3369
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

1 997 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Acke88 skrev:
Vad har du tänkt behandla det med? Borde själv också behandla min lätt-mc:s aluminiumljuddämpare med något. Vax fungerade inte i på den, ytrost efter sommarn fast jag tvättade och torkade den noga efter varje körning...

Tänkte vaxa...

Ett avgasrör, eller en ljuddämpare kommer ju mycket mer i kontakt med smuts och så.

Vet hur det var på moppen min när man körde på grusvägar och när det var blött och så, avgasröret hängde nära marken, var krom och även om jag polerade upp den efter varje körning i princip så började den rosta. Det går inte att komma ifrån!

Saker jag har under motorn utsätts inte på samma sätt, så jag tror att de ska gå bra. smile

1 703 Inlägg
15 december 2007
Ljuddämpare blir nog för varma så att vaxet försvinner. Du kan ju alltid klarlacka grejjerna.

1 997 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
henkebenke skrev:
Ljuddämpare blir nog för varma så att vaxet försvinner. Du kan ju alltid klarlacka grejjerna.

Joo, de vet jag..
Men typ ventilkåpan och så, den blir ju inte så varm, inte generatorn heller, så de ska nog lösa sig.

Om vi tänker såhär då: Jag har nu vaxat grejerna, kört med bilen ett tag, och ser att de börjar försvinna, ja då får man hitta en annan lösning då, alternativt lacka den...
Men jag är inte så mycket för att klarlacka eftersom de "mattar" ner ytan, och om det blir en repa i lacken så måste man ta bort allt, och göra om. Klarlack är jobbigt att ta bort!

Jag tror på vaxning... smile

Svartrök Performance
40 Inlägg
15 december 2007
Acke88 skrev:
Vad har du tänkt behandla det med? Borde själv också behandla min lätt-mc:s aluminiumljuddämpare med något. Vax fungerade inte i på den, ytrost efter sommarn fast jag tvättade och torkade den noga efter varje körning...

Enda problemet är väl att aluminium inte rostar det oxiderar så om ljuddämparn börjat rosta så är den inte i aluminium

1 997 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
Grane_Dieselpower skrev:
Acke88 skrev:

Enda problemet är väl att aluminium inte rostar det oxiderar så om ljuddämparn börjat rosta så är den inte i aluminium

Jo, de är väl så.. tongue

1 997 Inlägg
16 december 2007
Trådstartare
I see you, Hehe! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/209666_t3403q.jpg
Mitt öga. big_smile

Nä nu äre dags att lägga sig... smile

Svartrök Performance
40 Inlägg
16 december 2007
hehe smile " Noterar klockslag 05:00:18 "

26 Inlägg
16 december 2007
kul att du lägger ner tid hade varit häftigt och se folks min när du öppnar huven när man ser ditt bling bling motor
inte särskilt många som har en sån motor på en gammal sierra
Senast redigerat av maki89 (16 december 2007)

Bilplåtslagare
324 Inlägg
16 december 2007
Imponerande hur mkt tid/ork du pallar lägga ner. Bra bra! Rolig projekttråd, mycket bilder uppskattas. Mvh//Erik

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Grane_Dieselpower skrev:
hehe smile " Noterar klockslag 05:00:18 "

Haha, precis. xD

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
maki89 skrev:
kul att du lägger ner tid hade varit häftigt och se folks min när du öppnar huven när man ser ditt bling bling motor
inte särskilt många som har en sån motor på en gammal sierra

Tack ska du ha, tack så jättemycket! big_smile
Haha, de har ja också funderat på, därför ja gör de litegrann, för att se reaktionerna sen. wink
Nää, de är ju inte de, men nån måste ju va den första... smile
Tack återigen!

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
FordEsci skrev:
Imponerande hur mkt tid/ork du pallar lägga ner. Bra bra! Rolig projekttråd, mycket bilder uppskattas. Mvh//Erik

Tack, de va snällt! smile
Kul att du gillar den!
Försöker uppdatera när de händer nåt...
Tack igen! big_smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 december 2007
det va ett tagsen jag kikade in här och du har ju inte legat på latsidan.. inte denna gång heller.. tonguetongue keep up the good work

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
det va ett tagsen jag kikade in här och du har ju inte legat på latsidan.. inte denna gång heller.. tonguetongue keep up the good work

Jasså?
Själv tycker ja de går alldeles för sakta hmm , haha. De kanske inte går så sakta som jag tror ändå? lol

aja, Tack så mycket iallafall! smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 december 2007
Jämför ditt projekt med mitt så går det jävligt snabbt framåt..wink

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
Jämför ditt projekt med mitt så går det jävligt snabbt framåt..wink

Om man ser det så, så... big_smile
Hehe, men tack ska du ha! smile

kevlar_soul
17 december 2007
Jonte skriv till mig på MSN om du har möjlighet! Det gäller tavlorna wink

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Jonte skriv till mig på MSN om du har möjlighet! Det gäller tavlorna wink

Nu! Hehe. big_smile

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
Är det någon som vill ha en uppdatering ikväll?
Tänkte slänga upp en lite senare! big_smile

Bilplåtslagare
324 Inlägg
17 december 2007
Galad8 skrev:
Är det någon som vill ha en uppdatering ikväll?
Tänkte slänga upp en lite senare! big_smile

Du kunde hellre frågat om det inte fanns någon! Klart vi vill se, upp med det nu:D Mvh//Erik
Senast redigerat av FordEsci (17 december 2007)

Sök