Uppdatering! Håller fortfarande på hinna ikapp tiden, så nu kommer en uppdatering, efter begäran.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
När jag köpte bilen så var bilens vänstra framlykta sprucken i glaset och reflektorn var rostig. Glasen var även ganska blästrade efter all småsten och så. Sen, så hade jag ju tonat lysena, så jag behövde ett par extra otonade baklysen, till besiktingen... Då träffa jag en väldigt trevlig kille här på garaget.
pzykko Tack för baklysen, framlyktor, och även ett mätarhus som jag fick inpå köpet! Tack tack!
Här är en bild på lysena.Måste säga att jag blev positivt överraskad när jag fick hem allt, såg jättebra ut! Framlyktorna var hur fräscha som helst nästan, och baklysena var väl sådär, men de är ju ändå bara besiktningslysen, så de var inga problem. Om du ser de här så ska du ha tack än en gång!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolla på hållaren till Tändspolen, en typisk "smågrej" som höjer utseendet lite under huven. Slipade väl och polerade på den några timmar totalt. Såg så tråkigt ut me en rostbit... Men de blev ju hyfsat iallafall. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade sett en bild på en Xr4i som hade polerade ventilkåpor, tyckte de såg bättre ut än lackat, Jag hade ju slipat på insuget före så jag visste att de skulle ta tid, även om de inte är gjutjärn... Plockade lös den å börja putsa.
Ventilkåpan, ser jättekul ut eller hur?Först bort me alla slangar, gick lite fortare nu än första gången då ja visste ungefär vilka som skulle bort. Tog bort insuget för att komma åt kåpan.Efter mycke racklande och elände så fick jag lös den, Ser inte så kul ut eller? Ventilerna och den delen såg då bra ut. Täckte även över det med papper för att de inte skulle komma dit en massa damm å smuts. *Mmmm, dooonuts* "Dreggel". Som Homer i The simpsons brukar säga. Men allvarligt, den va inte så fräsch Tog bort den värsta skiten, och de såg ju redan mycke bättre ut. Fortfarande lika tomt där bak, behöver lite omsorg. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Då vare dags för operation "ventilkåpa"! Som jag sa tidigare så hade jag tänkt slipa och polera upp den. Tog bort färgen me en lite grövre "borste" och en typ, stålborste på trissa. Ni kommer förstå när jag lägger upp bilder på dem. Hoppas jag...
Redo för operation! Här har vi då den lite grövre trissan. Använde den till plana ytor och så, där de var lätt att komma åt. Den rev bort färgen bättre än "stålborsten"...Sen så har vi stålborstetrissan här. Använde den till konstiga vinklar och trånga utrymmen. Då börjar vi. Började lite försiktigt för att se hur de blev, såg redan fränt ut ju! Hade nu tagit bort det som gick me den grövre trissan. Man kan se att det är kvar lite färg om man kikar lite. Sen efter en stund så blev jag även klar med stålborstetrissan. Fick trycka mycket hårdare med den för att få bort färgen. menmen. En till bild, Ser ju halvblankt ut här, men väldigt mycke jobb kvar. Nu var det enkla klart. Och det jobbiga väntade. Handslipningen... haha, Ser ut lite som borstat stål... La ventilkåpan på sidan ett tag för jag visste vad som väntade mig, haha.
Sen blev det då
Augusti Vi börjar närma oss nutid...
Kommer nu lägga upp några bilder på ögonlocken. Fogskummet, när det blev klart och så. Bilder när jag börjat på plastningen kommer förmodligen i nästa uppdatering!
Som ni kan se så har jag här blivit klar även med det andra ögonlocket. I Byggskums väg iallafall. La en framlykta på marken, och grillen ovanpå för att se hur det skulle se ut ungefär...
Här var jag ganska glad. haha Fin fint. Tänk på att de blir större när glasfibern kommer på också...Tycks? Jaa gott folk. Det var väl allt jag hade för den härr uppdateringen, hoppas ni uppskattar den. Hare bra så länge!