Senast redigerat av Axor (16 oktober 2007)

5 198 Inlägg
16 oktober 2007
FireTraXX skrev:
gamlingen skrev:
FireTraXX skrev:

Går inte snabbare för att man retar upp folk som inte kan köra snabbare än 89km/h.

Genom att köra om den som ligger 89.. så man seeeegar sej förbi med 35 st andra efter sej som blir förbannade,,,

Muttley
16 oktober 2007
Axor skrev:
moose46019 skrev:
FireTraXX skrev:

det är grymt skoj att ligga framför lastbilar i 90km/h specielt i en nedförsback och det kommer en uppförsback för då kommer det att gå jätte segt för dem att accerlera igen. alltid lika skoj.

E du allvarlig eller? Vad får du ut av att lastbilen måste sega sig upp igen? Men ok ligg du i 90 framför, de e ändå max för oss, ah jag blir så trött på vardagsbilister...

de ska ha de smile när man väl ligger i exakt laglig hastighet så trycker lastbilarna i röven så man bara har deras hytt som utsikt bak! 
ås gillar inte lastbilschaufförer pga att de är mycket idioter som kör

499 Inlägg
16 oktober 2007
Ashra skrev:
baaki skrev:
Jag stör mig på alla som inte kan högerreglen, vilket är sjukt många. Sen alla som inte lär sig att använda påfarterna till motorvägarna för att få upp farten, fan livsfarligt att hamna bakom gamla kärringar och gubbar som inte drar upp bilen i mer än 50-70km/h på påfarterna!

bra summering!

Samt folk som inte vet hur man kör i rondell

Jag håller med er.

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2007
tkd_rille skrev:
Axor skrev:
moose46019 skrev:

de ska ha de smile när man väl ligger i exakt laglig hastighet så trycker lastbilarna i röven så man bara har deras hytt som utsikt bak! 

Ifall du ligger i laglig hastighet på en 90-väg så ska vi inte kunna köra upp i röven på dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skaune
16 oktober 2007
tkd_rille skrev:
Axor skrev:
moose46019 skrev:

jovisst e de mycket idioter som kör, vi kan ju inte köra, vi ligger ju inte ute på vägarna hela tiden, dom som kör till o från jobb varje dag är säkert mycket bättre och förnuftigare  människor... jag blir så trött...

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
16 oktober 2007
folk som går utan reflexer i mörkret sen folk som ligger å trycker 1meter från bilen baktill

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2007
Axor skrev:
tkd_rille skrev:
Axor skrev:

jovisst e de mycket idioter som kör, vi kan ju inte köra, vi ligger ju inte ute på vägarna hela tiden, dom som kör till o från jobb varje dag är säkert mycket bättre och förnuftigare  människor... jag blir så trött...

Oja, jag som kört ~15000+ mil det senaste året är nog en av världens sämsta förare.

Har ju säkert ingen koll på vägen, det som händer runtomkring eller på själva lastbilen.

Russel Crowe, Gladiator.

459 Inlägg
16 oktober 2007
tkd_rille skrev:
de största jag stör mig på är sådana idioter som gnäller och klagar och rent av stör sig på hur alla andra kör smile  om man ligger lite under hastigheten, och ni som ligger uppe i röven på en ni får ju skylla er själva om ni inte hinner bromsa i tid när jag varnar er genom att bromsa kraftigt en snabb vända.!!

ingen respekterar de äldre när de är ute och kör de stör jag mig med på. äldre kör saktare för de har sämre reaktionsförmåga.
tänk min farfar är 86 år gammal och kör fortfarande bil med husvagn, kör saktare men nu är han gammal med så.!

sen är de dessa jävla lastbilschaufförer jag tycker är störiga nu när man väl vill köra på farthållaren i laglig hastighet så ska de ju trycka en i röven hela tiden.!!

finns mycket att klaga på.  ja en sak till  yngre mc förare som leker på vägarna genom att komma över 200 blås och kör om på enfiligt typ någon decimeter ifrån ens egen bil.!

Hmm, det är väl lika olagligt å riskera andra i trafiken när man kör förfort som när man kör för långsamt?, på en 90 väg ska det inte gå 60 om det inte finns några hinder, å åter till dom gamla i trafiken, nångång måste man väl sluta?, har man sämre reaktionsförmåga tex, så kanske man ska ta taxin istället?

GirlsGoFast
172 Inlägg
16 oktober 2007
Retar mig på mycket, men framför allt:
Idioter som till varje pris skall pressa sig fram på grönt ljus i rusningstrafik, trots att det får till följd att korsande körfält inte kan köra när det är grönt ljus för dem. Det är såna idioter som orsaker hela trafikkaoset som är här i Oslo på vardagarna. Gaah!

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 oktober 2007
moose46019 skrev:
FireTraXX skrev:
gamlingen skrev:

Gör du det där framför mig någon gång, kör jag med glädje rakt över dig. Stor lastbil vs liten bmw. Kan bli intressant wink

Det handlar om ömsesidig välvilja i trafiken..

Ni klagar på oss som kör lastbil, men är då inte bättre själva..

Tänk om vi skulle strejka i en vecka, hade vart roligt att se hur samhället rasar ihop..

