har nydligen gjort en framvagns inställning på volvon, och den drar åt vänster när ratten är rak...toe värderna var skitbra , ratten var rak vid inställning oxå... men den drar åt vänster som sagt, och det är inga glapp i framvagnen alls. nån som har nån aning om varför ?
har nydligen gjort en framvagns inställning på volvon, och den drar åt vänster när ratten är rak...toe värderna var skitbra , ratten var rak vid inställning oxå... men den drar åt vänster som sagt, och det är inga glapp i framvagnen alls. nån som har nån aning om varför ?
har nydligen gjort en framvagns inställning på volvon, och den drar åt vänster när ratten är rak...toe värderna var skitbra , ratten var rak vid inställning oxå... men den drar åt vänster som sagt, och det är inga glapp i framvagnen alls. nån som har nån aning om varför ?
Snedslitna däck?
nej, inte vad jag vet iaf, för som jag kom ihåg det så drog den nog inte åt vänster innan inställningen....
har nydligen gjort en framvagns inställning på volvon, och den drar åt vänster när ratten är rak...toe värderna var skitbra , ratten var rak vid inställning oxå... men den drar åt vänster som sagt, och det är inga glapp i framvagnen alls. nån som har nån aning om varför ?
Snedslitna däck?
nej, inte vad jag vet iaf, för som jag kom ihåg det så drog den nog inte åt vänster innan inställningen....
Om bilen inte drog åt vänster innan inställningen, tyder inte det på att hjulinställningen inte blev helt korrekt gjort? Ratten kan på nåt vänster fått sig en smäll så att den blivit sned. Lite långsökt kanske.
Kontrollmät. Kolla så att inte bromsarna ligger an också.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
De kan vara så att dina däck är dåliga och innan så stod de mer fel på tex vänster sidan än på höger och därför gick bilen rakt ..tex -0.40 toe på vänster och -0.20 på höger sida ..och nu när dom har nollat toe:n så är däcken fortfarande skit...testa å byt sida på däcken ..även om de är rotation så är de ju inte farlig å testa direkt ... och då märker du direkt om bilen går rakt eller börjar dra åt höger tex ...vet inte vad dom haft för instrument men har dom suttit riktigt och dom nollat toe:n så SKA bilen gå rakt...i typ 95 % av fallen så är däcken den avgörande faktorn