jag har problem med att få de dära djupa basen inne i coupen hur ska jag göra och vad ska jag ha för prylar?? helst ett ekonomi bygge som låter bra :-)
it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!!
Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!?
han ville ha djup bas då är 8" or inget alternativ... inte i en billig klass iaf, som han ville hålla sig i. köp 1 eller 2 billiga 12" basar och lägg pengar på steg/stereo så har du bas sen, du kan ju ställa in på steget också hur basen ska slå.. 10" tycker jag personligen låter bättre.. till musik.
han ville ha djup bas då är 8" or inget alternativ... inte i en billig klass iaf, som han ville hålla sig i. köp 1 eller 2 billiga 12" basar och lägg pengar på steg/stereo så har du bas sen, du kan ju ställa in på steget också hur basen ska slå.. 10" tycker jag personligen låter bättre.. till musik.
lycka till, Olz.
måste hålla med där lite.. själv spelar jag med 2st 12" jblor gt .. funkar bra det med. fast lite väl mycket bas i en golf .. blir som en baslåda i en låda
Skit i 6x9 högtalare. Vet inte vad du klassar som billigt men köp två Focal polyglass 13" som lovar jag dig att du har kräm! Att sedan få in trycket från bagate till kupen e ju inte helt fel heller...
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------ Volvo S40
Gör som i Pimp My Ride, sätt en Jackhammer i baksätet... Då ska du veta! Då har du bas, kanske lite orealistiskt för egen plånbok men tanken som räknas
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
En bandpasslåda är det bästa i 740 skulle jag tro, men frågan är hur mycket tid/pengar du vill lägga ner på det hela. Det är lite svår att veta på vilken nivå man skall ligga när man skall rekommenderar saker:-)
Du saknar djupbas nu säger du, vad har du för grejjer idag?
jag har problem med att få de dära djupa basen inne i coupen hur ska jag göra och vad ska jag ha för prylar?? helst ett ekonomi bygge som låter bra :-)
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
12" baser låter som ett bra alternativ.. och är ja inte helt ute å cykla så ska du hittar 2 12" baser som spelar bra i en portat låda så vänder du på lådan inmot bilen så basarna är inmot baksätet p basportet*baslöret* är i lukan som du har mellan sätena... sen kan du ev porta hatthyllan me om de behövs.. inte säkert.. du får prova dej fram..
HÅller med dom flesta här, skaffa en skaplig baslåda med 2x 12" eller 2x10" var noga med att välja rätt kablar, där anser jag att det är värt att lägga några extra kronor för att komma upp i kvalite´. Skippa ekonomistilen om du kan det, känt märke & prylar = oftast bättre grejor ( egen erfarenhet ), Annat tips är att fälla baksäterna & ställa lådan på dom, så hade jag ett tag, fick bra tryck fram då..
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:. :: AUDI :: .:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
när jag hade en 740 så hade jag 2*10" i skuffen å sen borrade jag bara upp hål i hatthyllan och drog ner basreflexrör ner i skuffen. det fungerade klockrent
köp 1 10" lr 12" långslagig bas o sen ett passande steg till... sj har ja en mds fanatic 10"are o den e de ganska bra djupbas i... men ja laddar på med 1200W oxå då ...
köp 1 10" lr 12" långslagig bas o sen ett passande steg till... sj har ja en mds fanatic 10"are o den e de ganska bra djupbas i... men ja laddar på med 1200W oxå då ...
det verkar som ingen här inne vet vad dom sysslar med?? är det någon som vet vad som krävs för att lämna 1200watt?? jag kan ju säga att det är ganska mycket mer än ett litet futtigt bilbatteri.. när det dessutom är 12 volt så behövs ännu mera ström så en 65 Amp räcker inte länge..
och ja , i en 740 skulle jag nog sätta 2 stycken 10:or där bak med elementen mot sätet och sen ha ett par hyffsade sexnior i hatthyllan.. det har jag testat och det funkade prima
när jag hade en 740 så hade jag 2*10" i skuffen å sen borrade jag bara upp hål i hatthyllan och drog ner basreflexrör ner i skuffen. det fungerade klockrent
den här killen har koll, gjorde likadant i en av mina förra 240´s, det vart snuskig bra tryck, Lådan var även lutad i samma gradantall som baksidan av rygstödet och intryckt nästan emot det, samt att på baksidan så hade jag en skiva så det slöt tätt, dvs inget ljud kom ut i bagage utrymmet utan det tog vägen genom ryggstödet och upp genom basportarna.