2308
Sök

Billjudsbygge... (Nybörjare)

15 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Hej har nu köpt mej en Golf 3 -92 å tänkte höra om detta blir bra...Har inga jätte krav men vill inte att de ska låta skit så...

Detta hade ja tänkt...

HU: Jvc, 4x50w cd, mp3, 2kanals lågnivå....

Högtalare: 4 st jbl 6,5" (Framdörrarna och hatthyllan)

Bas: Rockford Fosgate P1s4 12"

Slutsteg: Rockford Fosgate Punch 450W, 4x110W RMS 2ohm, 4x60W RMS 4ohm.
Tänkte då brygga 2 kanaler till basen och 2 kanaler till framsystemet....

Men tror ni slutsteget är för klent? Har ni något bättre förslag, helst för mindre än 3500kr...

2 123 Inlägg
22 november 2007
simon_17 skrev:
Hej har nu köpt mej en Golf 3 -92 å tänkte höra om detta blir bra...Har inga jätte krav men vill inte att de ska låta skit så...

Detta hade ja tänkt...

Men tror ni slutsteget är för klent? Har ni något bättre förslag, helst för mindre än 3500kr...

Köp då hellre 2x JBL GTO 75.4 slutsteg på nardik. Dom 2 går loss på 3400kr och lämnar likvärdig spec som rockford enligt pappret.
Det är nog dom stegen man får mest effekt för pengarna just nu.
MVH Fredrik

15 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
ok ska ta en titt...

Solfilmsmontör
947 Inlägg
22 november 2007
Varför inte ett sinus live steg till basen? http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=257

Skulle du sen villja ha mer bastryck så kommer du inte behöva byta slutsteg i första hand. Sen om du ska ha ett steg till dina högtalare inne i bilen kan jag rekommendera DLS classic series CA41.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

15 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
skulle helst vilja ha 1 slutsteg...

Och sen hur mycket effekt ska slutsteget vara på ungefär??(basen är på max 300w)
Vad händer om de e för mycket/lite effekt???
Senast redigerat av simon_17 (22 november 2007)

82 Inlägg
22 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
simon_17 skrev:

Detta hade ja tänkt...

Köp då hellre 2x JBL GTO 75.4 slutsteg på nardik. Dom 2 går loss på 3400kr och lämnar likvärdig spec som rockford enligt pappret.
MVH Fredrik

Det är oftast när man får mycket effekt för pengarna man ska börja kolla om det är vettigt steg. Hellre för låg spec än för hög förutsatt att det är riktiga prylar.

15 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
mm såg lite väl billigt de där steget...

2 123 Inlägg
22 november 2007
Berra_ skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
simon_17 skrev:

Detta hade ja tänkt...

MVH Fredrik

Det är oftast när man får mycket effekt för pengarna man ska börja kolla om det är vettigt steg. Hellre för låg spec än för hög förutsatt att det är riktiga prylar.

Stegen kostar 3000kr i vanliga fall och det är rea eftersom det är en utgående produkt.
Jag har pratat med en kille från Usa som mätt upp flera Jbl steg eftersom han som jag älskar dom och dom är ofta underspecade. Dessutom har jag provat dom stegen själv och har 2st brevid mig som ska in i mitt nya bygge så jag talar av erfarenhet : )

82 Inlägg
22 november 2007
Menade inte att JBL gör dåliga steg! Utan menade mer i regel då man kan få tusentals watt för en liten peng. JBL och Rockford gör båda riktigt bra steg.

40 Inlägg
22 november 2007
kan ge er en invändning ang  SINUS live steget.. jag älskar steget.   körde det steget på  min "Kicker CVX comp 15"  ( den för  4500kr,  1100wrms osv)   och den drev det utan tvekan som "fan" körde gain på ett kvarts varv ifrån botten.   ingen bassboost.   

har även kört det på 2st KICKER L7 15"   endast ett sådant Sl-a1500  de spelade  143db  med orinal fronsystem  och  rikigt  ruttna/smala strömkablar.   utan kondensator och extra batteri.   i en saab 9000.

det är ett rikigt bra steg . Utan att tveka prisvärt.

// David

med lem
1 925 Inlägg
23 november 2007
David_A skrev:
k

har även kört det på 2st KICKER L7 15"   endast ett sådant Sl-a1500  de spelade  143db  med orinal fronsystem  och  rikigt  ruttna/smala strömkablar.   utan kondensator och extra batteri.   i en saab 9000.

det är ett rikigt bra steg . Utan att tveka prisvärt.

// David

det där låter som min bil big_smile haha har spelat prcis samma o i samma bil, samma prylar, sammasteg o basar o så med tongue orginal frontar o 6'9or

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök