5-10000:-, ok. Då kan du glömma en turbokonvertering.
1: Elfläkt
2: Försök hitta nån som säljer chip till 16V.
3: Höj kompet (plana toppen). Motorn är i orginal tänkt för att funka på 91oktan. Kolla med tex Trendab vad dom säger.
4: Klipp remmen till balansaxlarna
5: Höja tändningen 3 grader genom att byta plats på stiften i kontakten till vevaxelgivaren.
6: Matchporta så att alla kanaler i toppen matchar insug och grenrör perfekt.
Har du sedan pengar kvar så kan nytt avgas med fullflödeskat vara värt att tänka på.
Lägg inte pengar på att byta ut orginal luftfilterbox mot öppet filter. Öppna istället upp luftfilterboxen i botten. (plocka ur den så ser man ).
Mvh
Göran
P.S Min motor är en B234, inte en B204, och komplett motor med turbo , sprut, mappning och kringutrustning såsom intercooler etc kostade runt 140.000 kr.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI