philleHBG skrev:
kul att du ger dig på det igen trots smällen!
fönsterveven har jag för mig att du lyfter upp plasthöljet som man ser inifrån bilen för att sedan ha en skruv på insidan. d.v.s. att du tar en platt skruvmejsel och bänder upp lite försiktigt själva "skalet" på veven. inte vid knoppen som du håller i när du vevar utan i andra sidan där den sitter fast. detta "skalet" eller vad du vill kalla det är rätt så tåligt, så det kan du vika åt sidan medans du skruvar av hela veven. jag har för mig att det är så iaf, för det var ett tag sen jag skruvade på golf 3/corrado.
angående byta ifrån 1,4 till 1,8 liters motorn så har jag för mig att 1,8-motorn inte passar på 1,4-växellådan, så du får byta hela maskineriet. 1,8'an är ganska trött den också faktiskt tack vare bilens ganska höga vikt tyvärr. men om du får för dig att göra detta bytet ändå så byt till GL-motorn och inte CL. d.v.s. insprutaren och inte till någon elektronisk förgasar-historia. detta kommer bli ganska dyrt har jag en känsla av så det bästa hade nog varit om du köpte dig en 1,8 GL direkt faktiskt, om du nu går i bilbytar-planer.
den som undrade, VR6'an dricker ungefär 0,9 liter milen enligt pappren har jag för mig, men räkna med runt litern iaf. folk som kör dessa har en tendens att gasa på en del och då dricker dom också ganska friskt, ungefär 1,5 liter milen. men det är ju väldigt varierande mellan person och person såklart
men man köper ju inte en vr6'a för att köra billigt heller ju
jag hoppas att jag gav lite mer info till er! jag är själv en VAG-älskare och har ägt både Audi och VW och verkligen gillar dessa bilarna, så jag ska försöka spana in denna tråden så ofta jag kan för att försöka hjälpa er och komma med trevliga kommentarer
det har ju blivit en hel del skruvande med bilarna genom åren
fortsätt jobba på nu!
MVH Phille