4037
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Jävlar vad blankt!!!!! yikes

Fronten blir vass o arg när den e klar;)

Keep it up!
// Fredrik

Pirat
426 Inlägg
11 mars 2008
Fasiken vad fin finish det blir! big_smile Men du dammet var inget att komma med wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
11 mars 2008
Skitfint polerat, vissa grejer kunde fått sig lite grovare slipning, men är nog mest kameran som tar upp ojämnheter. Och framdelen blir riktigt bra, och som olzzon sa, det var ju inge damm alls wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Jävlar vad blankt!!!!! yikes

Fronten blir vass o arg när den e klar;)

Keep it up!
// Fredrik

Tackar och bockar! big_smile

Precis! wink

Olzzon skrev:
Fasiken vad fin finish det blir! big_smile Men du dammet var inget att komma med wink

Tack så mycket, de gläder mig att läsa. smile Hehe, damm är damm. Nä de var inte så mycke. tongue

Mäki skrev:
Skitfint polerat, vissa grejer kunde fått sig lite grovare slipning, men är nog mest kameran som tar upp ojämnheter. Och framdelen blir riktigt bra, och som olzzon sa, det var ju inge damm alls wink

Tack, tack! big_smile
Håller med dig lite där, men de är grymt svårt att få det helt perfekt... Joo, den tar på nåt mysko vis upp en del ojämnheter som du säger... Tack igen, kul att du tycker det! smile

Tack grabbar för kommentarerna! De värmer! smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 mars 2008
det blir ju jävligt bra.. att du orkar big_smile... vad blir det hr näst nudå?? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

196 Inlägg
11 mars 2008
blir ju för bra det där. varjegång man ska fixa nåt sen i motorrummet så ser man nån ful jävel glo tillbaka när man kikar ner wink därför jag lackar smile

Blir riktigt bra fattar verkligen inte hur du orkar smile

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

1 997 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
det blir ju jävligt bra.. att du orkar big_smile... vad blir det hr näst nudå?? smile

Tack så mycket ska du ha! big_smile

TÄnkte att de skulle bli lite varmare ute så man fick göra klart ögonlocken, sen vill jag göra klart all polering, generatorn och andra ventilkåpan... Får lägga ner lite tid där, så de blir bortstökat. tongue

Sen äre nog avgassystem, xenonljusen å allt annat mysigt. smile

pzykko skrev:
blir ju för bra det där. varjegång man ska fixa nåt sen i motorrummet så ser man nån ful jävel glo tillbaka när man kikar ner wink därför jag lackar smile

Blir riktigt bra fattar verkligen inte hur du orkar smile

Tackar å bugar. big_smile Hehehe, de är nog lugnt. lol Därför man får ha cool när man öppnar. lol

Tack, de var snällt! Vet inte själv hur jag orkar, menmen.. Har ju inte gjort nåt på länge nu så nu är man sugen!

4 506 Inlägg
12 mars 2008
Det var lika fint som vanligt här ja!

Kan du andas kan du dö.

325 Inlägg
12 mars 2008
ser bra ut galad smile när får man börja skicka grejjer åt dej på polering ?! wink

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 mars 2008
Fint och blankt, precis som det ska vara, Kommit en bit på fronten.

Lev livet, det kan ta slut fort

vectra--power
12 mars 2008
De va på tiden att en update kom in i denna tråd wink. Ser jäkligt bra ut! Se till att få montera allt nu så man får sig en helhetsbild över motorummet big_smile. Och igen, det ser skitbra ut! big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 mars 2008
Jävligt blankt och fint du big_smile
Kommer bli jävligt bra detta!
Ögonlocketn blir ju skitbra med big_smile
Keep it up!

mvh kim

312 Inlägg
12 mars 2008
Blir ju asbra, diggar fronten som fan big_smile
Senast redigerat av Henke_hinken (12 mars 2008)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
12 mars 2008
Ja en sak är säker tongue du är sjukligt bra på att polera iaf:D det blir riktigt fint, din bil lär man ju kunna spegla sig i när den är klar smile

