2495
Sök

Ipod nano har hängt sig!

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Köpte en Ipod Nano 8gb idag, rent impulsköp men var nöjd iaf... tills jag kom hem och skulle stoppa den i datorn (har windows). Den kommer upp som "ny enhet" å sen står det ny enhet hittades men den kanske inte fungerar korrekt. Blablabla.... startar om.. samma skit... laddar ner itunes... hänger sig sad

Så nu har Ipoden hängt sig i "usb läget". Den går ju inte att stänga av då det är inbyggt batteri och den kommer upp i datorerna (har testat flera) men den låser dem och är låst själv. Har läst internet manualen men det som står där funkar ej. Nått tipps eller e det bara gå till butiken (macoteket) å be dom fixa skiten... e nöjd innan den bugga sig roll

Aja, ska döda nått elektronsikt så jag inte e så sur längre.

Men tipps å trix uppskattas!

Jag vill ha en bil med klös i!

2 600 Inlägg
26 oktober 2007
verka konstigt gå tillbaka me den och säg att den hänger sig . ha ingen sj men me inbyggt batteri så kan jag tänka mig att det bli svårt att få den att funka som den ska tongue

gör som jag kör gubba racer=)

304 Inlägg
26 oktober 2007
Vänta tills batteriet tar slut? tongue

424 Inlägg
26 oktober 2007
Hänger den sig så finns det inte så mycket att göra. Prova håll nere både play och menyknappen samtidigt. Funkade på vissa modeller, vet inte hur det är med den nya. Annars är det bara att den får ligga tills batteriet tar slut. Så kommer den funka sen. Efter en uppladdning.

Har du provat att koppla in den i ett annat USB-uttag? Inte säkert att uttagen på framsidan ger tillräckligt mycket ström nämligen! Så plugga in den i ett uttag på baksidan!

Annars gäller ju bara att installera mjukvaran och sedan ska den funkar utan problem. Om du får det att funka så se om det finns någon nyare mjukvara till den (syns i iTunes).

Lycka till!
Senast redigerat av C70 (26 oktober 2007)

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Haha, jo har tänkt på att vänta på att batteriet ska ta slut... men lär ju ta ett tag då neutral

Har kollat mjukvaran å det stod att det var den senaste. Har testat med både front och bak usbportar men ingen skillnad. Har testat hålla in diverse knappar samtidigt men inge skillnad, Apple har ju ttydligen ett "hemligt" komando men det fungerade inte heller (lås-låsupp och sen mitten i mer än 6 sekunder)

Hmm.... fan va surt liksom

preem pump
836 Inlägg
26 oktober 2007
du kan göra en så kallad varmstart på den
vet dockinte hur det går till
men jag vet at dom vet hur man gör det på expert till exempel.

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

preem pump
836 Inlägg
26 oktober 2007
Muz skrev:
R.i.p :p

????

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
mannen666666 skrev:

Aha.... vore bra om nån visste hur man gjorde en sånn. Visst kan ju vänta tills imorrn, men är så ivrig tongue Sen är det så surt att jag har ju inte änns lyssnat/kollat på nått ännu... bara spelat spel på den big_smile

preem pump
836 Inlägg
26 oktober 2007
kattn skrev:
mannen666666 skrev:

Aha.... vore bra om nån visste hur man gjorde en sånn. Visst kan ju vänta tills imorrn, men är så ivrig tongue Sen är det så surt att jag har ju inte änns lyssnat/kollat på nått ännu... bara spelat spel på den big_smile

har skickat ett mess med frågan till en som har haft liknande problem
återkommer med svar

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Tack tack smile Väntar med spänning big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
26 oktober 2007
Nano är det en hdd spelar isf borde det finnas en liten resetknapp man kan trycka in (med en penna)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Servicetekninker
70 Inlägg
26 oktober 2007
Tryck ner mittenknappen och play/pause knappen tilsammans tills den slocknar och äpplet kommer fram, då har du resettat den.

_b

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Finns ingen resetknapp och play/pause + mitten fungerade inte hmm

385 Inlägg
26 oktober 2007
kör hold knappen fram och tillbaka en gång och sedan håller du in mittknappen samt play knappen så har du en restartad nano big_smile
Senast redigerat av nimoz (26 oktober 2007)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
26 oktober 2007
Prova håll inne play/pause + mitten lääänge. Alltså nån halvminut. Eller bara mitten kan funka också. Min ipod brukar bugga sig så ibland, dock på så vis att det inte går att starta den. Då funkar det där.
Fast iofs så sitter ju jag o lirar min ipod med rockbox istället för det vanliga inbyggda. Är lite speciellare då...

Whine whine!

Servicetekninker
70 Inlägg
26 oktober 2007
Det ska fungera, det tar dock ett par sekunder (20-30) tills det händer nåt..   Tålamod. smile

_b

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Kan beskriva skärmen en gång: Uppe i hörnet är låset på fast det är av på maskinen, batteriet är mindre än hälften. Det är en orangecirkel i mitten med usbsladden i, och under en text Ansluten Mata ut innan du kopplar från.

Har testat allt det ni har skrivit men inget funkar... testat i mer än 1 minut med knapparna sad

2 751 Inlägg
26 oktober 2007
Menu+Mitten i 5 sekunder

Who Djaa bless no man curse

130 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
n0b0dy_ skrev:
Menu+Mitten i 5 sekunder

TACK!!!! big_smile

Det funkade faktist, hade tydligen inte testat detta tongue