RST_Tobbe skrev:
Tappa INTE suget nu!
Du är ju så nära... och skitkul att den startade, synd bara på
läcket som sagt!
Vi vet att du fixar detta, kom igen nu!
UPDATE!Och nu har jag just kommit hem och nu tänker jag skriva snabbt vad som hänt den senaste tiden för jag är ruskigt trött nu efter allt skruvande så ska ta vara på lite sömn nu tror jag.
Igår kväll var jag och Robin på jobbet och skruvade då som vanligt och lyckades plocka över allt från gamla toppen som visade sig vara sprucken till en annan topp som jag hade hemma som var orörd : )
Robin tvättade upp topp och målade och donade medan jag gjorde annat. Tack till Robin för de här två kvällarna annars hade jag aldrig hunnit
Så vi lyckades till slut mot 2 tiden igårnatt få igång bilen och till vår häpnad så rykte den inte vitt mera och vi insåg att vi hade lyckats att få den hålla tätt
Nåja, det var bara att va glad och fortsätta skruva idag.
Robin kopplade soppapumpen till tändningen osv. Och höll på för fullt medans jag nästan fick mätarna ikopplade och lite annat smått och gott!
Till helgen har jag tänkt ta mig en provtur ut på vägarna :roll:
Men före det så är det vevhus ventilationen, nån slang som ska tätas ännu och göra ett fäste till kylaren innan jag kan fara ut på vägarna och testa lite! Så helgen ser vi framemot
Så nu är det bara att hålla tempot uppe och hoppas allt fortsätter gå bra som det gjort nu den senaste dagen ^^,
Har nog en film på uppstarten men Youtube degar ju som fanken så lägger in den när den har uploadat klart helt enkelt.
Så ni får nöja er med några slöa bilder så länge!
Tittar man noga ser man hålena som har uppstått. De syntes inte när den monterades utan när den sedan provtrycktes så sprack allt upp och det blev stora hål så det var som en spricka i 3 av 4 kanaler på avgassidan
Bara att inse fakta och ta fram andra toppen. Här har Robin putsat klart och är klar för målning och montering av ventiler osv.
Klockan blev mycket och det som återstod var pyssel med kamremmen och lite småkopplingar
Klockan blev ännu mer och allt var klart! Bilen startade som den sku och ingen läcka
Hej och hå! Bättre stund hade man inte haft på länge..
Sedan blev det skruva idag som tidigare nämnt och jag passade även på att köra på Oldschool tema och peta i xenon lampor med gult ljus.
Och lite mätare kom på plats och lite blev kopplat också.
Men som sagt, filmen är på uppladdning just nu och jag lägger in den så fort den blivit klar
Godnatt!