men luften "sugs" juh i ett motorrymme. (bakåt å lite upp beroende på form)
har du inte huv blire kanske inte lika hög fart på luften men det blir nog inte direkt varmare xD.
Overmann jag tror nog de tär illa nog om man kör på nån... så värst mkt kan inte hända. vissa brännsår,möjligen slisår av remmar. värst är UNDER bilen där man krossar & kan bli klämd mellan varm motor mm.
men luften "sugs" juh i ett motorrymme. (bakåt å lite upp beroende på form)
har du inte huv blire kanske inte lika hög fart på luften men det blir nog inte direkt varmare xD.
Overmann jag tror nog de tär illa nog om man kör på nån... så värst mkt kan inte hända. vissa brännsår,möjligen slisår av remmar. värst är UNDER bilen där man krossar & kan bli klämd mellan varm motor mm.
Vet folk som har slitit av sig fingrar efter att ha fastnat i remmar...
Kollade vad det står i SFRO bygghandbok:
Citat: "Normalt krävs motorhuv på bil. Dock kan viss ombyggda eller amatörbyggda fordon klara sig utan sådan om myndigheternas krav på i övrigt väl skyddat motorrum uppfylls. Då krävs att fläkt och drivremmar är väl inkapslade, samtlig eldragning väl skyddad för yttre åverkan samt att bränslerör i stål eller slang av stålarmerad typ används."
Mao. en del jobb... Garanterat kräver det reg. bes oxå...
Plockar du bort sidan på ett datorchassi kan kylningen bli sämre pga av förändrat luftflöde. Du får inte samma vinddrag som förflyttar bort den varma luften. Tror iofs inte riktigt det blir samma effekt med bortplockad huv då du har fartvind och inte fläktdriven vind från en eller ett par källor.
Att köra utan huv kan jag inte tänka mig att det skulle vara tillåtet. Mkt farligare ställen att råka hamna i för en fotgängare finns nog inte!
Ja, datorchassien brukar åka runt på gatorna i 110 Km/h. Det är lite skillnad på saker som rör sig när det gäller kylning.
moose46019 skrev:
äsch kör en liten kortare tur vad ska de göra. olovligt körning utan huv. eller vad. jag tvekar på att kylningen blir så bra vad händer i fall man tar bort avgassystemt jo trycket blir för högt och bilen går dåligt då. men testa
Detta var så dumt sagt att jag inte ens tänker kommentera.
Ta du några rundor utan huv, om polisen nu råkar stanna dig är det bara att säga sanningen, att huven är på lack och du behövde ta en provtur för att se så allt funkar. Dom kan ju inte på fullaste allvar tro att du vill åka runt utan huv.
Ta du några rundor utan huv, om polisen nu råkar stanna dig är det bara att säga sanningen, att huven är på lack och du behövde ta en provtur för att se så allt funkar. Dom kan ju inte på fullaste allvar tro att du vill åka runt utan huv.
Än så länge har du sagt det klokaste svaret .. Tror heller inte att dom ger dig böter .. Bara håll dig borta ifrån centrum/mitten av stan.. Bor du i ett villa kvarter, kör där inne .. Annars så kör inte så långt ifrån huset .. Det kommer med 99% gå bra .. Och hur stor är sannolikheten att du kommer att möta en polis ifall du bor lite utanför stan? .. men men .. Tänk inte, bara gör ;D
Vet folk som har slitit av sig fingrar efter att ha fastnat i remmar...
... visst kan fingrar mm skadas illa med en stor dos otur, MEN vid eventuell Person-kollison är det nog många resor värre hamna tex UNDER bilen. sannolikheten landa i motorymmet oavsett fart anser jag inte bara en smula,utan en rejäl smulhög osannolikt.
men men, bäst vi Tolkar SFRO precis som muslimer tolkar Koranen
Är väl bara och säga at du är på väg till lack för att hemta den, du har ingen annan bil, och för dyrt att hyra en stooor bil för att frakta huven i?! =P