3549
Sök

Vad har ni för erfarenhet av Eyquem tändstift ?

Plattan i mattan !
305 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Som topic lyder, är det ett stift och satsa på ?
Skriv gärna vad ni tycker om dessa stift. Bra ? Dåligt ?

Dom ska va till min 525i 24v.

Mvh

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 december 2007
har för mig att det är biltemas stift å då suger dom,  hade dom på min bil för ett par år sedan paja efter en dag

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

xPuffra
196 Inlägg
26 december 2007
Inget som ja skulle montera i min bil iaf.. Jag skulle rekomendera bosch.. Har alltid använt dom..har jobbat på boschverkstad så det har blivit det självklara valet smile.. Om du inte har en saab med tändkasset för då ska du ha NGK
Senast redigerat av lindbergern (26 december 2007)

1 498 Inlägg
26 december 2007
Hade en polo 85a och den var grymt svårstartad med dessa stiften. Bytade stiften och host var polon igång.

saab expert
248 Inlägg
26 december 2007
de är rena skiten har prövat dom på några bilar jag har å de gick skit med dom i
köp ngk istället var inte dum snål

Plattan i mattan !
305 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Nu har jag mest hört negativt om dessa stift, så det får väl bli NGK istället, synd.... har nämligen presentkort på Biltema som hade kommit väl till pass men jag tror inte Biltema har NGK.

Mvh
Senast redigerat av DeutscheWagen (26 december 2007)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 december 2007
Hade Eyquem stift på min bil. Visst den var lättstartad och så. Men den misstände vid vissa varvtal och gjorde så att bilen gick ryckigt.  Bytte till Bosch och problemet var borta. Så det är bättre att satsa på lite dyrare stift wink

Plattan i mattan !
305 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Nu har jag slängt i sex NGK stift.

mvh

1 703 Inlägg
3 januari 2008
Att folk ens funderar på att sätta i annat än NGK wink

Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 januari 2008
henkebenke skrev:
Att folk ens funderar på att sätta i annat än NGK wink

Ååå!! TACK!!!!

Lyd ett gott råd, glöm ALLA andra märken, använd ENDAST NGK överallt ALLTID! Så slipper ni framtida beskymmer. Billig skit är billig skit, Bosch är dyr jävla skit osv...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 723 Inlägg
3 januari 2008
har inga problem med mina eyquem stift. sitter i min volvo och det fungerar hur bra som helst.

AC Delco i Transen.

Plattan i mattan !
305 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Jag tror inte heller att billigt är skit i alla lägen efter att ha hört mkt negativt om eyquim stift både här och på andra sidor så var det det som var det avgörande till att jag valde NGK,men i en gammal volvo eller dylikt hade jag absolut kunna tänka mig och sätta billiga stift i.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
3 januari 2008
Det är synd, förr i tiden när Biltema gjorde skäl för sitt namn fanns det faktiskt NGK stift att köpa där till ett bra pris.
Senast redigerat av J-P-R (3 januari 2008)

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 januari 2008
Jag vill bara tillägga att Eyquem inte är Biltemas eget stift. Det är ett franskt stift som Biltema säljer. Jag har också provat Eyquem men det gick inte bra i min bil. Men å andra sidan går inte Bosch eller Beru heller bra i min bil. Jag kör NGK och är väldigt nöjd med det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 723 Inlägg
3 januari 2008
DeutscheWagen skrev:
Jag tror inte heller att billigt är skit i alla lägen efter att ha hört mkt negativt om eyquim stift både här och på andra sidor så var det det som var det avgörande till att jag valde NGK,men i en gammal volvo eller dylikt hade jag absolut kunna tänka mig och sätta billiga stift i.

I finbilen sätter jag av princip "bra" stift, men till vinterbilen kvittar det. Och som sagt, inga problem än, så jag fortsätter med de billiga till den bilen.

23 Inlägg
25 september 2008
volvo kör med eyquem orginal.låter som mycket smutskastning av "märkesbögar".
Okunnighet är handlarens bästa vän

Sök