3294
Sök

Win XP eller Win Vista?

744 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Fick en extern hårddisk i julklapp så nu tänkte jag dra över alla grejer jag har liggandes på datorn till den och sen formatera om då jag har massa skit i datan.... Jag funderar lite på om jag ska ha win XP som jag har nu eller om man ska byta till Win Vista... Nån kör med Vista? Tänkte om det fungerar bra och om det är några bra uppdateringar i de systemet. Frågan är vad datorn tycker om de också... Har en Pentium 4 3.0 Ghz med 1024mb i Ram.

[Turbolover]

Miklen
26 december 2007
XP utan tvekan... om du ska använda vista fullt ut så börjar d ju sega me mindre än 2gb me alla grafik gui grejer å skit.

Körv
3 535 Inlägg
26 december 2007
Snyggt men segt = Vista

Stabilt och säkert med mindre krångel = XP

Kör vad du vill.

Truckdriving Man

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 december 2007
XP utan tvekan.. vista är så dumt... är som att slänga in en 500kilos bly klump i en racebil wink haha

Bmw osv..

Sleeper
3 084 Inlägg
26 december 2007
Xp på den burken Vista e ju kasst dessutom

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

53 Inlägg
26 december 2007
Jag kör med vista.. inte aldrig tänka mig att byta tillbaka till XP :P
grymt mkt snyggare osv. men det suger lite på prestandan :(

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
Prioriteringsfråga.

Vill du ha det snyggt - Ta Vista
Vill du ha det snabbt och mer felsäkert - Ta XP

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

744 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Okey ja sega ner datorn har jag ingen lust att göra... Men men då får de väl bli XP då smile

[Turbolover]

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 december 2007
Det går faktiskt att stänga av de flesta snygga effekter i Vista, men det är fortfarande långsammare än XP.

Du behöver en hel del RAM. Skulle vilja säga att 1GB är minimum för att köra Vista någorlunda smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

98 Inlägg
26 december 2007
XP... ingen fråga egentligen

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 december 2007
Jag kör med Vista 32bits,
Har inga som helst bekymmer, Dock så har jag ju 2048mb i ram. Men jag tycker inte det är sämre än Xp!
Kommer aldrig gå tillbaka till gammla xp igen smile

C H E V R O L E T <3

517 Inlägg
26 december 2007
Kör vista på min Asus bärbara, gillar mååånga funktioner som man saknar i XP. Dock lite segare som tidigare nämnts men om nått år har väl datorerna hunnit ikapp och det flyter väl på lika bra som XP gör idag..

/Martin - Wolfsburg GTI

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
26 december 2007
för mig verkar då vista betydligt mer felsäkert en xp, så jag kommer nog inte att byta tillbaka

517 Inlägg
26 december 2007
Hertigen skrev:
för mig verkar då vista betydligt mer felsäkert en xp, så jag kommer nog inte att byta tillbaka

Precis.. Vista krashar väääldigt sällan också... big_smile

/Martin - Wolfsburg GTI

Soubee
26 december 2007
Var en beta testare för Vista Rc1, då var det dock inte fullt utvecklat men jag körde det på en Laptop med 512mb ram utan lagg och utan problem och på en stationär med 2gb i ram utan lagg också där utan problem...

Men så får beta tiden och allt hade gått ut så bytte jag tillbaka till xp och tänker inte byta till vista igen... Då blir det suse if ist... XD

Så kör på XP tycker jag
Senast redigerat av Soubee (26 december 2007)

3 390 Inlägg
26 december 2007
Vista = felmeddelande

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
26 december 2007
Vista, om du har en dator som klarar det, och då ska det vara ultimate versionen, annars är det bara segt. Kör själv med det, och det är mycket bättre än XP, inga krascher eller något, som det är med XP. Men som sagt du måste ha en dator som klarar av vista annars så kör xp. Själv kör jag med 4gb i ram och ett Nvidia 8800GTS kort, så för min del är det inga problem.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

226 Inlägg
26 december 2007
vista kommer väl inte vara utvecklat helt på flera år...

Sleeper
3 084 Inlägg
26 december 2007
Trozzo skrev:
Vista, om du har en dator som klarar det, och då ska det vara ultimate versionen, annars är det bara segt. Kör själv med det, och det är mycket bättre än XP, inga krascher eller något, som det är med XP. Men som sagt du måste ha en dator som klarar av vista annars så kör xp. Själv kör jag med 4gb i ram och ett Nvidia 8800GTS kort, så för min del är det inga problem.

är det inte så att ultimate innehåller alla versioner av vista = går jätte tröögt?
inte kört så mycket vista och kommer inte göra det för det kommer lite eller nått verkar vara bloatware enligt min uppfattning
Senast redigerat av Sushikocken (26 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

401 Inlägg
26 december 2007
Xp!

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

Sök