även ögonlocken ser ut att bli riktigt bra smile

grymt jobbat

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

1 997 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Ååh, tack grabbar för alla kommentarer! Jag blir jätteglad! smile

Elmer: När helst du vill... wink

vectra--power: Håller med dig, har varit lite dålig på sistone, men det har ju sina orsaker... hmm Tack ska du ha! Tänkte montera allt på samma gång.. Så att så är det. smile

HPaddict: Ojdå, de tackar vi för! big_smile Mjaa, de får vi se om... wink Tack så mycket, ska fortsätta... tongue
Senast redigerat av Galad8 (13 mars 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 mars 2008
Galad8 skrev:
_Glenne_ skrev:

TÄnkte att de skulle bli lite varmare ute så man fick göra klart ögonlocken, sen vill jag göra klart all polering, generatorn och andra ventilkåpan... Får lägga ner lite tid där, så de blir bortstökat. tongue

hehe okej, låter nice smile

jag ska ju upp till skeå nånting framöver här och ta en supar helg med b0nd3n är det tänkt, då kan ju du polera under min huv också medans jag dricker bira? wink hahahahahaha tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 997 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Galad8 skrev:
_Glenne_ skrev:

hehe okej, låter nice smile

jag ska ju upp till skeå nånting framöver här och ta en supar helg med b0nd3n är det tänkt, då kan ju du polera under min huv också medans jag dricker bira? wink hahahahahaha tongue

Jepp, de gör ju de. big_smile

Jasså, de lät som om man kunde få hänga med då på ett hörn? tongue
Hehe, de får vi se om. wink

1 752 Inlägg
13 mars 2008
Nu kan du väll knappast ha nått mer kvar o puttsa på eller!?tongue Sjukt bra blir det iaf!wink o ögonlocken (eller vad man ska säga:P) kommer bli feting grymt det med!big_smile

//Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 997 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Nu kan du väll knappast ha nått mer kvar o puttsa på eller!?tongue Sjukt bra blir det iaf!wink o ögonlocken (eller vad man ska säga:P) kommer bli feting grymt det med!big_smile

//Kalle

Jodå minsann, ska visa dig i uppdateringen som kommer snart, att de är lite kvar minsann... smile

Bara å vänta å se! big_smile

1 997 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Hej alla glada! big_smile

Har tänkte att jag kunde börja med generatorn, eller ja... Börja å börja... Börja med handslipningen iallafall, så det blir bortstökat nångång. smile

Har ju kvar att polera, Andra ventilkåpan, generatorn, staget till generatorn och luftfilterkåpan... Så lite är de ju. smile Hann inte så mycket men, har tagit bort alla djupa spår och ojämna ytan som blev av rondellen. Tog tid! Menmen, nu är det handslipat med P80, så nu äre "bara" att nöta på. big_smile

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279692_kwv3ho.jpg
Sådär såg de alltså ut när jag började... smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279694_hlqcv0.jpg
Som synes så var ytan int så bra... hmm

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279697_ufeo1y.jpg
Blev slipat endel med den "Oscillerande maskinen", med P80. För att få bort alla repor. Sen så tog jag och började handslipa... Alla kanter är ju borta, så de blir enklare att slipa och snyggare också tycker jag. smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279700_5yupcs.jpg
Här vare hanslipat med P80. smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279701_zyuxqm.jpg
Då var de påbörjat iallafall... smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/279703_cgeyz7.jpg
Mer än så hann jag inte för det tog så grymt mycket tid, menmen. Bra blir det iallafall... big_smile

Sådärja.
Blir väl till att fortsätta imorgon då, så man får bort lite slipning...
Kommentera gärna som vanligt. big_smile
Senast redigerat av Galad8 (13 mars 2008)

Sök