2392
Sök

Hjälp med slutsteg !!

71 Inlägg
13 november 2005
Okey , men det är lite konstigt då att ALLA jag känner utom en person som haft mds har fått likström genom sina basar pga av mds.. är inte det lite märkligt när mds är så jävla bra?? tongue

30 Inlägg
13 november 2005
köp ett Crunch V-2800 2-kanals slutsteg från mds pris 2260kr  min polare har det till sinaKharma 12:or big_smile

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
Deejay_Alive skrev:
Okey , men det är lite konstigt då att ALLA jag känner utom en person som haft mds har fått likström genom sina basar pga av mds.. är inte det lite märkligt när mds är så jävla bra?? tongue

ja jo säkert, där ute på öarna är det inte många som kör annat än mds...
mds är i mina ögon inga höjdare då det finns bättre, men dom är helt klart godkända...

okey så det är godkänt att få likström genom sina basar?? hehe okey.. och vi ute på "öarna" ligger ganska mycket längre fram än er andra i utveckling tongue

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
likström?? ja jo, den är nog bra du.. nja, jag kan la säga att det är första gången jag hör detta fenomen. sen till er på öarna, ni ligger efter...
du kör ju själv med en anläggning i mds stil, lågbudget...

hehe ja det gör jag , glömde det.. basarna kostar ju bara 7000 spänn styck utan lådor tongue ja vi ligger jätte efter , tex vi var ju bara första kommunen i sverige som har 100% bredbandstäckning , så ja vi ligger ganska efter tongue och vad jag har kunnat se så står det tillochmed här i forumen om folk som fått likström till basarna av mds steg , så första gången du hört det?? ja du , då har du inte kollat ordentligt..

71 Inlägg
13 november 2005
dom kostar 7000kr/styck ja och det är ganska mycket för en pa 18.. sen så var vi först med 100% bredbandstäckning ja..

71 Inlägg
13 november 2005
yes , jag kollade precis och jag får en rcf låda med dubbel 18 tom för 10000kr MED LÅDA..

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
ja jo, ta den om rödluvan, jag känner folk på TTS som är generalagent för RCF, o det är lågklassen av rcf som ligger i den prisklassen..
min gode vän kör som sagt en anläggning hemma på över fem tusen watt RMS, han kan blåsa väggar med den, han kör inte med det till vardags, utan då kör han N.A.D saker kopplat..

yes och jag kan få jbl basar i högre klass än mina också för 20000 om jag vill men det är ganska onödigt då jag inte har användning av dom.. dessutom snackar jag momsfritt..

71 Inlägg
13 november 2005
och dessutom bor han i en industrilokal eller?? för han behöver ju ett 32 amp's 3fas uttag för det och det har man inte hemma..

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
ja för nåt bolag har du inte uppenbarligen, sen är inget monsfritt, jag äger fyra bolag själv, så jag vet vad moms är, du får alltid betala moms, jbl i PA?? hmm, det var länge sen...

ja det var jättelängesedan eftersom de flesta använder det vad jag vet.. jag har många kollegor i branshen och vad jag vet så använder de flesta av dom jbl element till något.. och jo det blir moms fritt.. först betalar jag momsen , sen får jag tillbaka den , är inte det momsfritt?? eller vad skulle du vilja kalla det??

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
kan vi inte lägga ned detta o hjälpoa stackarn med slutsteget istället. Vem bryr sig om en liten ö som har bredband föresten,även om ni nu var först.vilket jag betvivlar men kan vi komma längre från ämnet?. min pappa är starkare än din...nej,låt oss hitta tillbaka till stigen som vi började vandra på o undvika att gå brevid denna gång. tack för mig.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
ja momsfritt är det inte, för att du betalar moms trots allt, sen får du inte tilblaka den, du har la inte F-skatt? kollegor i branchen? hmm.. det är dags för dig att redogöra för vilka det är..
ja idag kör man ju en hel del andra märken, som sagt om du tidigare hade lyssnat på vår allsmäktiga moderator sharky härinne så kan ske du hade sluppit att göra bort dig i dessa inlägg?? jag vet vad jag kan o var jag står, som sagt det känns lite som att du är ute o seglar, för att folk härinne tävlar, har ljud som intresse, det finns en del som har vunnit mycket priser... och du? du har inte ens släppt skolan, du är ju bara barnet än så länge...

hehe jo jag har f.skatt ssedel och ja jag har en kompis tex , han är ljuduthyrare och jobbar mycket inne i göteborg och kungälv och äger numera en musikaffär..

