3751
Sök

volvo 740 gl VS volvo 240 gl

Turbonisse
128 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#1
tjena jag och en kompis ska köra 402 m och se vem som är snabbast. vem tror ni vinner min volvo 740 gl (Insprutning) eller kompisens volvo 240 gl (förgasare) ??

hans är orginal, medans min har öppet luftfilter och 2.5 tums avgasystem tongue

Volvo bästa bilen!!!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 december 2007
#2
Är det en seriös fråga?

Din har insprut - Hans har förgasare
Din har trim - Hans är orginal
Din har bättre aerodynamik - Hans har sämre (inte för att det gör så mycket på 402m, men iaf)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

21 761 Inlägg
29 december 2007
#3
John87 skrev:
Din har bättre aerodynamik

Nja, "mindre dålig" skulle jag vilja uttrycka det wink.

Turbonisse
128 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#4
det är en seriös fråga. min kompis säger att han kommer dra mig som skit yikes
Senast redigerat av Turbonissen_L-G (29 december 2007)

Volvo bästa bilen!!!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 december 2007
#5
Turbonissen_L-G skrev:
det är en seriös fråga.

Då har du redan fått svar.

Att du inte kunde räkna ut det själv?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Forummoderator
26 397 Inlägg
29 december 2007
#6
Turbonissen_L-G skrev:
tjena jag och en kompis ska köra 402 m och se vem som är snabbast. vem tror ni vinner min volvo 740 gl (Insprutning) eller kompisens volvo 240 gl (förgasare) ??

Inget ont menat med följande, men om du är riktigt kass på att köra och han
kanske kör med varv som heter duga, så kanske han tar dig...min gissning.
Men jag antar ni båda kanske är "jämbördiga" i skill så..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

OEM <3
6 957 Inlägg
29 december 2007
#7
Ja du drar honom inte med en GL insprut, förgasaren är ju lite kvickare tkr ja!
eller ja lite varvvilligare iaf
Senast redigerat av Bjork (29 december 2007)

OEM <3

Turbonisse
128 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#8
insprutare är väl mkt piggare på gasen? yikes

Volvo bästa bilen!!!

1 418 Inlägg
29 december 2007
#9
Turbonissen_L-G skrev:
insprutare är väl mkt piggare på gasen? yikes

ja iaf min erfarenhet av 4 st 240

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Forummoderator
26 397 Inlägg
29 december 2007
#10
Lindberg88 skrev:
Turbonissen_L-G skrev:
insprutare är väl mkt piggare på gasen? yikes

ja iaf min erfarenhet av 4 st 240

Jag har haft en förgasar240 och den var seg tyckte jag. En jäkla skillnad mot
insprutaren som jag har nu. Helt annan bil.
Däremot var den som sagt rätt pigg om man varvade..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 december 2007
#11
Orka ens fråga en så jobbig fråga? Ut o ta reda på det iställe.. förmodligen vinner bästa chafören.


Bmw osv..

OEM <3
6 957 Inlägg
29 december 2007
#12
Lindberg88 skrev:
Turbonissen_L-G skrev:
insprutare är väl mkt piggare på gasen? yikes

ja iaf min erfarenhet av 4 st 240

Då måste min gamla 740 vart strypt eller nåt lol
Den va ju inte varvvillig jämtemot förgasaren iaf tongue
Senast redigerat av Bjork (29 december 2007)

OEM <3

122 Inlägg
29 december 2007
#13
Jag tror din kompis vinner.

Öppet filter som suger i sig varmluft sänker effekten, likaså ett för stort avgassystem.
Senast redigerat av Elvis (30 december 2007)

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

huh?
10 427 Inlägg
30 december 2007
#14
Haha, hård kamp smile Ni får köra två gånger och byta förare i bilarna.

edit: ligger varvstoppet vid 6000 på förgasarbilarna?
Senast redigerat av steifan (30 december 2007)


OEM <3
6 957 Inlägg
30 december 2007
#15
Elvis skrev:
Jag tror din kompis vinner.

Öppet filter som suger i sig varmluft sänker effekten, likaså att för stort avgassystem.

Kul att ngn e på min sida angående förgasare, när ja tog kortet hade ja
en GL -88, polaren en -86a, båda GL, hade inte en chans mot hans förgasare...

OEM <3

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
30 december 2007
#16
240 väger väl mindre om jag inte minns helt fel? Nästan 150 kg väl?

Allt för den där jävla hatten!

685 Inlägg
30 december 2007
#17
THEBADGUY skrev:
240 väger väl mindre om jag inte minns helt fel? Nästan 150 kg väl?

Skiljer mellan 30-40 kg på 740 och en 240, så 740 väger lite mer.

No turbo shit - just real power!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 december 2007
#18
Min grannes 740 GL med förgasare var mycket tröttare än min 740 GL/T med insprut var.

Jag sätter mitt kort på den med starkare och nyare motor, trim och bättre aerodynamik.
Detta trots att den har 30-40kg övervikt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

huh?
10 427 Inlägg
30 december 2007
#19
THEBADGUY skrev:
240 väger väl mindre om jag inte minns helt fel? Nästan 150 kg väl?

Knappast, 740n är byggd som en lättare bil m.m (dvs mer plast & sån skit).
Ligger nog snarare runt 20kg skillnad beroende på utrustning.

Min GLT är väl typ 30kg tyngre än min GLE.
Skiljer från modell till modell.


Förjaevle Brao
555 Inlägg

Sök