Vad har du tänkt behandla det med? Borde själv också behandla min lätt-mc:s aluminiumljuddämpare med något. Vax fungerade inte i på den, ytrost efter sommarn fast jag tvättade och torkade den noga efter varje körning...
Tänkte vaxa...
Ett avgasrör, eller en ljuddämpare kommer ju mycket mer i kontakt med smuts och så.
Vet hur det var på moppen min när man körde på grusvägar och när det var blött och så, avgasröret hängde nära marken, var krom och även om jag polerade upp den efter varje körning i princip så började den rosta. Det går inte att komma ifrån!
Saker jag har under motorn utsätts inte på samma sätt, så jag tror att de ska gå bra.
Ljuddämpare blir nog för varma så att vaxet försvinner. Du kan ju alltid klarlacka grejjerna.
Joo, de vet jag.. Men typ ventilkåpan och så, den blir ju inte så varm, inte generatorn heller, så de ska nog lösa sig.
Om vi tänker såhär då: Jag har nu vaxat grejerna, kört med bilen ett tag, och ser att de börjar försvinna, ja då får man hitta en annan lösning då, alternativt lacka den... Men jag är inte så mycket för att klarlacka eftersom de "mattar" ner ytan, och om det blir en repa i lacken så måste man ta bort allt, och göra om. Klarlack är jobbigt att ta bort!
Vad har du tänkt behandla det med? Borde själv också behandla min lätt-mc:s aluminiumljuddämpare med något. Vax fungerade inte i på den, ytrost efter sommarn fast jag tvättade och torkade den noga efter varje körning...
Enda problemet är väl att aluminium inte rostar det oxiderar så om ljuddämparn börjat rosta så är den inte i aluminium
Enda problemet är väl att aluminium inte rostar det oxiderar så om ljuddämparn börjat rosta så är den inte i aluminium
kul att du lägger ner tid hade varit häftigt och se folks min när du öppnar huven när man ser ditt bling bling motor inte särskilt många som har en sån motor på en gammal sierra
kul att du lägger ner tid hade varit häftigt och se folks min när du öppnar huven när man ser ditt bling bling motor inte särskilt många som har en sån motor på en gammal sierra
Tack ska du ha, tack så jättemycket! Haha, de har ja också funderat på, därför ja gör de litegrann, för att se reaktionerna sen. Nää, de är ju inte de, men nån måste ju va den första... Tack återigen!