3932
Sök

Någon som handlat från www.it-fun.se ??

252 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
A som rubriken lyder, någon som har någon erfarenhet av dom ?

Nismo
758 Inlägg
15 oktober 2007
Nae!

3 Inlägg
16 oktober 2007
Jag har handlat av dom i 2 år till och från fick deras papperskatalog av en polare och på den vägen är det.
Inga problem med dom, raka ärliga, gör rättför sig, djävligt bra kvalitet i förhållande till priset.
Jag hoppas han klarar sig på nätet, han annonserar friskt nu för att få komma ut.
Inga problem med leveranser eller något sådant, han kör det typiska för USA företag dvs paypal eller payson betalning och det har han alltid gjort.
Så ja kan bara säga gott om IT-FUN.SE,vill man ha billigt och bra är det dit man skall gå.
Har han inte vad du söker kan han alltid leta fram det.
Tänk bara på att han har grejerna undanstuvade i italien eller om det var spanien för att hålla kostnaderna nere, så det tar runt 15 dagar för paketet att komma fram.
Men jag kan bara säga att vore fler lika djävla ärliga hade ja inte blivit blåst så många gånger:)

2 911 Inlägg
16 oktober 2007
Varenda varningsklocka som någonsin kan ringa klangar ljudligt på den sajten, tyvärr må jag säga något av det värsta jag sett.

- Ingen kontaktinfo
- Ingen info om vad företaget heter, eller om det existerar alls (it fun heter det inte iaf)
- Förskottsbetalning och en löjlig ursäkt till det, har firman inte råd att ligga ute med varulager, kika på någon annan.
- Enda indexeringarna som finns angående "företaget" är gjorda av ägaren själv.

Ovanstående inlägg stavar lika illa och formulerar meningar/ordfel precis likdant som på sajten.

Finns det inte medicin mot multipla personligheter? jag menar, måste vara jobbigt att handla av sig själv...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
16 oktober 2007
killesundsvall skrev:
Jag har handlat av dom i 2 år till och från fick deras papperskatalog av en polare och på den vägen är det.
Inga problem med dom, raka ärliga, gör rättför sig, djävligt bra kvalitet i förhållande till priset.
Jag hoppas han klarar sig på nätet, han annonserar friskt nu för att få komma ut.
Inga problem med leveranser eller något sådant, han kör det typiska för USA företag dvs paypal eller payson betalning och det har han alltid gjort.
Så ja kan bara säga gott om IT-FUN.SE,vill man ha billigt och bra är det dit man skall gå.
Har han inte vad du söker kan han alltid leta fram det.
Tänk bara på att han har grejerna undanstuvade i italien eller om det var spanien för att hålla kostnaderna nere, så det tar runt 15 dagar för paketet att komma fram.
Men jag kan bara säga att vore fler lika djävla ärliga hade ja inte blivit blåst så många gånger:)

du verkar väldigt opartisk... dessutom verkar du väldigt insatt i info om vart dom får sina grejor ifrån... 1 inlägg? hmm... inte så svårt att lista ut.
Jag skulle inte handla där.

man lever bara en gång så lev väl!

1 703 Inlägg
16 oktober 2007
Jag har lite svårt för företag som blandar svenska och engelska.
För att det skall se seriöst ut så anser jag att info om produkterna ska stå på svenska. Inte bara länkat till grossistens databas / kopierat direkt av grossisten.

Detta är ytterligare en av de många internet butiker som förmedlar billiga kinaprylar med tanke att tjäna en slant.

Ett hett tips är att handla direkt från kina istället, kineserna är otroligt serviceminded, till skillnad från många svenskar wink Betalning och leveranser är lika smidigt som du skulle handla via en svensk site.

Kolla exempelvis www.chinavasion.com som jag har handlat endel ifrån, billigt, snabbt, och lätt! Tänk även på att man får vad man betalar för när man köper sådana produkter.

1 Inlägg
17 oktober 2007
Var tvingad att gå in och försvara it-fun.se Dom har funnits i 3 år, dom har den mesta infon där på sin sida. Jag har handlat där 2ggr inga problem.
Men är man så dum i huvudet att man inte kan förstå den iternationella sättet att handla utan är inskränkt skall man fan betala dyrt med. Jag har bott i usa i 4 år där är det här systemet väldigt vanligt, men så svenskar kan inte fatta det. Nollor placera en provorder och se........ Det är så man gör.
Det finns en mejl på hemsidan dit du kan mejla. Räcker inte det?