Haha, och det där någon skrev om 30 mopeder i en klunga. Känner igen det där. Rakt över rondeller, skiter i högerregel, väjningsplikt osv osv osv.. Brukar lita på mina bromsar, gasa på, och tvärnita i sista sekund och hänga mej på kompressorhornet. Det skrämmer dom rätt bra. Man får sig ett gott skratt när de tappar koppling o får kärringstopp x) Är nog rätt skrämmande att se en 740 som kommer mot en och inte stannar förräns i sista sekund. Och kör man på dem, ja, då är det de som åker på de små repor som blir på min bil. De brör ju mot väjningsplikt/högerregel osv tongue
Senast redigerat av Edil_ (16 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Förjaevle Brao
555 Inlägg
16 oktober 2007
folk som inte blinkar å beter sig som svin i trafiken stör ja mig på:(

778 Inlägg
16 oktober 2007
när en gammal ful 740 kör om eller dy likt specilet volvo 740! jag är seriös

och dom som inte kan använda blinker !!!!!
Senast redigerat av Sluskk (16 oktober 2007)

310 Inlägg
16 oktober 2007
Lastbilschaufförer brukar vara bete sig väldigt bra i trafiken, MEN det finns ju puckon även inom den yrkesgruppen.

Jag har exempelvis en 70sträcka (90- kort 70 -90) nån mil från mig där polisen gillar att stå, hur känns det då när 60t lastbil kommer närare och närmare i backspegeln och till slut nästan gnuggar fronten i baken på min bil och blinkar med helljuset. Är inte lastbilschauffören från trakten så är det nog ytterst tveksamt att han vet var polisen brukar stå på just den vägsträckan. Nog för att det  förlängningen kostar åkarna stora belopp om färdskrivarbladen ser ut som EKGn hela tiden men jag som "vardagsbilist" ska väl inte behöva riskera böter för det?

En annan klassiker är ju lastbilar som tänker byta fil när man är i hytthöjd på dom...

Eller ta Svearondellen i alingsås, lastbilar som drar rakt igenom rondellen så vi, redan i, rondellen får tvärnita för att inte bli rammade. 

All heder åt lastbilschaufförernas yrkeskår men nog finns det tanklösa idioter bland dom med!

Sorry för offtopic...

OT då.. Orkar inte ens rada upp allt jag stör mig på i trafiken utan nöjjer mig med att berätta om en idiot till förare jag stötte på isist..

Står vid rödljusen i götarondellen, alingsås, påväg norr ut, så kör det upp en bil med en jugge/turk/arab eller va det nu var.. Med sig hade hade han 4 brudar som han skulle impa på genom att dra mig i min sura gamla 240..

Han börjar varva och flinar brett, jag skakar bara på huvudet som svar. Visst för att det är kul att rejsa men 100hk(?) nissan mot min 240 med 116 döda marsvin.. häftigt.. ooo ja.

Det slår om till grönt och jag åker iväg medans killen med flinet var upptagen med att just flina och varva varpå han får panik när han ser att 240n försvinner bort, tabbar sig och får kärringstopp ^^

Tog inte lång tid innan han låg i röven på mig iof. Han ligger där och väntar på omkörningsläge men vad väljer han för jävla ställe att köra om?

Jo mitt på ett blint krön (bälinge) där det är heldragna linjer...

Höll på att gå åt helvete. Vad möter han inte på andra sidan krönet.. jo en en skåpbil!! Tack och lov gick det bra men ändå.

Snacka om penisstorlekskomplex när man måste köra om en jäkla 240 som ligger i 90-95 och är så desperat att man gör det vid ett blintkrön med heldragna linjer!

529 Inlägg
16 oktober 2007
stör mej på folk som inte orkar använda blinkers

Volvo fore life :)

529 Inlägg
16 oktober 2007
Joo en sak till stör mej som fan på folk som inte fattar vad  HÖGER REGEL ÄR!!!
har så jävla lust köra rätt ut för dem ska stanna o släppa ut en.
dem tar för givit dem ska köra först fått många sura blickar..

Volvo fore life :)

Muttley
16 oktober 2007
TicDemp skrev:
tkd_rille skrev:
de största jag stör mig på är sådana idioter som gnäller och klagar och rent av stör sig på hur alla andra kör smile  om man ligger lite under hastigheten, och ni som ligger uppe i röven på en ni får ju skylla er själva om ni inte hinner bromsa i tid när jag varnar er genom att bromsa kraftigt en snabb vända.!!

ingen respekterar de äldre när de är ute och kör de stör jag mig med på. äldre kör saktare för de har sämre reaktionsförmåga.
tänk min farfar är 86 år gammal och kör fortfarande bil med husvagn, kör saktare men nu är han gammal med så.!

sen är de dessa jävla lastbilschaufförer jag tycker är störiga nu när man väl vill köra på farthållaren i laglig hastighet så ska de ju trycka en i röven hela tiden.!!

finns mycket att klaga på.  ja en sak till  yngre mc förare som leker på vägarna genom att komma över 200 blås och kör om på enfiligt typ någon decimeter ifrån ens egen bil.!

Hmm, det är väl lika olagligt å riskera andra i trafiken när man kör förfort som när man kör för långsamt?, på en 90 väg ska det inte gå 60 om det inte finns några hinder, å åter till dom gamla i trafiken, nångång måste man väl sluta?, har man sämre reaktionsförmåga tex, så kanske man ska ta taxin istället?

nej 60 har jag inte menat att man ska fisa i på en 90 väg heller!
Ja när gamla börjar bli så risiga i trafiken att de börjar fisa rejält och tappat reaktionsförmågan så borde de lämna in körkortet de håller jag helt med om.

Muttley
16 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Axor skrev:
tkd_rille skrev:

Oja, jag som kört ~15000+ mil det senaste året är nog en av världens sämsta förare.

Har ju säkert ingen koll på vägen, det som händer runtomkring eller på själva lastbilen.

du är säkerligen en bra förare men många lastbilschaufförer är svin. de är lika mellan lastbil och privat. Men en lastbil gör mer skada och de borde väl inte ligga upp i röven på andra? eller köra om vid väldigt fel tillfällen där de trycker av personen de kör om? har varit med om de när jag skjutsat på barn kan jag säga, då har jag stenkoll på hastighet och tar de lugnt.!

Sök