2646
Sök

bästa 4wd bil för max 100tkr?

172 Inlägg
11 december 2007
#21
loftom skrev:
om man ska köpa en impraeza i denna pris klass då lär det ju bli en gt, och dom e ju hållbar och fin i drivlinan men motorn håller ju inge vidare,,,

tvärtom .. koppling+ låda som är klena på en gt.. motorn håller fint

wroooooomprrrsssssscccchhhh

4 571 Inlägg
11 december 2007
#22
Året runt
Evo 1-4
Impreza gt
Celica gt4

Sommar
r32 gtr


4 571 Inlägg
11 december 2007
#23
MrFister skrev:
loftom skrev:
om man ska köpa en impraeza i denna pris klass då lär det ju bli en gt, och dom e ju hållbar och fin i drivlinan men motorn håller ju inge vidare,,,

tvärtom .. koppling+ låda som är klena på en gt.. motorn håller fint

Oftast är det ju handhavandefel när koppling och låda rasar.
Visst det är inte så jättetilltagna men runt 300 häst klarar orgdelarna om man kör som folk.

Kollat en hel del på detta innan jag köpte min, som det verkar har nästan ingen på ssi problem, bara hormonstinna ungdomar som tror man kan dumpa kopplingen på torr asfalt.


Fordonstekniker
157 Inlägg
11 december 2007
#24
MrFister skrev:
en lancia integrale 16v är liten o rapp smile

Håller helt klart med big_smile

De ska vara mer än det verkar;)

78 Inlägg
11 december 2007
#25
Izual skrev:
MrFister skrev:
loftom skrev:
om man ska köpa en impraeza i denna pris klass då lär det ju bli en gt, och dom e ju hållbar och fin i drivlinan men motorn håller ju inge vidare,,,

tvärtom .. koppling+ låda som är klena på en gt.. motorn håller fint

Oftast är det ju handhavandefel när koppling och låda rasar.
Visst det är inte så jättetilltagna men runt 300 häst klarar orgdelarna om man kör som folk.

Kollat en hel del på detta innan jag köpte min, som det verkar har nästan ingen på ssi problem, bara hormonstinna ungdomar som tror man kan dumpa kopplingen på torr asfalt.

Precis. Bara man kör som folk så håller drivlinan fint.


Jag lägger min röst på impreza gt eller evo 1-3. Subaru har väldigt fin och bra 4wd.


165 Inlägg
12 december 2007
#26
Röstar på Toyota Celica GT4 ST185 eller en ST205 . ta en titt på min så ser du hur dom ser ut
Senast redigerat av amby (12 december 2007)


2 924 Inlägg
12 december 2007
#27
Vad vill du ha för typ av kaross, stor, liten, hög, låg, sportig, kombi, coupé, 2-/3-/4-/5 dörrar mm?
T.ex Land Rover är oxå en grymt bra 4wd bil men kanske inte vad du söker...alltså typ av karossmodell är väldigt bra att utgå ifrån...
Senast redigerat av peegee (12 december 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

2 924 Inlägg
12 december 2007
#28
loftom skrev:
volvo v70r awd e ju shysst,,, och mazda 323 4x4 turbo...

Med vilka argument?
Volvos tidigare årmodeller med awd-system på V70 va ju skit... har väl blivit bättre å bättre...
Mazda 323 4x4 är roliga så länge de funkar mkt pga vikten men så långlivade verkade de inte vara...
Senast redigerat av peegee (12 december 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

mek
59 Inlägg
12 december 2007
#29
lägger min röst på en celica gt4 eller audi quattro(valfri modell) och i båda fallen toktrimma!! men audi har ju helt klart bäst 4wd.. kan knappt dra loss min a6:a som har 290nm

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där

6 Inlägg
15 mars 2008
#30
Subaru Gt! Helt klart:)


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 mars 2008
#31
Frågan är hur aktuellt det är..
Trådskaparen har inte svarat någon gång i sin tråd som skrevs för 3-4 månader sen roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

MitsuNörd
880 Inlägg
15 mars 2008
#32
Mitsubishi Galant VR-4 6g
Fast det bli import på en sådana!

En dåldis som pallar med en hel del smile

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

1 639 Inlägg
15 mars 2008
#33
vickeH skrev:
Kraven är: Den får max kosta 100 tusen kr, ska ha turbo! och gå bra smile

*jag vill nämligen inte vara sisst ifrån start!

tacksam för förslag/ vicke

Celica GT4 90-93 Billigt att plocka ut runt 300 kusar... Lär bli pengar över till trimmgodis !
Impreza är inte fel heller...
Senast redigerat av mrcelica (15 mars 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

204 Inlägg
15 mars 2008
#34
Som vissa andra skrivit i denna tråd.. så måste du specifiera dina önskemål lite mera..

skruva mkt el skruva lite?

lägga ner mkt pengar efter bil köp el inte...

finns många fina bilar som e turnkey o går hyffsat..

många motorer bruka säga upp sig vid en sisådär 400hk.

tänk igenom vad du vill o inte vill göra me bilen o ett tips är att kolla andra användersbilar o försök läs lite om dom..  standarden ¨på gatbilar ligger ganska högt idag. inte många som åker runt org el chippat längre.. så tänk på den delen oxå annars så hamnar du inte sist även fast du tar en org bil av dessa som har skrivits ut i tråden.. lycka till pm om du har fler frågor..

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

Hmm.
15 mars 2008
#35
Subaru impreza GT

40 Inlägg
27 mars 2008
#36
Om du kan tänka dig sitta på högersidan så är vel evo3 snabbaste orginalbilen i prisklassen... Kvittar ju vilken annan bil du väljer om du vill trimma vidare, allt förutom standard trim (luftfilter downpipe avgas höjtladd front ic) så kommer ju trimmet kosta ca lika mycket som du är beredd på att lägga på bilen om inte mer,, om du nu inte kommer över ett fynd vill säga... lycka till..
I rally brukar de vel byta ut mazda 323ans drivlina med celicans, undrar varför,


Evolution Garage
1 299 Inlägg
27 mars 2008
#37
Skyline_GTR skrev:
en skyline R32 GTR hade jag satsat på

Precis! Svårt å tänka mig en rappare bil för dom pengarna!
Dessutom gryyyym potential me RB26DETT, finns ju två turbos big_smile

Sky´s the limit...


Sök