2 911 Inlägg
17 oktober 2007
Wow, en till medlem med som enbart kommer hit och ska försvara något.

Du tycker att enbart en mail räcker, kikar man på rekommendationer från konsumentverket, konsumenthandledare, Polisen, samt GÄLLANDE LAGSTIFTNING så ska det framgå vem man gör affärer med.

Om det nu är så oskyldigt så borde ju informationen kunna publiceras, org-nr, fskatt, vart dom finns rent fysiskt o.s.v.

Rätt rolig tolkning att det internationella sättet att handla är på anonyma sajter utan någon riktig ägare som utger sig för att vara ett företag varesig utan garantiåtaganden eller något som helst konsumentskydd.

Humor

Noiseprojekt
17 oktober 2007
Decibel skrev:
Varenda varningsklocka som någonsin kan ringa klangar ljudligt på den sajten, tyvärr må jag säga något av det värsta jag sett.

- Ingen kontaktinfo
- Ingen info om vad företaget heter, eller om det existerar alls (it fun heter det inte iaf)
- Förskottsbetalning och en löjlig ursäkt till det, har firman inte råd att ligga ute med varulager, kika på någon annan.
- Enda indexeringarna som finns angående "företaget" är gjorda av ägaren själv.

Ovanstående inlägg stavar lika illa och formulerar meningar/ordfel precis likdant som på sajten.

Finns det inte medicin mot multipla personligheter? jag menar, måste vara jobbigt att handla av sig själv...

Och kollar man på antalet inlägg han gjort är siffran 1!
Reklam för sig själv??

Noiseprojekt
17 oktober 2007
Decibel skrev:
Wow, en till medlem med som enbart kommer hit och ska försvara något.

Du tycker att enbart en mail räcker, kikar man på rekommendationer från konsumentverket, konsumenthandledare, Polisen, samt GÄLLANDE LAGSTIFTNING så ska det framgå vem man gör affärer med.

Om det nu är så oskyldigt så borde ju informationen kunna publiceras, org-nr, fskatt, vart dom finns rent fysiskt o.s.v.

Rätt rolig tolkning att det internationella sättet att handla är på anonyma sajter utan någon riktig ägare som utger sig för att vara ett företag varesig utan garantiåtaganden eller något som helst konsumentskydd.

Humor

Faan Håkan, efter ha läst detta är övertygad om att jag lugnt kan handla av dig och veta att jag får det jag beställt:)

674 Inlägg
17 oktober 2007
jag skulle inte handla där iaf... håller med Decibel till fullo! finns inget att snacka om...
detta är lite för riskfyllt

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

189 Inlägg
17 oktober 2007
skulle inte handla där, sen alla dessa nya användare som bara kommer in för att försvara är bara skrattretande..

///M

8 886 Inlägg
17 oktober 2007
Verkar lite mysko med ett företag som vare sig har telefon eller adress man kan nå dem på.
Sen om det är ett "hobby" företag eller inte spelar ingen roll, företags information ska framgå på sidan. Telefon, postadress och org.nr,borde finnas på sidan om man vill framstå som ett seriöst företag.

För många frågor och för få svar för att jag själv ska handla från dom.

Fotograf på tierpidag.se

FreddeK
17 oktober 2007
it-fun låter som en dålig kopia från något annat.

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 oktober 2007
Skoj att det helt plötsligt kommer in 2 nya medlemmar och båda har, utan att ha skrivit ett enda inlägg handlat av företaget flera ggr och fått världens bästa service...yeah right...

Braaaaap?

3 Inlägg
17 oktober 2007
Jag är inte part i målet jag kom hit för att jag letade efter en annan sak, letade efter info om en cheva 57.a  cab men fann inget.
Har själv läst handelsrätt.
Om du erhåller information om kontaktsuppgifter via mejl, dvs tele och adress etc så är det inte olagligt. Jag förstår deras grundtanke med billigt levernassätt, inga telefonnummer ute på nätet, jag vill inte att mitt skall synas, gjorde det på blocket och sen dess spamar ju dessa telefonskojare. Så det köper jag.
Men det är bättre att mejla och få svar på sina frågor än att sitta och gagga.

Jag gör en del beställningar av jenkedelar i usa, många av de företagen har inte adress eller tele utlagt utan allt snack sköts via mejl.
Så ja paypal är vanligast i staterna du betalar först.
Men vi är insnöade i sverige på vårat.
kapade från deras hemsida:
Hej och välkommen till IT-FUN.SE!
Jag Johnny startade it-fun som en protest mot att allt innom elektronik är så dyrt i sverige. Vi började i Umeå men har rört oss ner mot Sundsvall.
Vi är ett litet företag som jobbar med försäljning av elektronik.
Företaget började som ett postorder företag under uppbyggnaden och det är först nu som vi vågar kliva ut på nätet och börja sälja, då vi känner att vi har produkter vi kan stå för.
Vi på it-fun.se står bakom våra produkter och vi säljer bara sådant vi vet fungerar, det tar tid att hitta rätt leverantör, det arbetet har vi nu gjort klart.
Vi jobbar inte på heltid med detta, utan det är en fritidssyssla, därför drivs vi inte av pengar utan nöjet. Ägaren jobbar på f-skattesedlen, då problemet är att vi i dag har för låga priser för att skatteverket skall anse oss vara vinstdrivande, så dom har returerat våran ansökan, men vi betalar in moms och tull som sig bör.
Vi är enskildfirma vårt org nr blir då ägarens person nummer. 770908XXXX för att slippa kapare av perosnnummer så är de sista xxxx de sista 4 siffrorna.
Om du vill jämföra oss prismässig med konkurrenter så kom i håg att vi inte tar ut någon avgift för att skicka din produkt.

Det kan uppstå problem med varan och vi vill då att du vänder dig till oss så löser vi detta, alla produkter har 1 års garanti.

Problem som har dykt upp ett par gånger är fel packning från leverantör, då beställaren erhållit en produkt med usa kontakt och inte eu kontakt,
skulle detta uppstå, skicka ett mejl så skickar vi en adapter till dig.

Du hittar alla våra produkter till vänster i menyn.
Under USB FINNS MINNESKORTS LÄSARE, SIMKORTSLÄSARE INLAGDA. Vill ni veta mer kontakta oss via mejl. Så kan du få all information vi kan ge.
MVH
kundservic@it-fun.se

IT-FUN.SE
APRILV
SUNDSVALL

där har ni väll det ni behöver?
Senast redigerat av killesundsvall (17 oktober 2007)

252 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
personligen så tycker jag inte om att inte kunna betala emot postförskott för att risken finns ju då att man kan bli lurad. det är de enda jag tycker är negativt.

sen så är ju priserna bra och att man inte behöver betala frakt också bra.

Så hade jag bara kunnat betala emot postförskott så hade jag nog beställt

DFFL
9 020 Inlägg
17 oktober 2007
tutrally skrev:
Var tvingad att gå in och försvara it-fun.se Dom har funnits i 3 år, dom har den mesta infon där på sin sida. Jag har handlat där 2ggr inga problem.
Men är man så dum i huvudet att man inte kan förstå den iternationella sättet att handla utan är inskränkt skall man fan betala dyrt med. Jag har bott i usa i 4 år där är det här systemet väldigt vanligt, men så svenskar kan inte fatta det. Nollor placera en provorder och se........ Det är så man gör.
Det finns en mejl på hemsidan dit du kan mejla. Räcker inte det?

3 år?
Sidan är 2 veckor gammal iallafall.

state: active
domain: it-fun.se
holder: johnny0710-00001
admin-c: crysto0702-00007
tech-c: crysto0702-00007
billing-c: -
created: 2007-10-02
modified: -
expires: 2008-10-02
nserver: ns1.crystone.net
nserver: ns2.crystone.net
status: ok

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

GirlsGoFast
172 Inlägg
17 oktober 2007
Personligen så blev jag rätt fundersam av denna tråden. Tog fel och trodde det var itsfun.nu som det var snack om först....

Bara att regga en sån lik web-adress i sig känns för mig som bluff o båg! Samma principen som taxibolagen i Gbg typ. Kallar sig  Göteborg Taxi istället Taxi Göteborg och kör med förvillande lik stripning på bilarna. Skillnaden är att bluffbolaget tar mycket bättre betalt och har mindre krav på sina chafförer. Själv kollar jag alltid noga så att jag inte råkar hoppa in i bilen till bluffbolaget. Nog för att jag skiter i om det kostar några kronor extra, men mer som en princip för att jag ogillar när någon försöker sno ett annat bolags namn och goda rykte.

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

1 297 Inlägg
17 oktober 2007
haha detta var ju rolig läsning smile Kommer aldrig handla därifrån efter denna falska marknadsföring. Kan inte chrizz kolla om dessa 2 nissar har samma adress? smile

Sök