71 Inlägg
13 november 2005
jag har aldrig påstådd att jbl är det bästa , jag sa att många jag känner använder ganska mycket..

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
nej jbl är inte det bästa, o dom som kör med det är dom som spelar på knattedisko eller gammeldansen... som dig!

hehe jasså?? okey.. då är jag underrättad om läget.. men vi som lever i verkligheten har en helt annan uppfattning..

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
vi som lever i verkligheten ja, jag o alla andra som tävlar, du däremot lever i nån sagovärld där du tror att du är kung över ljudvärlden..

du har fortfarande inte fattat hur det ligger till.. *suck* jaja.. dröm vidare

1 Inlägg
13 november 2005
bmw750 vet jag mycket väl vem det är, han är en grymt kompetent kille, tävlar, o har ett ljud i bilen som deejay alrdig skulle kunna åstakomma med nåt substitut...
Tänk sedan på att du får det du betalar för, dvs skit. Visst vissa gillar att åka runt med ljud som bara låter skit, lägg hellre ner mer pengar på ljud så det låter bra med, finns inger grymmare än en bil som både låter bra OCH Rent, som bmw750´s bil som exempel, bra drag o hel skön range i hela bilen, en njutning för örat att lyssna..

71 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
Deejay_Alive skrev:
bmw750 skrev:
vi som lever i verkligheten ja, jag o alla andra som tävlar, du däremot lever i nån sagovärld där du tror att du är kung över ljudvärlden..

du har fortfarande inte fattat hur det ligger till.. *suck* jaja.. dröm vidare

hur ligger det till då?? förklara för mig o alla andra är du snäll..

nej det kan väl du göra med ditt bilbatteri på 1100 ampere göra tongue

21 761 Inlägg
13 november 2005
Janken skrev:
kan vi inte lägga ned detta o hjälpoa stackarn med slutsteget istället. Vem bryr sig om en liten ö som har bredband föresten,även om ni nu var först.vilket jag betvivlar men kan vi komma längre från ämnet?. min pappa är starkare än din...nej,låt oss hitta tillbaka till stigen som vi började vandra på o undvika att gå brevid denna gång. tack för mig.

Instämmer, och mitt förslag på Gas:arna står fast.
Såg inga andra system i den prisklassen som det handlade om.

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2005
bmw750 skrev:
har jag sagt det?? NEJ, icke, aldrig... gör inga antaganden, utan rätta dig adekvat efter vad som sägs..

Instämmer i det. Men bmw750 det är ingen ide att argumentera på en 16/17 årig ljudproffessor. De kan ju allt så de behöver inte lära sig något mer. Strunta i honom bara så blir alla glada o nöjda. peace sells ,but who is buying?...
Senast redigerat av Janken (13 november 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

136 Inlägg
13 november 2005
mm, undra vem som betalar för dagisverksamheten... h0h0 smile

/johan

25 Inlägg
13 november 2005
Den digitala förstärkaren har en verkningsgrad på ca 80% om vi då leker med tanken 3000 w rms, som ni säkert redan vet så lyder Ohms lag P/U=I där P är effekten och U är inspänningen i steget och I är den konsumerade strömen från steget, (igentligen så skall Cos fi vara med i leken men efftersom vi inte har någon fast frekvens så kan vi inte räkna med den) 3000/12=250   alltså 250 Ampere sen hadde vi verkningsgraden också på 80 % alltså 250 * 1,2 = 300, det vill säga att det steget konsumerar 300 A kontinuerligt vid full drifft, ett normalt batteri är på ungefär 90 Ah det vill säga att det går att belasta med 90 A under en timme det skulle alltså räcka 90/300=0,3, det vill säga ungefär 20 minuters spel tid, en vanlig förstärkare däremot har ungefär 50% verkningsgrad alltså 250 * 1,5= 375, 90/375= 0,24, alltså ungefär 15 minuters speltid. det är iallfall vad den grundliga el läran säger, den effekt du tar ut på högtalara sidan skall även komma in på likspännings sidan, mina frågor till dig är hur mycket ström kan din generator leverera, vad heter steget /stegen som du använder dig av?

Sök