3123
Sök

Upplysning!

343 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
Ringde på en kadett gsi som lät rätt OK. Enligt ägaren var den skattad och besiktad och motor och låda gick bra. Jag bor 45mil från han, det sa jag även till han. Jag tänkte innan jag for att det spelar ingen roll om det är lite fix på den. När jag kom dit så skulle han köra den en bit så vi kunde kolla på den. K meddelade då att han tyvär hade fått en lite skråma på en fälg. Därför hade han monterat andra fälgar fram. Tänkte inte så mycke mer på det. Seden när vi började rulla iväg från parkeringen så kör han i hög fart över en trotoarkant utan att bromsa någonting. Då började jag fundera vad det var för typ som försökte sälja den. Sedan körde i bara några meter till så kom vi till ett annat gupp.. Där kör han i hög hastighet så bakkjolen tar.
När vi sedan kom mot ett rödljus så skulle han visa vad bilen går för.. en stor stadsjeep stod bredvid. Normalt borde kadetten köra ifrån den om motor och låda är OK. Jeepen kör utan problem ifrån oss. Kunde knappt hålla mig från skratt..Sedan när vi kom fram till där han bor så kom BOMBEN. Han visar fälgen som det var en liten skråma på. Till min förvåning så var en fjärdedel från fälgen helt borta. =P  Jag funderade vad jag skulle kunna tänka mig att betala för den här skithögen..tänkte först 10 000kr...men sedan tänkte jag att jag inte alls skulle vilja ha den bilen, hur lågt priset än är.
Utöver det jag skrivit ovan så var bilen besiktad som ägaren sagt. Men den hade inte gått igenom.Det var typ 8 saker bilprovningen hade märkt på..undra om han trode att jag inte skulle se det..förstår inte hur man har mage att lura folk då dom ska åka en sådan bit för att titta på den.

Så jag fick snällt sätta mig på bussen och åka hela vägen hem utan bil ...tur som det var så fick jag nys om en volvo 850glt som jag köpte.

Bilen finns ännu på blocket..

http://www.blocket.se/view/6563885.htm? … amp;city=0

343 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
Ursäkta mina felstavningar och dylikt..Satt på jobbet när jag skrev det..Är juh kille så jag kan inte göra flera saker på samma gång.. =P

21 761 Inlägg
14 november 2005
Haha, det var en bra historia. Har du kollat om han hade rymt från någon anstalt? hehe

343 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
hehehh, det är inte omöjligt.. jag vart rätt sur.

Åkte tåg i 4timmar sedan fick jag vänta 3timmar mitt i natten på bussen som skulle gå mot sundsvall. Fick sitta i buss 3timmar innan jag var framme.
Väl framme i sundsvall vid 10:00 så fick jag vänta till han skulle sluta jobbet. (16:00) Så man vart rätt sur då han ljugit om massa.

Men jag fick mig iaf ett gott skratt.

130 Inlägg
14 november 2005
RedLight skrev:
Men jag fick mig iaf ett gott skratt.

Kul att du tar det med en klackspark, det hade INTE jag gjort wink

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
14 november 2005
Hur kan man åka så långt för en bil i den prisklassen?

764 Inlägg
14 november 2005
Jag hade blivit så galen på den snubben kan jag säga.....

TeQuilla

671 Inlägg
14 november 2005
Det där hade varit fantastiskt roligt att filma med dold kamera.

343 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Markus_C skrev:
Hur kan man åka så långt för en bil i den prisklassen?

Bor man här uppe i norr så får man fara en bit för att hitta pärlor..men man tar alltid en risk. Men jag skulle endå festa i umeå över helgen så det var bara drygt 20mil extra..

343 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Daniel skrev:
Det där hade varit fantastiskt roligt att filma med dold kamera.

Jo man skulle hafft en kamera.. Normalt sett skulle jag blivit het som fan!
Men allt var så komiskt...

391 Inlägg
15 november 2005
vilken skojjare,  inte kul sånt,     synd du ick åka så långt,     sundsvall  bor bara 40 minuter därifrån... fick en ide,  kanske inte skulle funka, men man skulle nog kunna hjälpa varandra för att slippa sådant här,   om det är en bit att åka till en bil man ska kolla på och man inte har några bekanta i närheten skulle man kuna göra ett forum inlägg och skicka någon annan av oss från garaget som bor närmast dit  ta lite kort  och fakta om bilen...

343 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
andreasl skrev:
vilken skojjare,  inte kul sånt,     synd du ick åka så långt,     sundsvall  bor bara 40 minuter därifrån... fick en ide,  kanske inte skulle funka, men man skulle nog kunna hjälpa varandra för att slippa sådant här,   om det är en bit att åka till en bil man ska kolla på och man inte har några bekanta i närheten skulle man kuna göra ett forum inlägg och skicka någon annan av oss från garaget som bor närmast dit  ta lite kort  och fakta om bilen...

Skulle vara super nice.. Men när jag endå skulle köra 20mil till umeå så kände jag att jag kunde köra 20mil till... =P

silver-line
54 Inlägg
17 november 2005
haaaahhaha,, kommer alldrig sluta garva. vilken megaidiot, borde bli dagens pucko på rixFM big_smile

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
:: AUDI ::
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

343 Inlägg
17 november 2005
Trådstartare
okey skrev:
haaaahhaha,, kommer alldrig sluta garva. vilken megaidiot, borde bli dagens pucko på rixFM big_smile

Jo helt klart!

409 Inlägg
17 november 2005
hehe så korkad!! jag hade nog gjort som du gjort lägga ut anonnsen här på garaget så andra fick veta det så ingen går på en jätte nit! tråkigt att höra att det inte blev nått men du är väl nöjd med 850´n hehe tongue har en lika dan ehhe tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Type R
368 Inlägg
17 november 2005
vilken tomte

Honda is the shit!

343 Inlägg
17 november 2005
Trådstartare
jo jag e jätte nöjd medmitt köp..Mycke bil för pengarna..

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök