2662
Sök

Sinus Live slutsteg Bra/Dåligt??

191 Inlägg
18 december 2007
Sinusstegen ger verkligen bra effekt/krona när du vill poppa på smile Väntar på mitt Carpower steg, ligger typ i samma prisklass och har hört att det ska prestera lika bra iaf, så får se hur de går.. ^^

Just another sick man in this sick world..

2 201 Inlägg
18 december 2007
jag undrar om alla ni som säger att det är "dåliga" steg, verkligen har lyssnat på det. o inte bara kollat på priset.

141 Inlägg
18 december 2007
peter_1976 skrev:
jag undrar om alla ni som säger att det är "dåliga" steg, verkligen har lyssnat på det. o inte bara kollat på priset.

folk menar nog mest på att det inte är ett väljudssteg, vilket det inte heller är men om man ska ha ett steg som poppar på bra så är det helt ok. men väljud har väl aldrig någon påstått att det är heller

1 058 Inlägg
18 december 2007
Saelen skrev:
Sinusstegen ger verkligen bra effekt/krona när du vill poppa på smile Väntar på mitt Carpower steg, ligger typ i samma prisklass och har hört att det ska prestera lika bra iaf, så får se hur de går.. ^^

vilket steg är det??

har hört på både power stegen och syntex 1000D, och båda spelar mkt bra! syntexet spelar både grymt snyggt och kontrollerat och snuskigt bra! samtidigt som den levererar effekt så in i helsike! typ baskagge känne som huvet ska trilla av skallen tongue med rätt bas då också får jag väl tilllägga..

PoLoud =D

297 Inlägg
18 december 2007
när jag började tävla i db-drag förra året , så hade vi ett dls A6 steg o spelade 147,7db , men när ja bytte det mot ett sinus  3000 steg (utan andra modifieringar) så höjde vi oss med 2,1db  . inget ont om  A6 steget , det ÄR ett bra steg , men i mest dunka dunka per krona så vinner ju sinus live.
Senast redigerat av omegaman1 (18 december 2007)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

2 911 Inlägg
19 december 2007
Som redan sagts, ska man lyssna på dansband i samtalsnivå i bilen så ska man inte välja sinus live, då finns det andra steg.

Men vill man kunna vräka på så är sinus ypperligt för vad man får för pengarna.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 december 2007
Decibel skrev:
Henkz har inte varit på någon MDS tävling med PG stegen och RSD basarna, allraminst sopat någon bana.
Möjligen att han deltog iår, men vad han sopade vet jag inte vad du syftar på, jag vann, kompanjonen tvåa och Hedman 3;a

Okej, då ljög han i en tråd på Zatzy isåfall...spelar roll, det är en MDS tävling...dvs den betyder inte ett skit...tyvärr.

Sen vill jag säga till dem som i denn atråden skrivit om EMMA och välljudstävlingarna att INGEN utav er har tyvärr speciellt bra koll på hur EMMA bilarna låter idag märker jag. Än mindre hur de bedöms.

Dte verkar som om ni sitter och tror att vi bedöms efter dansbandsmusik...och att inga EMMA bilar kan spela högt. OM det är det ni tror, ja då har ni lite undersäkningar att göra, för inget kunde vara mer fel. I min Adv30L bil som vann SM finalen spelar jag 134dB, och det med 1st 10tummare och 250W...I Jens bil som också vann sin klass på SM är vi en bra bit över 140dB, exakt hur mycket över får vi snart se.

Det kan låta både extremt BRA, RÄTT, HÖGT OCH MED DYNAMIK....

Det är lätt att det blir fel när man inte vet nåt....

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (19 december 2007)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 december 2007
peter_1976 skrev:

Undrar om det är nån som sagt att det är dåligt?

Jag kan inte påminna mig om att jag sett en sån kommentar nånstans.

//Jonas

2 911 Inlägg
19 december 2007
jonash skrev:
Decibel skrev:
Henkz har inte varit på någon MDS tävling med PG stegen och RSD basarna, allraminst sopat någon bana.
Möjligen att han deltog iår, men vad han sopade vet jag inte vad du syftar på, jag vann, kompanjonen tvåa och Hedman 3;a

Okej, då ljög han i en tråd på Zatzy isåfall...spelar roll, det är en MDS tävling...dvs den betyder inte ett skit...tyvärr.

Jodå, för oss som har annat fokus än bekräftelse och att bli famous i en ryggdunkarklubb så är MDS tävlingarna roliga, man kan snacka lite skit och kolla på varandras galna byggen, ta en grillkorv och skratta lite åt epa-raggarna. Det är inte så jäkla allvarligt och det gör det avslappnat och trevligt.

jonash skrev:
Dte verkar som om ni sitter och tror att vi bedöms efter dansbandsmusik...och att inga EMMA bilar kan spela högt.

Ta inte allt så allvarligt, försök se saker med glimten i ögat nångång.

jonash skrev:
Det är lätt att det blir fel när man inte vet nåt....

*fniss*
Senast redigerat av Decibel (19 december 2007)

Billjudsbyggare
105 Inlägg
19 december 2007
Man är sin egen plånbok närmast , eller............?

M.V.H Dub Mag

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 december 2007
Decibel skrev:
Jodå, för oss som har annat fokus än bekräftelse och att bli famous i en ryggdunkarklubb så är MDS tävlingarna roliga, man kan snacka lite skit och kolla på varandras galna byggen, ta en grillkorv och skratta lite åt epa-raggarna. Det är inte så jäkla allvarligt och det gör det avslappnat och trevligt.

Ja, och MDS står som sponsor till EMMA, men jag undrar hur det egentligen ligger till jag. Men, de får göra som de vill. Och visst är det bra att de kör sina events, men de kunde ju ta och köra dem som riktiga med så att folk kunde jämföra sig mot den riktiga tävlingsorganisationen.

Ta inte allt så allvarligt, försök se saker med glimten i ögat nångång.

Ja, men vet du hur många som tror att det går till just så. Visst kan jag ta det med glimten i ögat, men tyvärr så har många en helt felaktig bild utav vad välljud och EMMA tävling är. (OBS, säger inte att just du är det!)

Många är fast i hur det LÄT och bedömdes på 90-talet. Dessa borde bege sig in i en EMMA bil idag - de skulle skita på sig. Om inte det så skulle de fatta att det är lite annorlunda idag..

Våra "välljudsbilar" spelar många gånger lika högt som folk gör med sina super-dunder lådor och steg på flera kW. Skillnaden många gånger är däremot att våra system fortfarande låter rent OCH bra, i alla register..

Folk som lyssnar i min bil säger att "det här kan aldrig vara 134dB"....det de inte känner till är att om du spelar rent "utan" dist så låter 134dB som distad 120dB typ... 

//Jonas

297 Inlägg
19 december 2007
"Våra "välljudsbilar" spelar många gånger lika högt som folk gör med sina super-dunder lådor och steg på flera kW. Skillnaden många gånger är däremot att våra system fortfarande låter rent OCH bra, i alla register.."

tycker ni gör ett fint jobb med era bilar , men spela lika högt ? tror inte det .

296 Inlägg
19 december 2007
jag lyssna på en välljudsbil på sm-finalen   och ja kan säga att det går inte att jämnföra med nå annat   det är extremt utav nånnting utan det låter helt enkelt BRA  och jag tror inte att sinus skulle ha en chans,  men dom som funderar på sinus är mest inne på korvmojjs dunk å då är det ett jätte bra steg. 
köp sinus steget om det passar bra till din plånbok och du gillar när de flåsar  i nacken wink

//lycka till

ps.   tycker det är bra Jonash att du förklarar hur det är på  emma tävlingar ,   jag hade ingen anning tidigare.

BilstereoNörd
576 Inlägg
19 december 2007
Faktum är ju att Decibel har ju nästan rätt förutom att musiken domaren lyssnar på i samtalsnivå är sämre än dansband lol
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 december 2007
BAE skrev:
Faktum är ju att Decibel har ju nästan rätt förutom att musiken domaren lyssnar på i samtalsnivå är sämre än dansband lol
// Tommy

LoL lollol

Kund inte hålla mig!

Förlåt!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 december 2007
omegaman1 skrev:
tycker ni gör ett fint jobb med era bilar , men spela lika högt ? tror inte det .

Inte som de som tävlar i dBdrag givetvis, men de flesta andra som åker omkring med ett par 12or i skuffen och ett 1-2kW slutsteg på det.

Självklart är det en grov generalisering, men poängen är att våra välljudsbilar spelar på MYCKET mer än de flesta förstår. Sen så används det väldigt sällan i demo-syfte, men det är en annan sak.

Kan ju nämna i sammanhanget att min bil spelade 8dB högre med basen fram i handskfacket jfrt med i skuffen, med exakt samma förutsäningar i övrigt...

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 december 2007
BAE skrev:
// Tommy

Ja bedömningsskivan e inga roliga musikstycken på det håller jag med om, men Jon (dvs han som tävlar med din bil...) kan intyga att Josefin Nilsson lät rätt bra i min bil, skivan som han själv tog med när han lyssnade.

Låter det bedömningsmässigt bra med tävlingsskivan låter det bra på alla skivor..

//Jonas

297 Inlägg
19 december 2007
"men de flesta andra som åker omkring med ett par 12or i skuffen och ett 1-2kW slutsteg på det. "

inget tvivel där smile

"Kan ju nämna i sammanhanget att min bil spelade 8dB högre med basen fram i handskfacket jfrt med i skuffen, med exakt samma förutsäningar i övrigt..."

där vart ja förvånad .... får nog söka upp din bil här på garaget o hoppas på lite bilder smile
mvh/hannu
Senast redigerat av omegaman1 (19 december 2007)

1 058 Inlägg
19 december 2007
jonash skrev:
omegaman1 skrev:

Inte som de som tävlar i dBdrag givetvis, men de flesta andra som åker omkring med ett par 12or i skuffen och ett 1-2kW slutsteg på det.

du menar alltså att tex din sm-vinnar bil spelar högre än en bil med  2 tolvor och 1-2kW? det skulle jag vilja se..

PoLoud =D

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 december 2007
vw_performance skrev:
jonash skrev:
omegaman1 skrev:

du menar alltså att tex din sm-vinnar bil spelar högre än en bil med  2 tolvor och 1-2kW? det skulle jag vilja se..

Grannen en bit bort har en 850T, med två stycken MDS Audiophile basar, och ett RF Power 800.2 bryggat till 2ohm. Han spelar 132...Som exempel. Och han är nog inte speciellt "ovanlig" om man säger så.

Sen att man mycket väl skulle kunna få den bilen att spela uppemot 140 är en annan sak. Men de flesta vet ju inte riktigt vad de skall göra för att få det att spela högt.

mvh Jonas

Sök